Photo ofOdèn (Solsonès) - Castell d'Odèn, ermita de Santa Cecília i Salt del Forat Colomer Photo ofOdèn (Solsonès) - Castell d'Odèn, ermita de Santa Cecília i Salt del Forat Colomer Photo ofOdèn (Solsonès) - Castell d'Odèn, ermita de Santa Cecília i Salt del Forat Colomer

May 16, 2024
May 2024

•   5 42 Reviews

near Cambrils, Catalunya (España)

- Versió en Català
- Versión en Español
- English Version
---------------------------------

VERSIÓ EN CATALÀ.
Ruta d'anada i tornada passant per:

- Ruïnes Castell d'Odèn (0,4 km)
- Cementiri d'Odèn (0,6 km)
- Ermita de Santa Cecília (0,7 km)
- La Creu de Rosselló (1,7 km)
- Ruïnes del Molí de Riulacó (3,1 km)
- Salt del Forat Colomer (3.4 km)

Per arribar al punt d'inici de la ruta s'hi va des de la carretera L-401 (de Pont d'Espia a Coll de Jou), al punt quilomètric 26,9 (42° 08′ 09″ N, 1° 27′ 15″ E), a la Creu del Call.
- INICI DE LA RUTA.
Inici de la ruta des de l'estudi d'Odèn, anem cap a l'obaga (Obaga de l'Estudi) pel sender, hi ha uns 0,3 km ja veiem les ruïnes del Castell d'Odèn a la nostra dreta. Val la pena recórrer cinquanta metres i arribar-nos al cim per veure el castell d'Odèn. És el punt més alt del nostre itinerari, 1.330 m d'altitud.
- CASTELL D'ODÈN.
Situat a la part central-nord del municipi, damunt de l'església parroquial de santa Cecília d'Odèn, culminant l'escarpada carena del Castell i dominant la profunda Coma del Boix i els Estellots del Call.
-RUTA. Continuem el camí, hi ha Santa Cecília ben a prop. Uns 80 metres.
- ERMITA DE SANTA CECÍLIA D'ODÈN i EL CEMENTIRI.
- RUTA. Baixem per la carretera de la Serra d'Odèn cap a ponent. Trobem el GR-1 que seguirem una bona estona a l'esquerra. Passem per les ruïnes de la masia Rosselló, any 1160, ja, enderrocat o destruït.
Continuem fins a la Creu de Rosselló, aquí anem a l'esquerra deixant el camí de la Serra d'Odèn i continuant el GR 1, continuem baixant uns 400 metres per un camí ample de bon fer, des d'aquí hi ha un tram que anirem baixant fent zig-zag uns 500 metres, el camí es torna estret i entrant directes a una zona més boscosa.
- RUÏNES DEL MOLÍ DE RIULACÓ.
Ruïnes del Molí de Riulacó. Riulacó era un antic molí situat a la boca inferior del forat Colomer tot i que avui només s'hi veu part de les parets mestres.
- RUTA. Continuem per al camí de l'esquerra degudament assenyalat cap al Salt del Forat Colomer. Comença el tram més divertit de la caminada, amb un paratge únic, a mesura que anem caminant el riu està ple de racons i salts d'aigua, pugem uns cent cinquanta metres amunt per una pista i un tram final a on en la paret de les roques es troba unes cordes que ens ajuden a fer el camí pel sender cada cop més estret, la part final no té més de 20 centímetres d'amplada.
El pas no és molt complicat, però es té a anar amb cura, si patinem, com a molt caurem a l'aigua.
- SALT DEL FORAT COLOMER.
Forat Colomer: Congost per on travessa el riu d'Odèn. L'aigua neix a la vall del Montnou i ha obert aquest gran tall per travessar la roca calcària.
- RIU D'ODÈN.

FINAL DE LA RUTA!!!
----------------------------------

VERSION EN ESPAÑOL.
Ruta de ida y vuelta pasando por:

- Ruinas Castillo de Odén (0,4 km)
- Cementerio de Odén (0,6 km)
- Ermita de Santa Cecilia (0,7 km)
- La Cruz de Rosselló (1,7 km)
- Ruinas del Molino de Riulacó (3,1 km)
- Salto del Agujero Colomer (3.4 km)

