Sant Martí, Sant Joan de Lledó, L´artiga, Sant Martí, 26-10-14

Photo ofSant Martí, Sant Joan de Lledó, L´artiga, Sant Martí, 26-10-14 Photo ofSant Martí, Sant Joan de Lledó, L´artiga, Sant Martí, 26-10-14 Photo ofSant Martí, Sant Joan de Lledó, L´artiga, Sant Martí, 26-10-14

October 26, 2014
October 2014

near Sant Martí Sarroca, Catalunya (España)

Sortideta familiar, passant per Sant Joan de Lledó, baixém fins a Can Vallès, travessem la riera per el pont de fusta que hi ha sota de l´antic molí, iniciém la pujada entre boscos i vinyes, arrivarém a la cruïlla entre Can Grau. Can Barceló i La Guardia, seguím recte fém una mica de pujada i girém a l´esquerra entre una vinya i el bosc, fem baixada per el corriolet, quan trobém camí ample girém a la dreta uns 50 metres i torném a agafar un altre corriol fins a arrivar a una pista ample, fem la pujada per L´artiga fins al punt de sortida

La guardia

Pista foresta que te el inici a la Casa de colonies L´estol (antiga masia de La Guardia) fins Can Grau. Ubicada a l'antiga Masia La Guàrdia, típic mas de la comarca on es troba, l'Alt Penedès. Aquestes masies es dedicaven tradicionalment a la producció de vi per al consum propi. Envoltada de vinyes i bosc, en un indret molt tranquil del terme municipal de Sant Martí Sarroca, constitueix un paratge perfecte per a dur-hi a terme des de qualsevol activitat de l'àmplia gamma que comprèn l'educació en el lleure fins a trobades de convivència, descans i turisme familiar. Planta baixa: Menjador amb capacitat per 60 places, 2 sales polivalents, 3 WC i 2 piques, 1 habitació adaptada amb bany (9 places). Primera planta: Habitacions de 6, 8, 10 i 16 places. 2 banys amb piques, wàters i dutxes. Exteriors: Terrassa, piscina de 18m x 9m, pista de bàquet, hort, granja, esplanades, bosc propi i sorral.

Masia Cal Vallès

Xemeneia de maó de planta octogonal i alçat troncocònic, de base ampla i coronament amb motllura. Els angles de les cares es formen sanefes col·locant maons sobresortits.

Ermita Sant Joan de Lledó

Sant Joan de Lledó és una ermita prop del centre rural de Sant Martí Sarroca, Alt Penedès. Aquesta humil capella ubicada en un entorn rural de conreu de vinya de ben segur que ha estat testimoni mut de conflictes entre els remences, de contractes de rabassa morta, de l'aparició de la fil·loxera... però també de la prosperitat dels seus habitants, de creixements demogràfics, de canvis... Sant Joan de Lledó és una petita esglesiola d'origen romànic, la fàbrica de la qual ha estat modificada al llarg dels anys. És un dels múltiples testimonis que s'emmarquen en el moviment repoblador d'aquestes terres de frontera. L'ermita de sant Joan de Lledó constitueix un edifici d'una sola nau amb contraforts, de gran portal adovellat emmarcat i una rosassa al damunt amb gelosia de rosa de sis pètals. L'edifici està rematat per un petit campanar de cadireta d'un sol ull. S'hi celebra missa només una vegada a l'any el dia del seu patró sant Joan.

PictographFountain Altitude 931 ft

Font de la Salut

Font amb aixeta. La riera de Pontons forma al seu pas per Sant Martí un magnífic congost, amb nombroses balmes i parets verticals. En alguns trams, el congost arriba a tenir alçades superiors als cinquanta metres. En aquest indret, es troben la balma de Can Vallès, la Font de la Salut, la Cova Rodona, la cova Foradada i la cova del Castell entre d'altres.