Les Piques 100 cims

October 2, 2014
September 2014

near Tahús, Catalunya (España)

Més información a https://els100cims.blogspot.com/2014/09/les-piques.html

Comencem a caminar seguint, en sentit Nord-oest, la pista per la qual hem arribat. Anem perdent a poc a poc alçada i deixem a la dreta una altra pista, abans d'arribar a un fort revolt en el qual trobem la Llau de la Borda de Surroca. En aquest punt deixem la pista i creuem el rierol per començar a remuntar el llom herbat que tenim al davant, seguint l'aperduat rastre d'unes roderes. Aquest rastre ens porta, primer, a prop de les ruïnes de la Borda de Surroca, però abans d'arribar-hi, es desvien en sentit Oest, bé seguint la traça, bé fent drecera, com va ser el nostre cas, per pujar a un clar coll sense nom que tenim a l'esquerra de la nostre posició, al Nord-oest de la Corona Alta. Quan som al coll ja veiem un clar rastre de sender que ens va portant, en lleugera pujada, fins que el camí es difumina quan el terreny esdevé descompost. En aquest punt cal girar fortament cap a la dreta, en sentit Nord primer i Oest després, per atènyer una altra mena de coll, a l'alçada de la Ginebrosa. Quan som ja veurem com hem de fer per anar al cim. No tindrem camí fressat, però tenim clar per on passar ja que el terreny és lliure d'impediments. Seguirem en pujada en sentit Nord-est remuntant el pendent en clara direcció a una cota cimera, ja a la carena de la serra de Mollet. A mig camí podem triar entre anar en diagonal, per sobre de la Ginebrosa, per anar directament al coll previ al cim de les Piques. En aquest cas anem directament a la carena per fer-la en la seva totalitat, amb les conseqüents pujades i baixades, còmodes, fins al cim. Per pujar al vèrtex geodèsic cal superar un curt tros de terreny rocós de fàcil fer, tot i que amb humitat és molt relliscós.
Al cim, així com durant tot el recorregut, les vistes, si el dia és l'adequat, son extraordinàries.
Destaquen el Pedraforca i la serra del Cadí, així com la Torreta de l'Orri i la serra de Boumort, a més a més de moltes altres que no m'atreveixo a anomenar.
Per tornar tenim diverses alternatives. La més curta i que aquí proposem, és baixar pel dret en busca del Pla Sobirà, als peus de l'Artic. Allà neix una pista que, sense problemes remarcables, ens tornarà al cotxe. Al mapa de l'editorial Piolet surten altres camins que baixen en direcció a la borda de Santa Maria i la Mare de Déu de la Guia i el coll de les Iglésies. Tot i que sobre el terreny no les vaig saber trobar, el cert és que es pot fer ja que el terreny és franc i mancat de dificultats.

Seguir pista

Deixar pista i seguir rodades

Es pot fer drecera, ok, o seguir pista

Dreta pas herbat

Recte a carena o dreta flanqueig directe cim