Para llegar al punto de inicio de la ruta se va desde la carretera L-401 (de Pont d'Espia a Coll de Jou), en el punto kilométrico 26,9 (42° 08′ 09″ N, 1° 27′ 15″ E), en la Cruz del Call.
- INICIO DE LA RUTA.
Inicio de la ruta desde el coleguio de Odèn, vamos hacia la umbría (Obaga de l'Estudi) por el sendero, ha unos 0,3 km ya vemos las ruinas del Castillo de Odén a nuestra derecha. Vale la pena recorrer cincuenta metros y llegarnos a la cima para ver el castillo de Odèn. Es el punto más alto de nuestro itinerario, 1330 m de altitud.
- CASTILLO DE ODÉN.
Situado en la parte central-norte del municipio, encima de la iglesia parroquial de santa Cecilia de Odèn, culminando la escarpada cresta del Castillo y dominando la profunda Coma del Boix y los Estellots del Call.
-RUTA. Continuamos el camino, esta Santa Cecilia cerca. Unos 80 metros.
- ERMITA DE SANTA CECILIA DE ODÉN y EL CEMENTERIO.
La primera noticia referente a esta iglesia se encuentra en la relación de parroquias de finales del siglo x o de principios del XI, contenida en la apócrifa acta de consagración de la Seu d'Urgell. Los primeros decenios del siglo XII fueron una época de donación de castillos y de iglesias a la canónica de Solsona.
- RUTA. Bajamos por la carretera de la Sierra de Odèn hacia poniente. Encontramos el GR-1 que seguiremos un buen rato hacia la izquierda. Pasamos por las ruinas de la masía Rosselló, año 1160, ya, derribado o destruido.
Continuamos hasta la Cruz de Rosselló, aquí vamos a la izquierda dejando el camino de la Sierra de Odèn y continuando el GR 1, continuamos bajando unos 400 metros por un camino ancho de buen hacer, desde aquí hay un tramo que iremos bajando en zigzag unos 500 metros, el camino se vuelve estrecho y entrando directos a una zona más boscosa.
- RUINAS DEL MOLINO DE RIULACÓ.
Ruinas del Molino de Riulacó. Riulacó era un antiguo molino situado en la boca inferior del agujero Colomer aunque hoy sólo se ve parte de las paredes maestras.
- RUTA. Continuamos por el camino de la izquierda debidamente señalado hacia el Salt del Forat Colomer. Empieza el tramo más divertido de la caminata, con un paraje único, a medida que vamos caminando el río está lleno de rincones y saltos de agua, subimos unos ciento cincuenta metros arriba por una pista y un tramo final donde en la pared de las rocas se encuentran unas cuerdas que nos ayudan a hacer el camino por el sendero cada vez más estrecho, la parte final no tiene más de 20 centímetros de ancho.
El paso no es muy complicado, pero se tiene que ir con cuidado, si patinamos, a lo sumo caeremos al agua.
- SALTO DEL AGUJERO COLOME.
Agujero Colome: Desfiladero por donde atraviesa el río de Odèn. El agua nace en el valle del Montnou y ha abierto este gran corte para atravesar la roca caliza.
- RÍO DE ODÉN.
Descripción de su curso: Inicia su curso a 2.311 m de altitud, en la Coma de la Condesa, entre la vertiente sur del Pedró dels Quatre Batlles y la vertiente nororiental del Vulturó. Al cabo de 5,3 km de recorrido ha salvado un desnivel de 1.000 my pasa junto a las primeras casas del pueblo diseminado del Montnou. Cuando lleva recorridos 6,6 km, recibe por la izquierda las aguas del barranco de las Cedres y atraviesa la carretera de Coll de Jou en Cambrils de Odèn. 500 m más abajo recibe, por la derecha las de la zanja de las Marranes (803 m de recorrido) y 1.100 m después, entra atraviesa el grado de Riulacó dejando a la derecha los restos del castillo de Odèn ya la izquierda, la fuente del Vermell.

FINAL DE LA RUTA!!!
----------------------------------

ENGLISH VERSION (Made with translator)
Round trip through:

- Ruins Odèn Castle (0.4 km)
- Oden Cemetery (0.6 km)
- Hermitage of Santa Cecilia (0.7 km)
- The Cross of Rosselló (1.7 km)
- Ruins of the Molí de Riulacó (3.1 km)
- Salt del Forat Colomer (3.4 km)

