Sortida fins a Can Grau per corriols, 03.11.2013

Photo ofSortida fins a Can Grau per corriols, 03.11.2013 Photo ofSortida fins a Can Grau per corriols, 03.11.2013 Photo ofSortida fins a Can Grau per corriols, 03.11.2013

November 3, 2013
November 2013

near Sant Martí Sarroca, Catalunya (España)

Sortida desde Les Valls direcció a L´Ermita de Sant Joan Lledó, baixém direcció a Can Vallès, travessem per el mig d´aquesta masia seguím pista forestal i a uns 25 metres girém a la dreta i comencem a agafar senderóns, fins a arribar a la masía de Can Grau, un cop aquí baixém per la pista ample fins a arribar al punt d´inici.

Ermita de Sant Joan Lledó

Sant Joan de Lledó és una ermita prop del centre rural de Sant Martí Sarroca, Alt Penedès. Aquesta humil capella ubicada en un entorn rural de conreu de vinya de ben segur que ha estat testimoni mut de conflictes entre els remences, de contractes de rabassa morta, de l'aparició de la fil·loxera... però també de la prosperitat dels seus habitants, de creixements demogràfics, de canvis... Sant Joan de Lledó és una petita esglesiola d'origen romànic, la fàbrica de la qual ha estat modificada al llarg dels anys. És un dels múltiples testimonis que s'emmarquen en el moviment repoblador d'aquestes terres de frontera. L'ermita de sant Joan de Lledó constitueix un edifici d'una sola nau amb contraforts, de gran portal adovellat emmarcat i una rosassa al damunt amb gelosia de rosa de sis pètals. L'edifici està rematat per un petit campanar de cadireta d'un sol ull. S'hi celebra missa només una vegada a l'any el dia del seu patró sant Joan.

PictographRuins Altitude 1,064 ft

Masía Can Vallès

Can Vallès de la Riera, on al costat de la masia actual hi havia un molí fariner que a la fi del segle XIX funcionava amb una màquina de vapor.