Road Bike

The Best Road Bike Trails in Benalmádena Costa, Andalusia (Spain)

Photo of Benalmadena-Mijas-Alhaurin el Grande-Alhaurin de la Torre-Benalmádena Photo of Benalmádena Costa - Mijas-Coin-Monda-Refugio de Juanar-Benalmadena Photo of Benalmadena-Tolox-Benalmádena

For this ride we will take a loop around the Mijas Mountains. We depart from FMK direction to Torremolinos , then we will head North to Churriana, then we will take West allways along the mountainside towards Alhaurin. T...

Nice route!
    elinasilverang
    This a great route. The first part to Mijas is long but not too challenging. The climb to the Antennas from thereon is n...
    Swivmyster517
  • Road: The Antennas (Level: Medium)

Road Bike

No Cyclist can leave the Costa del Sol withouth trying to Crown the toughtest climb around the Málaga mountains. We will depart from FMK head to Fuengirola and then we will inmediatley start a 13Km HC Climb, the most dif...

• Road: Guaro-Monda (Level: Advanced)

Road Bike

We depart from FMK direction to Torremolinos , then we will head North to Churriana, then we will take West thru a really nice countryside road between olive trees towards Alhaurin el Grande and then to the villague of C...

• Road: Alora (Level: Medium)

Road Bike

This time we take a different direction , we will go thru the Valley of the Guadalhorce River, across the Old Villages inside the province of Málaga. It’s an Up and Down Ride till Alora. Keep some energy after Pizarra ca...

• Road: El Juanar (Level: Advanced)

Road Bike

This is a serious ride ¡. We start from FMK with the first Climb to Mijas thru Benalmadena Pueblo, then after a nice downhill with stunning seaviews we will head to Monda. the climb will start just a few Km before and it...

• Road: Las 3 Cruces (Level: Medium)

Road Bike

This is gonna be a”short” but though ride with one of the most spectaculars climb in the Area. We ride thru Alhaurin direction to Cartama , then we will start this stuning climb. an 8,8km Cat2 Port with a 6% avg of eleva...

• Road: Coin (Level: Medium)

Road Bike

• Road: Puerto de León (Level: Medium)

Road Bike

This time We are facing one of the most revered climbs by the Malaga cycling lovers. We depart from FMK west direction to Málaga and we will continue along the searoad. Just at the Harbour we will take left and we will s...

• Road: El Chorro (Level: Advanced)

Road Bike

This is gonna be an exigent and long ride, thru the Valley of “Guadalhorce” to the “El Chorro” Dam and his “King’s Path”, crossing Pizarra and Alora. We will come back to FMK the Same way. IBP: 144

It's a long flat ride along the "Costa de Sol". We will cross Málaga next to the seaside and we will continue direction east ro Rincon de la Victoria and Torre del Mar. A beautiful ride along the coast of Málaga. We will...

Photo ofBenalmadena-Mijas-Alhaurin el Grande-Alhaurin de la Torre-Benalmádena Photo ofBenalmadena-Mijas-Alhaurin el Grande-Alhaurin de la Torre-Benalmádena Photo ofBenalmadena-Mijas-Alhaurin el Grande-Alhaurin de la Torre-Benalmádena

Partiendo desde Arroyo de la Miel subimos a Mijas. Una vez arriba tomamos la carretera que lleva a Coin. Unos 8 km después llegaremos a una rotonda donde nos desviaremos a la derecha dirección Alhaurin el Grande. Atraves...

muy buena ruta. Yo no conocía la zona y el único problema lo tuve en Alhaurin el Grande, en el cual me perdí por sus cal...
    manucho82
    Buena ruta y bonitas vistas
    fisiokyra
  • Benalmadena-Tolox-Benalmádena

Road Bike

Ruta dura, no solo por los km, más de 100, sino también por el acumulado de ascenso, casi 1700 metros. La etapa parte de Benalmádena. Cogemos rumbo hacia Mijas, como ya he explicado en otros tracks, es una subida de uno...