To get to the starting point of the route you go from the L-401 road (from Pont d’Espia to Coll de Jou), to the kilometric point 26.9 (42' 08' 09' N, 1' 27' 15' E), to the Cross of the Call.
- START OF THE ROUTE.
Start of the route from the Odèn studio, we go towards the shade (Obaga de l’Estudi) along the path, there are about 0.3 km and we already see the ruins of Odèn Castle on our right. It is worth walking fifty meters and reaching the top to see the castle of Odèn. It is the highest point of our itinerary, 1,330 m of altitude.
- ODENSE CASTLE.
Located in the central-north part of the municipality, above the parish church of Santa Cecília d'Odèn, culminating in the steep ridge of the Castle and dominating the deep Coma del Boix and Els Estellots del Call.
- ROUTE. We continue the path, there is Santa Cecilia very close. About 80 meters.
- HERMITAGE OF SANTA CECÍLIA D'ODÈN AND THE CEMETERY.
The first news regarding this church is in the parish relationship of the end of the 10th century or the beginning of the 11th century, contained in the apocryphal act of consecration of La Seu d’Urgell. The first decades of the 12th century were a time of donation of castles and churches to the canonry of Solsona.
- ROUTE. We go down the Serra d’Odèn road to the west. We find the GR-1 that we will follow for a good time on the left. We pass through the ruins of the Rosselló farmhouse, year 1160, already demolished or destroyed.
We continue to the Creu de Rosselló, here we go to the left leaving the path of the Sierra de Odèn and continuing the GR 1, we continue down about 400 meters along a wide path of good work, from here there is a section that we will go down zigzag about 500 meters, the path becomes narrow and entering directly to a more wooded area.
- RUINS OF THE RIULACÓ MILL.
Ruins of the Molí de Riulacó. Riulacó was an old mill located in the lower mouth of the Colomer hole although today only part of the main walls can be seen.
- ROUTE. We continue along the path on the left, duly indicated towards the Salt del Forat Colomer. The most fun stretch of the walk begins, with a unique setting, as we walk the river is full of corners and waterfalls, we climb about one hundred and fifty meters up a track and a final stretch where on the rock wall there are some ropes that help us make the path through the path increasingly narrower, the final part is no more than 20 centimeters wide.
The step is not very complicated, but you have to go carefully, if you suffer, at most we will fall into the water.
- JUMP FROM THE COLOMER HOLE.
Colomer Hole: Congost through which it crosses the Oden river. The water rises in the Montnou valley and has opened this great cut to cross the limestone rock.
- ODEN RIVER.
Description of its course: It begins its course at 2,311 m altitude, in the Coma de la Comtessa, between the southern slope of the Pedró dels Quatre Batlles and the north-eastern slope of the Vulturó. After 5.3 km of route, it has saved an unevenness of 1,000 m and passes by the first houses of the scattered town of Montnou. When it carries 6.6 km routes, it receives on the left the waters of the Cedres ravine and crosses the Coll de Jou road in Cambrils of Odèn. 500 m further down it receives, on the right those of the rasa de les Marranes (803 m of route) and 1,100 m later, it crosses the Grau de Riulacó leaving the remains of the castle of Odèn on the right and on the left, the source of the Red.

END OF ROUTE!!!
---------------------------

Photo ofInici de la ruta a l'estudi d'Odèn hi ha uns 0,3 km anem a la dreta. Photo ofInici de la ruta a l'estudi d'Odèn hi ha uns 0,3 km anem a la dreta. Photo ofInici de la ruta a l'estudi d'Odèn hi ha uns 0,3 km anem a la dreta.

Inici de la ruta a l'estudi d'Odèn hi ha uns 0,3 km anem a la dreta.

Inici de la ruta des de l'estudi d'Odèn, anem cap a l'obaga (Obaga de l'Estudi) pel sender, hi ha uns 0,3 km ja veiem les ruïnes del Castell d'Odèn a la nostra dreta. Val la pena recórrer cinquanta metres i arri-bar-nos al cim per veure el castell d’Odèn. És el punt més alt del nostre itinerari, 1.330 m d’altitud.

PictographCastle Altitude 4,322 ft

Castell d'Odèn

Castell d'Odèn. SITUACIÓ: Es troba a la part central-nord del municipi, damunt de l'església parroquial de santa Cecília d'Odèn, culminant l'escarpada carena del Castell i dominant la profunda Coma del Boix i els Estellots del Call. S'hi va des de la carretera L-401 (de Pont d'Espia a Coll de Jou), al punt quilomètric 26,9 (42° 08′ 09″ N, 1° 27′ 15″ E), a la Creu del Call, prendre la que baixa a Santa Cecília (senyalitzada) en 0,5 km. A llevant del cementiri de l'església surt un camí ben evident que puja al castell, des d'on es gaudeix d'un panorama magnífic. REFERÈNCIES: https://ca.wikipedia.org/wiki/Castell_d%27Od%C3%A8n

