Thrakis Doğal Yaşam ve Kampçılık

Thrakis, her yeri ayrı doğal zenginliklerle dolu ülkemizin, şehirlere tıkılmış güzel insanlarını doğa ve kültür ile yakınlaştırmayı amaçlar.

Çalışmalarını yoğunlaştırdığı Trakya’da, doğa yürüyüşü, kamp ve geziler ile birlikte eğitim ve toplantılar gerçekleştirerek doğa ve kültür konularında farkındalık geliştirmeyi ve yerel halkın çevre mücadelesini görünür kılmayı hedefler. Görsel ve yazılı çalışmalarıyla Trakya’daki yaşam tarzının, doğal ve kültürel değerlerin tanıtımına katkı sağlar.

Thrakis’in kuruluş hikâyesi şehir hayatından sıkılmış gençlerin balıkçılık, günübirlik doğa gezileri gibi kaçamakları ve geniş hayal güçleriyle başladı. Zamanla doğa sporları, Türkiye’nin doğal zenginlikleri üzerine araştırmalar yaptık ve İstanbul’a 1-2 saatlik mesafelerde doğal güzellikleri keşfettik. Artık şehirde değil dağlar, ormanlar, kanyonlar, nehirler ve göllerde, tüm ihtiyaçlarımızı sırtımızda taşıdığımız çantamızla mutluyuz. Özellikle Trakya ve Marmara Bölgesi’nde birçok rota oluşturduk, yürüyüş ve kamplar organize ettik.

Heredot’un “Tek bir komutan altında toplanmış olsaydılar dünyanın en güçlü milleti olabilirdiler.” diyerek bahsettiği Trakların yaşadığı sisli/puslu bölge anlamına gelen “Thrakis” sözcüğünü ismimiz olarak benimsedik. Trakya’ya olan aşırı ilgimizi bir göstergesi aynı zamanda bu isim. Avrupa’nın en büyük, Dünya’nın da Amazon Ormanları’ndan sonra ikinci büyüğü olan Kırlareli/İğneada Longoz “subasar” ormanlarının 8 ekosistemi içinde barındıran muhteşem doğası en çok odaklandığımız ve kendi habitatımız olarak kabul ettiğimiz bir bölge.

Rotalar Hakkında:

Ohh ne güzel rahatınız yerinde. Sıcacık evinizde koltuğunuza kurulmuşsunuz LCD ekran karşınızda film, dizi vs vakit geçiriyorsunuz. Ama genelde “belgesel” seyrediyorsunuz. Doğayı falan çok seviyorsunuz. Birkaç tane çevreci tweet attınız mı tamam bu iş.

Elektirikli aletlere suyu 30 saniyede kaynatıp kahvenizi yudumluyorsunuz. En kısa mesafeler için minibüse ya da taksiye biniyorsunuz. Tek aktiviteniz çok eğlendiğinizi, süper vakit geçirdiğiniz sandığınız Taksim’in karanlık köhne barları. En az çaba ile “mutluluk”.

Gerçekten nefes almayalı ne kadar zaman oldu?

Birçok insandan “ben aslında doğayı çok seviyorum” lafını duyarsınız. Evet, doğayı seviyoruz ancak doğada vakit geçirmekten, bir kamp, bir yürüyüş yapmaktan çekiniyoruz. Bu çekincenin başlıca sebeplerinin nereye gideceğini ve neler ile karşılaşacağını bilmemek ve onun getirdiği tedirginlik olarak gözlemledik. Ayrıca sizlere eşlik edebilecek arkadaşlar bulmakta işin diğer bir kısmı…

Ekip olarak Trakya ve Marmara Bölgesi’nde yapmış olduğumuz doğa yürüyüş rotalarını derlediğimiz bu bölümde meraklıları bilgilendirebilmek ve birazda olsa cesaretlendirebilmeyi amaçlıyoruz. Umuyoruz ki haritalar, fotoğraflar ve yazılı anlatım ile oluşturduğumuz rota içerikleri doğaya çıkışınızı kolaylaştırsın.

Doğa yürüyüşlerinde önemli olan yürüyüşçülerin ve özellikle de liderin rotaya çok iyi hazırlanması ve hedefler koyması. Bu bağlamda sadece bizim içeriklerimizle yetinmeyip kendi araştırmalarınızı yapmanızı tavsiye ediyoruz. Google Earth, Google Maps ve telefonunuzdaki haritalardan, orman içi patikaları, eğimleri, sulak alanları vs. görebilirsiniz. Yürüyüş boyunca da telefonunuzdan ya da ipad inizden yararlanabilirsiniz.

Çoğunlukla kendi belirlediğimiz rotalarda yaptığımız bu yürüyüşlerde yaşadığımız zorluklar ve maceraların yanı sıra eğlence ve keyif dolu anılar biriktirdik. Sizde doğaya çıkını, macera yaşayın, arkadaşlarınıza ve çocuklarınıza anlatacak hikâyeleriniz olsun.