Photo ofRoses - Cala Montjoi - Cadaqués - Cala Tavellera - Coll de Perafita - Coll del Pení - Roses. 12-2021 Photo ofRoses - Cala Montjoi - Cadaqués - Cala Tavellera - Coll de Perafita - Coll del Pení - Roses. 12-2021 Photo ofRoses - Cala Montjoi - Cadaqués - Cala Tavellera - Coll de Perafita - Coll del Pení - Roses. 12-2021

-334 ft
2088
December 18, 2021
December 2021

near l'Almadrava, Catalunya (España)

Exigent ruta ciclable en la seva totalitat excepte la baixada i pujada a Cala Taballera. La resta tot transcorre entre pistes i corriols d’una bellesa espectacular.
Ruta circular de 60,3 km, 1.473 metres de desnivell +. Temps en moviment 4 hores i 50 minuts.
Sortim des de la vila de Roses (exactament des de l’Almadrava, en direcció a la Punta de l’Almadrava per iniciar el corriol del GR-92, seguim en direcció a la Punta Falconera, Cala Montjoi, Cala Calitjàs i a l’alçada de la Casa Raola, deixem el GR-92 per agafar una pista a l’esquerra en direcció al Mas de la Regullosa. Seguim pujant passant per la Font de la Regullosa i Sa Cruïlla. Tornem a connectar amb el GR-92 i comencem una llarga baixada fins arribar a un trencant a la dreta abans d’arribar al Mas d’en Baltre. Agafem aquest camí de la Punta Prima i ràpidament es converteix en un corriol que ens portarà fins el camí del Far de Cala Nans. Desfem el camí i ens dirigim per l’olivar d’en Bolo cap a Cadaqués. Desprès de gaudir com sempre d’aquest fantàstic indret, seguim en direcció a Portlligat. Travessem la carretera que va al Cap de Creus per començar una nova i llarga pujada en direcció al Coll de Sa Devesa i el Puig Paulí. Seguim en direcció al Mas de la Birba per iniciar un corriol molt tècnic de baixada fins arribar a Cala Tavellera. Desprès de quedar com sempre meravellats d’aquest indret, agafem un corriol de pujada fins arribar al Mas Paltré. Seguim pujant pel Torrelló fins arribar al Coll de Perafita. Seguim una curta estona per la carretera en direcció a Roses i al arribar al trencant de la carretera GI-620 ens enfilem cap al Coll del Pení passant pel Puig Rodó, Puig de la Malaterra, Roques Altes i Puig del Gall. Seguim fins arribar a la carretera de Roses a Cala Montjoi, agafem a la dreta una pista que de baixada ens portarà novament a la Punta de l’Almadrava i finalment al punt d’inici.
Segurament aquesta serà l’ultima ruta en Btt d’aquest estrany 2021. Desitgem que el nou any ens regali moltes rutes mes. Salut i pedals.