PictographRuins Altitude 4,339 ft

Ruïnes del Castell d'Odèn

Ruïnes del Castell d'Odèn. HISTÒRIA: La primera notícia que tenim del «castri Odenne» és de 1073, en una afrontació d'un alou d'Isanta i, uns anys més tard, en una afrontació del castell de Timoneda. L'any 1116, Ermengol VI, comte d'Urgell, empenyorà totes les franqueses que tenia en el castell i terme d'Odèn a favor de Mir Arnau, pel preu de 200 sous. Mir Arnau, amb la seva muller Guilla i llurs fills, cedí el castell i l'església a Santa Maria de Solsona el 1134. L'any 1208, Ermengol VIII, comte d'Urgell, llegà en alou tots els masos que tenia en aquest castell a Santa Maria de Solsona. A final del segle xiii hi vivia el cavaller Bernat d'Odèn. El 1375, el «castrum d'Oden» figurava a la sèrie de castells que passaren a constituir el comtat de Cardona. A la documentació guardada a l'Arxiu Diocesà de Solsona es pot continuar observant la trajectòria del castell d'Odèn, dels seus diferents propietaris i de les relacions econòmiques i socials establertes a l'entorn seu, fins a arribar a l'any 1563 en què, per disposició del llegat del senyor Jeroni Solà, propietari del castell, aquest i tot el seu terme passà a ser propietat de la canònica de Santa Maria de Solsona. El 1621 hom feu restaurar el castell amb el terç de les vendes de terra que havia cobrat el batlle anterior, anomenat Valletbò, i amb les rendes de la comunitat de la capbrevació del 1618 i el 1619. L'alta jurisdicció del castell d'Odèn fou, però, de la casa de Cardona. L'any 1831 pertanyia a la Comunitat de Preveres de la Catedral de Solsona. REFERÈNCIES: https://ca.wikipedia.org/wiki/Castell_d%27Od%C3%A8n

PictographRuins Altitude 4,340 ft
Photo ofInterior de la capella del Castell d'Odèn Photo ofInterior de la capella del Castell d'Odèn Photo ofInterior de la capella del Castell d'Odèn

Interior de la capella del Castell d'Odèn

Interior de la capella del castell d'Odèn. ESGLÉSIA: El castell té església pròpia, adossada a la banda sud de la façana principal. Aquesta capella està sota l'advocació de Sant Jaume. Consta d'una nau rectangular, coberta amb volta apuntada que arrenca d'una cornisa de pla i bisell. Al mur de migjorn hi ha una finestreta rectangular sota la cornisa; més a l'extrem, gairebé a frec amb el castell, hi veiem una porta d'arc de mig punt adovellat, del qual les dovelles ja han desaparegut. L'aparell ha estat fet a base de carreuons desbastats, disposats en filades uniformes, que fan pensar en les formes del segle xi o les rurals del segle xii. Damunt la cornisa s'observen forats de bastida. Del castell cal destacar la llinda de la finestra situada damunt la porta d'entrada, que té gravat un escut amb un sol sostingut per dos personatges. REFERÈNCIES: https://ca.wikipedia.org/wiki/Castell_d%27Od%C3%A8n

Photo ofVistes de Santa Cecília i les ruïnes del Castell d'Odèn Photo ofVistes de Santa Cecília i les ruïnes del Castell d'Odèn Photo ofVistes de Santa Cecília i les ruïnes del Castell d'Odèn

Vistes de Santa Cecília i les ruïnes del Castell d'Odèn

Vistes de Santa Cecília i les ruïnes del Castell d'Odèn.

Cementiri d'Odèn

Ermita de Santa Cecília d'Odèn

Ermita de Santa Cecília d'Odèn. DESCRIPCIÓ: L'església parroquial de Santa Cecília és emplaçada en un territori de boscos i prats naturals, tot centrant el nucli d'Odèn. Les restes de l'antiga església, que encara es poden observar al costat de la nova, fan suposar que es tractava d'un edifici d'una sola nau rectangular i coberta amb volta apuntada. El mur S fou aprofitat per a la nova construcció, sent el mur N de l'església nova. En aquest mateix mur hi ha una porta tapiada, que coincideix amb una capella, d'arc de mig punt i amb restes de dovelles. HISTÒRIA: La primera notícia referent a aquesta església es troba a la relació de parròquies del final del segle x o del començament de l'XI, continguda en l'apòcrifa acta de consagració de la Seu d'Urgell. Els primers decennis del segle xii foren una època de donació de castells i d'esglésies a la canònica de Solsona. Una d'aquestes donacions fou la que l'any 1114 feien Miró Arnau, la seva muller Guilla i els seus fills quan traspassaven a Santa Maria de Solsona l'església de Santa Cecília d'Odèn i el castell del Soler d'Odèn. A partir d'aquest moment l'església surt esmentada en diverses ocasions (1124, 1150, 1163, 1180, 1188) confirmant la seva donació a Santa Maria de Solsona. REFERÈNCIES: https://ca.wikipedia.org/wiki/Santa_Cec%C3%ADlia_d%27Od%C3%A8n

Photo ofContinuem a la dreta pel camí de la Serra d'Odèn Photo ofContinuem a la dreta pel camí de la Serra d'Odèn Photo ofContinuem a la dreta pel camí de la Serra d'Odèn

Continuem a la dreta pel camí de la Serra d'Odèn

Photo ofContinuem pel GR 1 i el camí de la Serra d'Odèn Photo ofContinuem pel GR 1 i el camí de la Serra d'Odèn Photo ofContinuem pel GR 1 i el camí de la Serra d'Odèn

Continuem pel GR 1 i el camí de la Serra d'Odèn

Continuem pel GR 1 i el camí de la Serra d'Odèn.

