The Best Trails in Napo (Ecuador)

• Ecuador- Rio Napo

Off Road
    near Río Arajuno, Napo (Ecuador)

Sinchi Warmi Amazon Lodge - Río Arajuno - Puerto Francisco de Orellana Very nice “soft” off-road alternative to reach Puerto Francisco de Orellana especially if you want to visit the village of Misahualli. You don’t hav...

• Parcacocha

near Papallacta, Napo (Ecuador)

The first half of the hike was amazing, a good path (muddy in spots) beautiful views of rolling hills with snow capped Antisana appearing in the background. It was a wonderful hike and we made it to scenic Laguna Parcaco...

• Antisana (5704 m)

near Papallacta, Napo (Ecuador)

[EN] TOUR INFO - * Alpine Scale: QD (Quite Difficult) * Ice Climbing Scale: WI2 * Equipment: Mountain Boots, Crampons, Helmet, Harness, Rope, Ice Axe, Carabiners, Slings & Cords, Ice Screw, Figure 8, Glacier Goggl...

• Hakuna Jogging 10K - Tena

Running
    near Archidona, Napo (Ecuador)

[EN] TOUR INFO - * Difficulty: Medium * Start | Finish: Hakuna Matata Amazon Lodge, Archidona TOUR DESCRIPTION - Beautiful 10km run around the Hakuna Matata Amazon Lodge. The first 3.7 km to the paved road (E4...

• Hakuna Jogging 6K

Running
    near Archidona, Napo (Ecuador)

[EN] TOUR INFO - * Difficulty: Easy * Start | Finish: Hakuna Matata Amazon Lodge, Archidona TOUR DESCRIPTION - Beautiful 6.5km run around the Hakuna Matata Amazon Lodge. From the Lodge we cross a shaky pedestr...

• Camino al Angel

near Chalpi Chico, Napo (Ecuador)

Need boots(muddy)and you cross a part of the river. Adequate clothes for climate. Can be windy and cold. Has several elevations. Amazing down climbing with a rope!

• near Oyacachi, Napo (Ecuador)

A nice dirt road through the wilderness. You'll have a chance to see some wildlife (rabbits, foxes, birds). You'll have to obtain a permit in Oyacachi Tourist center (near the hot springs entrance, they work until 2 p...

• Papallacta river hike La Isla

near Papallacta, Napo (Ecuador)

Papallacta hike along the river, it is a beautiful walk in the slopes of Cayambe Coca national park here you can see plenty of plants, birds, rabbits. It's not a hard walk if you do it slowly you can do it with any probl...

• Sendero a Cascada de San Rafael

near San Rafael, Napo (Ecuador)

Distance: 1306 m Time: 20 min, 20 sec Average Speed: 235.9 km/h Elevation Gain: 0,00 m Calories: 39 Average Heart Rate: 255 bpm Maximum Heart Rate: 255 bpm Training Effect: 25.5

• Laguna Yuragcocha ( Quilindaña )

near Chalupas, Napo (Ecuador)

Jueves 28 de octubre 2021 Salimos de Machachi a las 4:15am y llegamos al punto de inicio tipo 6:45am. Aquí desayunamos, tomamos algunas increíbles fotos del Chimborazo, Tunguragua, Ilinizas, Corazón y el imponente Cot...

• Casacada Pimpilala

near Pano, Napo (Ecuador)

Trekking from the Pimpilala lodge to the cascade. I couldn't find a way to the other two big cascadas, for which also a guide is recommended. I took helmet and closed sandals for the trek, and also dry bags for my other ...

• Antisana 1: Central (Maxima) 2016 DB

near Papallacta, Napo (Ecuador)
    Photo ofAntisana 1: Central (Maxima) 2016 DB Photo ofAntisana 1: Central (Maxima) 2016 DB Photo ofAntisana 1: Central (Maxima) 2016 DB

Ruta "Los Crespos". Vertiente oeste, collado entre la cumbre sur y la máxima, luego la arista en dirección norte hacia la cumbre máxima. Montaña llena de grietas, de todo tipo. Salida del proyecto "50 cumbres por los 50 ...

Muchas gracias, excelente relato, una enorme ayuda
    TNaranjo
  • Control Oyacachi-Laguna Guambicocha

near Oyacachi, Napo (Ecuador)
    Photo ofControl Oyacachi-Laguna Guambicocha Photo ofControl Oyacachi-Laguna Guambicocha Photo ofControl Oyacachi-Laguna Guambicocha

Cicleada Control Oyacachi – Laguna de Guambicocha El páramo de Oyacachi es uno de los más bonitos del país, así lo comprobamos recorriendo en bicicleta con los amigos de El-Sadday el sábado 2 de septiembre de 2023. P...

Muy buena ruta
    Belen Yépez
  • Salida Quilindaña

near Chalupas, Napo (Ecuador)

Domingo 19 de noviembre, 2023 Después de cumpli el objetivo de Cumbre. Dormimos, alzamos campamento y salimos con la calma. El día seguiría asombroso! Todo el amor y gratitud al equipo humano y a la montaña por tratarno...

• Quilindaña. CUMBRE

near Chalupas, Napo (Ecuador)

Sábado 18 de noviembre, 2023. 21h45 Qué decir se este pegue. Soñando desde 2016, preparándome y todo lo que conlleva. Nos fue increíble, leímos muy bien la montaña, escalamos con soltura y bajamos con cuidado. El día......

• Antisana Escuelita Glaciar

near Papallacta, Napo (Ecuador)

Escuelita Glaciar en el Antisana realizando practicas de progresión y escalada en hielo, encordamientos, armado de estaciones, abalacovk, rapel, entre otras actividades en el glaciar. Un recorrido muy bonito, no se pudo...

• Papallacta Laguna de Baños

near Papallacta, Napo (Ecuador)

LOs paramos Ecuatorianos son unicos y maravillosos una ruta extraordinaria un poco exigente pero al final vale la pena

• Antisana post accidente. NOS FUE BIEN

near Papallacta, Napo (Ecuador)
    Photo ofAntisana post accidente. NOS FUE BIEN Photo ofAntisana post accidente. NOS FUE BIEN Photo ofAntisana post accidente. NOS FUE BIEN

Domingo 19 de marzo, 2023 Hola, mi ñaño. Fuimos después de 3 meses de lo acontecido. De todos los presentes, 3 eramos repitiendo después de lo que pasó; Lenin, Edi & Yo. Era el día de mi Natalicio número 2⃣8⃣, no hubo...

• ANTIZANA! TRES! Otra ruta, izquierda

near Papallacta, Napo (Ecuador)
    Photo ofANTIZANA! TRES! Otra ruta, izquierda Photo ofANTIZANA! TRES! Otra ruta, izquierda Photo ofANTIZANA! TRES! Otra ruta, izquierda

De vuelta al Antisana después de lo sucedido en Chimborazo 2 semanas atrás. Las montañas cerradas y con restricciones. Yo no vengo a buscar la Muerte acá. Todo ésto realizado es lo que más me hace feliz y lo que quiero h...

• Geositio el Gran Cañón

near Mondayacu, Napo (Ecuador)

El Gran Cañón representa un pedazo de la columna estratigrafica de la cuenca oriente, en los senderos se puede apreciar: la formación Napo inferior caracterizada por rocas calizas (fosiliferas); lutitas negras y arenisca...