Solsona - Punta del Primo - Fonts del Riu Negre - cal Llucianet - Solsona

Photo ofSolsona - Punta del Primo - Fonts del Riu Negre - cal Llucianet - Solsona Photo ofSolsona - Punta del Primo - Fonts del Riu Negre - cal Llucianet - Solsona Photo ofSolsona - Punta del Primo - Fonts del Riu Negre - cal Llucianet - Solsona

February 19, 2022
February 2022

near Solsona, Catalunya (España)

Caminada pel Vinyet sud de Solsona, per a fer en dies assolellats de l’hivern o qualsevol dia de l’any si està ennuvolat. Es pot fer en menys de vuit quarts, fent conversa i fotografies.

Hem sortir de la plaça Major per anar fins al Cementiri passant pel portal del Pont i el barri del Carme.

Després hem anar a veure la Punta del Primo, un nou parc infantil que s’ha fet a l’urbanitzar la zona de la Cabana del Silo, on hi ha una mol bona vista del Pirineu del Solsonès. Aquest lloc era molt concorregut, ara fa mitja centúria, pels caçadors amb vesc i creueta d’ocells cantaires.

Després hem continuat fins a cal Courer, on hem travessat la carretera de Manresa.

Hem seguit pel camí que porta fins a la cruïlla de camins de les Fonts del Riu Negre, on la Ribera de Solsona s’ajunta amb el Barranc de Ribalta i, gràcies a l’aportació que fa la depuradora, neix el corrent permanent d’aigua conegut com a Riu Negre.

Hem continuat pel camí que passa pel costat del Barranc de Ribalta, on hem parat per llegir i fotografiar l’adagi del pou de cal Pallarges.

Hem passat pel túnel que passa per sota de la variant. A la cruïlla de cal Lloberes hem continuat pel camí del barranc, i a l’arribar a la cruïlla amb el GR-7 l’hem seguit en direcció a Solsona.

Hem fet parada per veure i fotografia les restes, una muntanya de runa, de cal Llucianet vell, on suposem que hi volen fer una casa nova.

Hem Continuat cap a la plaça de Sant Jordi, hem vorejat les Cases Barates per agafar el carrer de Marià Fortuny, que passa el costat de la caserna dels Mossos d’Esquadra, i hem tornar al punt de sortida passant pel passeig i entrenat al nucli antic pel portat del Castell.

Els núvols han estat favorables amb nosaltres, les primeres gotes han començat a caure quan hem arribat de nou a la plaça Major.

Cementiri de Solsona

La Punta del Primo

Cal Courer

Fonts del Riu Negre

Adagi del Pou de Cal Pallargues

La vida es corta, ignora al que te critica, valora al que te valora y se feliz con quien te importa.

Photo ofCruïlla de cal Lloberes - Direcció Barranc de Ribalta Photo ofCruïlla de cal Lloberes - Direcció Barranc de Ribalta Photo ofCruïlla de cal Lloberes - Direcció Barranc de Ribalta

Cruïlla de cal Lloberes - Direcció Barranc de Ribalta

Cruïlla GR-7 - Direcció Solsona

PictographRuins Altitude 2,188 ft

Cal Llucianet

Desconstrucció de cal Llucianet vell.