Solsona - La Font Salada - Solsona

August 14, 2019
August 2019

near Solsona, Catalunya (España)

Caminada estiuenca de vuit quarts, de Solsona a la Font Salada, anant pel pont de la Canal i tornant pel camí del Castellvell.

Font de la Caputxina

Segurament la font més important pel proveïment d’aigua a Solsona durant el tercer quart del segle XX. Es mereixeria un reconeixement i una placa explicativa.

La Carrera de la Canal

Des de l’antiga formigonera del Llorens fins el pont de la canal hi ha un camí que per la part plana encara conserva la paret de pedra per evitar que els ramats entressin al camp de conreu, característica de les carreres.

La Font de la Canal

Es una font que està al costat del barranc de Ribalta a tocar de la casa de la Canal, que li dona el nom. Havia estat un lloc molt concorregut i visitat per mares, canalla i per fer sortides en grup. Actualment està deixada de la ma de Déu. Es una llàstima que s’hagi perdut. S’ha de recuperar ...

Barranc de Ribalta

De direcció predominant vers les 4 del rellotge, s'escola pel vessant de llevant del Torregassa al llarg de prop de 5,5 km. Després d'haver travessat l'Obaga de l'Hostalet i el Bosc de Ribalta que li dóna nom, modera el seu pendent a l'anar-se endinsant a l'altiplà de Solsona. Passa a prop de les masies de Coloma, Cal Sastre i la Canal i tot seguit rep per la dreta el Torrent de Cal Sastre just abans de travessar l'antiga carretera LV-3005 de Solsona a Torà, sota Cal Llarg mitjançant el Pont de la Canal. Després de travessar la C-451 i la C-149, desguassa per la dreta al Riu Negre a la depuradora de Solsona. https://ca.m.wikipedia.org/wiki/Barranc_de_Ribalta

La Font de la Coloma

Es una font que està al costat del barranc de Ribalta a tocar de la casa de la Coloma, que li dona el nom. Havia estat un lloc molt concorregut i visitat per mares, canalla i per fer sortides en grup. Actualment està deixada de la ma de Déu. Es una llàstima que s’hagi perdut. S’ha de recuperar ...

Corriol de la Font Salada

Seguint el camí que puja pel costat del barranc de Ribalta, i després d’agafar el camí de la cadena en la cruïlla, hem pres el primer corriol a l’esquerra que trobem i que ens porta fins a la font Salada per una pujada ridejada d’espessa vegetació. Una gran codina, i que el corriol comença a planejar, ens indica que estem arriban a la bauma de la font Salada.

Photo ofLa Font Salada i la seva emblemàtica bauma Photo ofLa Font Salada i la seva emblemàtica bauma Photo ofLa Font Salada i la seva emblemàtica bauma

La Font Salada i la seva emblemàtica bauma

Balma de la Font Salada Balma de forma parabòlica al torrent de Ribalta (Olius). Es tracta d'una llarga balma en forma parabòlica de 30 metres de llargada al mig del torrent de Ribalta, per on salta l'aigua de la pluja i coincideix en la capçalera del mateix torrent. Val la pena destacar-hi una petita font salada que hi ha. Però actualment amb el canvi climàtic i les poques pluges no raja gens. També destacarem el gres que hi ha, té dos colors molt contrastats, un vermellós i un gris blavós. Tots dos materials s'erosionen amb molta facilitat donant unes formes molt capritxoses i un terra molt arenós que amb la humitat de la balma, fan ser molt relliscós. Tipo: Cova Municipi: Olius Comarca: Solsonès Unitat: Solsonès Recorregut: 6 metres Desnivell: 0 metres Granunitat: Prepirineu Litologia: Gresos Les úniques dades de que disposem són les aportades per Salvador Codina, de la visita realitzada el 02-03-2013. https://espeleoworld.com/c/balma-de-la-font-salada

Trencant de cal Fermín

Per tornar cap a Solsona prenem el camí que passa per sobre de la bauma de la font Salada, que ve de cal Sensades i que ens porta fins a la carretera de Sant Climenç, on hi ha el trencant de cal Fermin i el del Castellvell. En aquest punt prenem el camí del Castellvell fins el pla del Calvari, on agafem el camí de ronda de la costa del Castellvell, per la vessant sud.

Photo ofCamí de Ronda sud de la costa del Castellvell Photo ofCamí de Ronda sud de la costa del Castellvell Photo ofCamí de Ronda sud de la costa del Castellvell

Camí de Ronda sud de la costa del Castellvell

Prenem la via més directa cap a Solsona. Passem pel camí de Ronda, per la part de la solana, sense arbres i amb una excel·lent vista cap a la plana de Solsona, i del Castellvell.

Camí del Castellvell

Quan arribem a la crïlla amb el camí del Castellvell iniciem el descens cap a Solsona. Fem via, baixem depressa i els ginolls ho noten. Fa un bon dia, i podem gaudir de molt bones vistes a la muntanya.

Font de Canaletes de Solsona

Es la font que hi ha al final del passeig, davant dels Caputxints, on es guanya el ral. Es una font nova, de quan van ampliar el passeig cap a la carretera de Sant Climenç. Te una certa semblança amb la font de Canaletes de Barcelona, i per aquest motiu té aquest nom popular. No em conta que tingui cap nom oficial. És on es celebren les commemoracions esportives.