It was so so nice
    Frank Papso
    Photo ofBenalmadena-Ermita 3 cruces-Benalmádena (Ruta larga) Photo ofBenalmadena-Ermita 3 cruces-Benalmádena (Ruta larga) Photo ofBenalmadena-Ermita 3 cruces-Benalmádena (Ruta larga)

Saliendo desde Arroyo de la Miel partimos dirección Mijas. Una ascensión divertida que nos irán poniendo las piernas a tono. Una vez arriba cogeremos la carretera de Coin que nos llevará a una rotonda donde tomaremos el ...

Photo ofBenalmadena-Ermita de las 3 cruces (Almogia)-Benalmádena (Ruta corta) Photo ofBenalmadena-Ermita de las 3 cruces (Almogia)-Benalmádena (Ruta corta) Photo ofBenalmadena-Ermita de las 3 cruces (Almogia)-Benalmádena (Ruta corta)

Saliendo desde Benalmádena, nos vamos dirección Torremolinos, hasta alcanzar La Colina, donde tomaremos el camino de Cortijo Maza. Esta carretera nos dejará en la rotonda de Churriana. Nos desviaremos hacia Cartama. Será...

Ruta de nivel moderado hasta que tienes que afrontar los 10kms de subida a la ermita de las cruces, en ese momento se co...
    19jrm86
  • Benalmádena-El Chorro-Benalmádena

Road Bike

Impresionante ruta la de hoy, visitando una de las maravillas de nuestra provincia, El Chorro. La ida la hago por Benalmádena-Churriana-La Estación de Cartama-Pizarra-Alora-El Chorro. La vuelta para que no sea el mismo...

Gracias muy bonita la ruta
    fisher.omri
  • Benalmadena-Olías-Benalmádena

Road Bike

Bonita etapa con la ascensión al puerto de Olias. Salimos desde Benalmádena dirección Torremolinos. A continuación seguimos hacia Málaga desviándonos en Guadalmar. Iremos por el paseo marítimo de las térmicas, dirección...

Photo ofBenalmádena-Fuengirola-Mijas-Benalmádena Photo ofBenalmádena-Fuengirola-Mijas-Benalmádena Photo ofBenalmádena-Fuengirola-Mijas-Benalmádena

En esta ruta hago la ascensión a Mijas desde Fuengirola. Partiendo de Benalmádena cogemos dirección Fuengirola. Serán unos 13 km bastante llanos que servirán para poner a tono las piernas, antes de afrontar la subida a ...

Photo ofBenalmádena-Montes de Málaga-Benalmádena Photo ofBenalmádena-Montes de Málaga-Benalmádena Photo ofBenalmádena-Montes de Málaga-Benalmádena

Muy buena ruta subiendo uno de los puertos más conocidos de Málaga, el Puerto del León, o más conocido como la Fuente de la Reina. Es una subida de unos 16 km, pero muy tendida. Una vez coronado el puerto, se puede volv...

Photo ofBenalmadena-Refugio de Juanar-Benalmadena Photo ofBenalmadena-Refugio de Juanar-Benalmadena Photo ofBenalmadena-Refugio de Juanar-Benalmadena

Impresionante ruta hasta una de las subidas más visitadas por los ciclistas, el Refugio de Juanar. Para que la ruta se haga más amena la ida y la vuelta la hago por caminos diferentes. IDA: Benalmádena-Mijas-Cruce de C...

Photo ofBenalmádena-Mirador de Mijas-Benalmádena Photo ofBenalmádena-Mirador de Mijas-Benalmádena Photo ofBenalmádena-Mirador de Mijas-Benalmádena

Ruta corta pero muy entretenida. Partiendo de Arroyo de la Miel, nos vamos dirección Benalmadena pueblo. Son unos 4 km de subida pero no muy exigente. Una vez allí tendremos un par de km llanos antes de empezar la subid...