Puig de la Creu des de Castellar del Vallès

Photo ofPuig de la Creu des de Castellar del Vallès Photo ofPuig de la Creu des de Castellar del Vallès Photo ofPuig de la Creu des de Castellar del Vallès

April 6, 2015
April 2015

•   4.8 2 Reviews

near Castellar del Vallès, Catalunya (España)

Excursió clàssica de pujada al Puig de la Creu que sortint de Castellar puja a aquest gran mirador de bona part de terres del Vallès El Puig de la Creu és una muntanya de 668 metres a cavall dels municipis de Castellar del Vallès i de Sentmenat, a la comarca del Vallès Occidental. Al cim hi ha un vèrtex geodèsic i un castell edificat entre els segles XVI i XVII i protegit com a Bé Cultural d'Interès Nacional. A la part més alta del puig hi ha l'església romànica de Santa Maria del Puig de la Creu.La ruta puja per una pista en diverses llaçades per la vessant sud, passa a prop d'una pedrera amb vistes cap a Castellar i bona part del Vallès. Enmig de la pineda també es veu tota la cara de llevant del massís de la Mola. Un cop a dalt del turó ens ofereix una perspectiva completa de la comarca, amb vistes del massís de Sant Llorenç, Montserrat i també del Montseny. Després de donar la volta a l'ermita i observar l'àmplia panoràmica, continuem el camí passem a ran d'un diposit de prevenció d'incendis seguim un tros més per la pista i agafem un corriol de baixada fins al fons de la vall on retrobem la pista, passem per diverses fonts i en pocs minuts som novament al lloc se sortida.

Puig de la Creu

• PKT60 Feb 6, 2019

Perfectamente indicado todo. Un paseo muy agradable

josepcastells Feb 6, 2019

Moltes gràcies pel comentari i valoració PKT 60
    Salutacions cordials i bones excursions

• Photo of luisgaraysbd
    luisgaraysbd Feb 13, 2021

Buena ruta

josepcastells Feb 13, 2021

Moltes gràcies luisgaraysbd pel comentari i valoració, celebro que us hagi agradat. Salutacions cordials

• Photo of Enrictrail
    Enrictrail Jan 7, 2024

Molt bona ruta. Avui dia fred i ventós. Però blau i amb vistes espectaculars. Gràcies 👍

josepcastells Jan 11, 2024

Gràcies Enrictrail, pel comentari i la valoració. Celebro que us hagi agradat... Salutacions cordials !!!