Puig de la creu

June 29, 2021
June 2021

near Castellar del Vallès, Catalunya (España)

Puig de la creu

El Puig de la Creu és un turó que ofereix unes vistes privilegiades d'una bona part del Vallès. Abasta des de Montserrat fins al Montseny. Aquesta ruta, en gran manera, transcorre per pista de molt fàcil trepitjar. Només la baixada hi ha un camí de major dificultat, sobretot per les relliscades inoportunes. Cal anar ben calçat. Així i tot sempre hi ha l'opció de no prendre la drecera i tornar pel mateix camí d'anada. Més llarg, però més fàcil.
El principal valor que li dono, és que fa fàcil i accessible per a tothom la pujada al turó. Altres accessos són de pendents molt pronunciades. Aquest passeig és més llarg, però les pujades són molt suaus. Recomanat per nens i persones poc caminadores.

PictographDoor Altitude 1,390 ft

Intersecció

PictographTree Altitude 1,825 ft

Alzina

Una gran esplanada justifica el nom de l'indret. Alzina balladora. Antigament s'hi feien ballades de sardanes.

PictographDoor Altitude 2,091 ft

PictographMonument Altitude 2,092 ft

PictographMonument Altitude 2,170 ft

Monument

Intersecció

Aquest corriol baixa una mica dret. No és adequat d'accedir-hi si no es va ben calçat. Tanmateix és molt útil per escurçar el retorn i per veure les construccions de pedra que hi ha en el seu recorregut

PictographMonument Altitude 1,577 ft

Primera cabana de pastor que es troba baixant. Està en molt bon estat

PictographMonument Altitude 1,479 ft

Segona cabana de pastor. Ambdues estan una mica retirades del corriol, però hi ha unes fites de pedra que adverteixen de la seva presència