Presó de Capulatell (Busa)

3 hours
August 21, 2020
August 2020

near Sant Llorenç de Morunys, Catalunya (España)

Passada la població de Navès (Solsonès) per la C-26 direcció Berga, ens trobem amb l'indicador Pla de Busa i, agafem una carretera força punyetera però en bon estat que després de 15 km ens durà al Pla de Busa on es converteix en pista de terra. Seguim fins a l'església de Sant Cristòfol de Busa on ja es podria deixar el vehicle o millor dit, hauríem d'haver deixat el vehicle, doncs nosaltres ho fem al cap de pocs metres i no hauria calgut.

La primera part de la caminada es fa per pista, primer passem per Casa Vila i al cap de cinc-cents metres, ja en zona emboscada, el camí es converteix en corriol que ens durà a un espectacular mirador des d'on podríem ascendir fins al cim més alt de la serra de Busa, El Cogul (1.526 m)

Des d'aquest punt fem un lleu descens fins a la palanca de ferro que ens conduirà a la presó del Capolatell des d'on hi ha unes vistes espectaculars. Esgarrifa pensar que segons expliquen durant la Guerra del Francès (1808 – 1814) aquest lloc va ser utilitzat per recloure-hi els soldats napoleònics capturats; hi accedien a través d’una passarel·la de fusta i un cop estaven a l’altra banda, aquesta era retirada quedant així els soldats, completament aïllats.

Iniciem la tornada desfent el camí d'anada i just al punt on havíem deixat el cotxe hi ha un cartell que indica que a 150 metres hi ha la font de Busa; efectivament ens trobem amb una font que raja generosament i ens hi refresquem i, sota l'ombra d'un majestuós arbre dinem.