PictographRuins Altitude 4,042 ft

Ruïnes masia Rosselló

Ruïnes masia Rosselló. Rosselló · Odèn · masia, 1160, enderrocat o destruït, 42° 07′ 56″ N, 1° 27′ 01″ E

Photo ofContinuem a l'esquerra pel GR 1 deixant el camí de la Serra d'Odèn Photo ofContinuem a l'esquerra pel GR 1 deixant el camí de la Serra d'Odèn Photo ofContinuem a l'esquerra pel GR 1 deixant el camí de la Serra d'Odèn

Continuem a l'esquerra pel GR 1 deixant el camí de la Serra d'Odèn

Continuem a l'esquerra pel GR 1 deixant el camí de la Serra d'Odèn.

La Creu de Rosselló

La Creu de Rosselló.

Detalls del GR 1

Continuem a l'esquerra

PictographRuins Altitude 3,273 ft

Ruïnes del Molí de Riulacó

Ruïnes del Molí de Riulacó. Riulacó era un antic molí situat a la boca inferior del forat Colomer tot i que avui només s’hi veu part de les parets mestres.

Continuem direcció al Sal del Forat Colomer

Continuem direcció al Sal del Forat Colomer.

PictographRiver Altitude 3,307 ft

Riu d'Odèn

El riu d'Odèn és un riu afluent per la dreta de la riera de Canalda.

PictographRiver Altitude 3,311 ft

Riu d'Odèn. Descripció del seu curs: Inicia el seu curs a 2.311 m d'altitud, a la Coma de la Comtessa, entre el vessant sud del Pedró dels Quatre Batlles i el vessant nord-oriental del Vulturó. Al cap de 5,3 km de recorregut ha salvat un desnivell de 1.000 m i passa pel costat de les primeres cases del poble disseminat del Montnou. Quan porta recorreguts 6,6 km, rep per l'esquerra les aigües del barranc de les Cedres i travessa la carretera de Coll de Jou a Cambrils d'Odèn. 500 m més avall rep, per la dreta les de la rasa de les Marranes (803 m de recorregut) i 1.100 m després, entra travessa el grau de Riulacó tot deixant a la dreta les restes del castell d'Odèn i a l'esquerra, la font del Vermell. 10,2 km després d'haver iniciat el seu curs a la Coma de la Comtessa deixa la direcció NE-SW i pren la direcció N-S. 1.700 m després de fer-ho, rep, per l'esquerra, les aigües de la rasa d'Odèn. 700 metres més avall canvia novament de direcció i torna a avançar en direcció N-S. 400 m després de fer-ho passa per sota les masies de Junyent (masia) Junyent (que deixa a la seva banda esquerra) i d'Orrit (a la banda dreta). 250 metres més avall desguassa a la riera de Canalda a 765 m d'altitud, 230 m aigües amunt del pont d'Orrit. Durant els primers 6 km del seu curs, és a dir, mentre recorre la vall del Montnou fins que travessa per sota la carretera de Coll de Jou a Odèn, se'l coneix també amb la denominació de rasa de la Covil. REFERÈNCIES: https://ca.wikipedia.org/wiki/Riu_d%27Od%C3%A8n

Corriol lateral del riu d'Oden

Corriol lateral del riu d'Oden.

PictographWaterfall Altitude 3,323 ft

Vistes al salt del Forat Colomer

PictographRiver Altitude 3,325 ft

Riu d'Odèn

Riu d'Odèn.

PictographWaterfall Altitude 3,329 ft

Salt del Forat Colomer

Salt del Forat Colomer. Forat Colomer: Congost per on travessa el riu d’Odèn. L’aigua neix a la vall del Montnou i ha obert aquest gran tall per travessar la roca calcària.

PictographWaterfall Altitude 3,258 ft

Darrere del Molí de Riulacó

Darrere del Molí de Riulacó.

Inici retorn al punt de sortida

Inici retorn al punt de sortida.

Photo ofDeixem el GR 1 i continuem per la Serra d'Odèn Photo ofDeixem el GR 1 i continuem per la Serra d'Odèn Photo ofDeixem el GR 1 i continuem per la Serra d'Odèn

Deixem el GR 1 i continuem per la Serra d'Odèn

Deixem el GR 1 i continuem per la Serra d'Odèn.

Photo ofFinal de la ruta a la Creu del Call i davant de l'escola d'Odèn Photo ofFinal de la ruta a la Creu del Call i davant de l'escola d'Odèn Photo ofFinal de la ruta a la Creu del Call i davant de l'escola d'Odèn

Final de la ruta a la Creu del Call i davant de l'escola d'Odèn

Final de la ruta a la Creu del Call i davant de l'escola d'Odèn. A l'altre costat de la carretera es troba el Call d'Odèn.

• Photo of behrang masoomi
    behrang masoomi May 18, 2024

Excelente, muy hermoso paisaje. Que siempre seas bendecido.

👏👏👏👏❤️❤️

• Photo of mgcsuria5
    mgcsuria5 May 18, 2024

Salt del colomer le fet dos cops,es molt maco feliçitats

• Photo of Il Marchese 18
    Il Marchese 18 May 18, 2024

Recorrido corto, pero con una serie de pequeñas cascadas que brotan entre las rocas y agua que emana de la piedra. Pasando entre ruinas y un bosquecillo, creo que se llega a este desfiladero equipado también por un cable de acero para evitar resbalones sobre la roca mojada. Desnivel no trivial en proporción al número de km. Felicidades, quizás la ruta no sea adecuada para todos, sin embargo es muy fascinante

• Photo of Noruega7319
    Noruega7319 May 18, 2024

Interesante recorrido y con muy buenas vistas en toda la ruta pasando por zonas muy bonitas y el regalo de ese salto de agua de la cascada Forat Colomer, gracias por compartirla.
    Un abrazo.

• Photo of todo montaña alicante
    todo montaña alicante May 18, 2024

Ruta y día perfectos. Las ruinas de los molinos tapizadas de vegetación por el tiempo, los cursos y saltos de agua. Muy buenas imágenes. El que camina vive, salud y a por la siguiente

• Photo of yaser masoumi یاسرمعصومی

👍👋

• Photo of Abel Barreda Arnau
    Abel Barreda Arnau May 18, 2024

Preciosa ruta con buenas vistas un abrazo 🤗

• Photo of MPuet
    MPuet May 18, 2024

Bonita ruta y precioso el alrededor del río Odèn gracias por compartir. Un abrazo

• Photo of zanquin
    zanquin May 18, 2024

El lloc es preciós. Nosaltres volem anar-hi diumenge

• Photo of shahram khodaverdi1951
    shahram khodaverdi1951 May 18, 2024

☘️🌸🌺👌👏

بسیار عالی 👌🌺🌸☘️

• Photo of jascpadilla
    jascpadilla May 18, 2024

Ruta con paisajes increíbles y bastante agua. Tambien se pude observar la bariadad de especies animales como vacas,cabras, halcones. Una caminada increíble

• Photo of Sara_sm
    Sara_sm May 18, 2024

Vaya paseo precioso de verdad , de 5 estrellas .
    Las fotos del castillo muy bonitas y las fotos del Salt del Forat Colomer espectaculares 👏👏👏

• Photo of Sonja la roja
    Sonja la roja May 18, 2024

Gracias por compartir esta ruta con esos paisajes tan bonitos 🙂🤩

Abrazos montañeros! 🤗

• Photo of californiagymsama
    californiagymsama May 18, 2024

Fantástico recorrido por la Ermita de Santa Cecilia.
    Muy bellos paisajes.
    Felicidades y gracias por compartir.

• Photo of Sando1
    Sando1 May 18, 2024

Ruta maquíssima, fotos espectaculars, gràcies per la teva aportació

• Photo of pipelegrinalo
    pipelegrinalo May 18, 2024

Una ruta espectacular, las fotos mol maques!!

• Photo of Kodul67
    Kodul67 May 18, 2024

He fet aquesta ruta varies vegades, i a qualsevol època de l'any val la pena!Tenim uns racons al Solsonès espectaculars!
    Boniques fotos!
    Salut i cames!

Joan i Dolors May 18, 2024

Moltes gràcies a tothom pels vostres comentaris i valoracions.
    Salutacions i abraçades!!!

Joan i Dolors May 18, 2024

Muchas gracias a todo el mundo por sus comentarios y valoraciones.
    Saludos y abrazos!!!

Joan i Dolors May 18, 2024

Thank you very much everyone for your comments and ratings.
    Greetings and hugs!!!

• Photo of palocorto1
    palocorto1 May 18, 2024

Preciosa ruta por Odén, con visitas al Castillo, la Ermita de Santa Cecilia y el Agujero Colome. Gracias por compartirla con bellas imágenes y detallada descripción (y con atención a la diversidad lingüística). Enhorabuena, amigo! Un fuerte abrazo!

• Photo of Mohammad.kiani
    Mohammad.kiani May 18, 2024

La vall i la cascada són molt maques. Felicitats i gràcies per compartir.
    Salutacions cordials.

Joan i Dolors May 18, 2024

Muchas gracias y agradecidas palabras palocorto1, también por la valoración.
    Saludos y un fuerte abrazo!!

Joan i Dolors May 18, 2024

خیلی ممنون محمد کیانی از حرفاتون باعث افتخار است که شما را دوست دارم. با سلام!!🙏🌹💐🌺

Moltes gràcies Mohammad.kiani per les vostres paraules. És un honor tenir-te com a amic. Salutacions cordials!
    🙏🌹💐🌺

• Photo of Ximo Esteve Vaquer
    Ximo Esteve Vaquer May 18, 2024

Un bon passeig amb mostres molt interessants del patrimono natural i etnològic. Gràcies per compartir. Una abraçada i salut!! 🤗

• Photo of SOLO RUTA
    SOLO RUTA May 18, 2024

Una ruta preciosa compañeros las fotografías espectaculares un abrazo Joan i Dolors

Joan i Dolors May 18, 2024

Moltes gràcies Ximo pel comentari i valoració.
    Un forta abraçada!!

Joan i Dolors May 18, 2024

Muchas gracias SOLO RUTA por el comentario y valoración.

• Photo of Francisco Javier Garcés Aso
    Francisco Javier Garcés Aso May 18, 2024

Bonito sitio en el prepirineo catalán!!!! ❤️❤️❤️❤️❤️

• Photo of Portabarret
    Portabarret May 18, 2024

Ruta molt guapa.Salut i caminades

Joan i Dolors May 18, 2024

Muchas gracias Francisco Javier por tu comentario y valoración.

Joan i Dolors May 18, 2024

Moltes gràcies Portabarret pel comentari i valoració.

Una forta abraçada!!

• Photo of Tetititu
    Tetititu May 19, 2024

Fantàstica ruta, per visitar l´espectacular Forat Colomer. Molt bones fotos i explicacions. Una forta abraçada.

Joan i Dolors May 19, 2024

Moltes gràcies Tetititu pel comentari i valoració.
    Una forta abraçada!.

• Photo of Peplo007
    Peplo007 May 19, 2024

Muchas gracias por compartir con tanto detalle y bonitas fotografías 😍
    Enhorabuena por tus magníficas rutas Joan i Dolors.
    Saludos cordiales
    Nos vemos en la Montaña!!!

Joan i Dolors May 19, 2024

Muchísimas gracias Peplo007 por un completo comentario y valoración.

• Photo of migueleloi
    migueleloi May 20, 2024

Adorei conhecer este percurso.
    Muito completo com a descoberta do Castell dOdèn, magníficas paisagens, e principalmente pelo Corriol lateral del riu d'Oden! Lugar incrível!
    Obrigado pela partilha
    Um abraço

• Photo of emilio viejo
    emilio viejo May 20, 2024

Espectacular ruta y fotos. Con vistas de infarto. Un abrazo

Joan i Dolors May 20, 2024

Muchas gracias Emilio por tu comentario y valoración.
    Un abrazo!!

Joan i Dolors May 20, 2024

Muito obrigado migueleloi pelo comentário e avaliação completos. Um abraço forte!!!

• salvamikmik May 20, 2024

El saltant d'aigua és espectacular!!

Ruta d'estiu, per refrescar-se!

Joan i Dolors May 20, 2024

Moltes gràcies salva pel tres comentaris i valoració.

Salutacions i una forta abraçada!

• Photo of Caminatasalas8
    Caminatasalas8 May 21, 2024

Excepcional ruta circular senderista y cultural, con una cantidad y variedad considerable de elementos patrimoniales y culturales que compartes para nuestro deleite: Castillo de Odén y Cementerio, Ermita de Santa Cecilia, la Cruz de Rosselló, ruinas de un Molino y Salto.
    Detallada y extensa descripción que nos cultiva.
    Felicidades por un trabajo metódico y con gusto.
    Un abrazo, amigos.

Joan i Dolors May 21, 2024

Muchas gracias Caminatasalas8 por un compl

Muchas gracias Caminatasalas8 por un completo comentario y valoración de esta ruta.

Saludos y un fuerte abrazo amigo!

• Photo of nandomoneda
    nandomoneda May 22, 2024

Precioso lugar para caminar y muy bien documentado....felicidades

• Photo of josevigil
    josevigil May 22, 2024

Bonita ruta, que ofrece algo de todo, cascadas, caminar por senderos, patrimonio cultural...
    Gracias por compartir compañeros.

Joan i Dolors May 22, 2024

Muchas gracias Nando por tu comentario y valoración

Joan i Dolors May 22, 2024

Muchas gracias Jose por tu comentario y valoración

• Photo of STrilhos
    STrilhos May 22, 2024

espetacular ruta.
    Paisagens fantásticas e vários outros pontos de interesse
    Belas fotografias
    Obrigado pela partilha

Joan i Dolors May 22, 2024

Muito obrigado STrilhos pelo seu comentário e avaliação.

Um abraço forte!

• Photo of Oscar Upegui
    Oscar Upegui May 23, 2024

Una ruta muy bonita y muy bien documentada, gracias Joani Dolors por compartir el trazado.
    Saludos y un abrazo!

Joan i Dolors May 23, 2024

Muchas gracias Oscar por tu comentario y valoración.

• Photo of Alfredo Huanes
    Alfredo Huanes May 23, 2024

Muy bella y divertida ruta. Ese tramo del Salt del Forat Colomer se ve demasiado bonito de cruzar usando ese cable. Muchas gracias por compartirnos esta linda aventura!

Joan i Dolors May 23, 2024

Muchas gracias Alfredo por tu comentario y valoración.
    Saludos y un fuerte abrazo!

• Photo of marangel
    marangel May 23, 2024

Hola que tal?. Nos unimos a tús interesantes rutas y así poder disfrutar de sitios tan maravillosas que visitáis y compartes con tod@s desde esta plataforma. Un cordial saludo y nos vemos en los montes😉🏔

Joan i Dolors May 23, 2024

Gracias por tu comentario marangel. Es un placer!
    Saludos y un fuerte abrazo!!

• Photo of Susy7
    Susy7 May 24, 2024

Buen recorrido pasando por El Castell d'Odèn y Ermita de Santa Cecilia

Joan i Dolors May 24, 2024

Muchas gracias Susy7 por tu comentario y valoracion.

Un abrazo!

• Photo of chus59
    chus59 May 27, 2024

Ruta molt interessant i variada.
    Molt ben explicada i amb bones fotos.
    Una abraçada.

Joan i Dolors May 27, 2024

Moltes gràcies chus59 per la teu comentari i valoració.
    Una abraçada

• Photo of María Caballer
    María Caballer May 27, 2024

Preciosa ruta por Odèn. Impresionante el Salt del Forat Colomer. Gracias por compartir esta bonita ruta. y con una maravilla de agua, que da gozo verda. Un abrazo.

• Photo of Caros55
    Caros55 May 27, 2024

Preciosa ruta por la Sierra d'Oden, con desfiladero, cascada y rincones insólitos, donde se disfruta la naturaleza en estado puro.
    Gracias por compartir
    Saludos

Joan i Dolors May 28, 2024

Muchas gracias María por tu buen comentario y valoración.

Joan i Dolors May 28, 2024

Muchas gracias Caros por tu buen comentario y valoración.

• Photo of José R.G.
    José R.G. May 29, 2024

Muy bonita la ruta con naturaleza en estado puro, pero una pena ver el deterioro y abandono del castillo.
    Buen reportaje fotográfico.
    Saludos cordiales y gracias por compartir.

Joan i Dolors May 29, 2024

Muchas gracias José por tu comentario y valoración.

• Photo of behrang masoomi
    behrang masoomi May 29, 2024

درود بر شما👏👏❤️

Joan i Dolors May 29, 2024

Muchas gracias Behrang masoomi por tu comentario y valoración.

• Photo of jascpadilla
    jascpadilla May 29, 2024

Joan i Dolors May 29, 2024

Muchas gracias Padilla por tu "nuevo" comentario y valoración.

Un fuerte abrazo compañero!

• Photo of Pitcollonsiamunt
    Pitcollonsiamunt May 29, 2024

Fa anys que vam anar al Salt del Forat Colomer i potser ja toca tornar-hi.
    Gràcies pel reportatge fotogràfic.
    Salut !

Joan i Dolors May 29, 2024

Moltes gràcies Pitcollonsiamunt per teu comentari i valoració.

Salut i caminades!

• Photo of Pájaro Kuy Kuy
    Pájaro Kuy Kuy Jun 2, 2024

Preciosa ruta con un valor paisajístico de diez 🤩, gracias por compartir, salud y montaña 🏔️.

Joan i Dolors Jun 2, 2024

Muchas gracias Pájaro Kuy Kuy por tu comentario y valoración.

• Photo of Manu Arroyo
    Manu Arroyo Jun 2, 2024

Bonito recorrido, estupendas fotos y buena descripción. Muchas gracias por compartir y detallar vuestras rutas.

Joan i Dolors Jun 2, 2024

Muchas gracias Manu por tu amabilidad de comentar y valorar la ruta.