De Solsona a la Talaia per la rasa del Masnou i la Creu Blanca

Photo ofDe Solsona a la Talaia per la rasa del Masnou i la Creu Blanca Photo ofDe Solsona a la Talaia per la rasa del Masnou i la Creu Blanca Photo ofDe Solsona a la Talaia per la rasa del Masnou i la Creu Blanca

September 1, 2018
September 2018

near Solsona, Catalunya (España)

Caminada clàssica amb variants per a descobrir nous racons i combinar camins coneguts.

És una caminada de poc mes de dues hores si només camines, però que recomano allargar-la el que calgui si la companyia i la conversa s'ho val.

Sortim de Solsona per prendre el camí de la ribera cap a la Mare de la Font, al arribar-hi ens desviem cap a la font de la Mina. per pujar per les escales, per anar a fer el camí que puja al Castellvell per l'obaga.

Poc abans d'arribar a on hi ha les roques que van caure ens desviem pel camí que hi ha a la dreta per seguir la rasa del Masnou.

Ja que hi som, aprofitem per fer una visita a les roques que van caure i el seguit de balmes que hi ha al costat.

Premem el camí que passa per la obaga de la rasa del Masnou fins trobar la rasa, en aquest punt hi ha una bifurcació, cap a l'esquerra es va cap a la casa del Masnou pasant pel costat de la rasa, cap a la dreta es va cap a la Talaia. Prenem el camí de la dreta.

A la Talaia parem per fer fotografies de la vessant de l'obaga del serrat del Castellvell, d el aborda i del Serrat de Sant Bartomeu. Continuem pel camí que porta a la font dels Frares.

De la font dels Frares anem al trencant de la Mare de la Font, i prenem el camí que porta cap a la Creu Blanca passant per la Cabana Sabatera. I de la Creu Blanca cap a Solsona, per donar com a finalitzada la caminada.

La segona meitat d'aquesta caminada es va per la part solana, si es fa pel mantí en dies de molta calor, es pot fer en el sentit invers al que em fet per gaudir de la part ombrívola i fresca quan el sol està més alt.

Escala de la Font de la Mina

La Font de la Mina és prou coneguda i fotografiada com perquè avui pari atenció en aquest element tant característic: l'escala de fusta amb la barana feta de troncs de ginebre.

Photo ofDrecera al camí de l'obaga del Castellvell Photo ofDrecera al camí de l'obaga del Castellvell Photo ofDrecera al camí de l'obaga del Castellvell

Drecera al camí de l'obaga del Castellvell

El camí de l'obaga del Castellvell és molt agradable de fer, malgrat que sigui de pujada. En aquesta ocasió ens fixarem en una petita drecera que passa pel mig del bosc per estalviar-se una corba, a canvi d'haver de fer una pujada una mica dreta. Si no et veus en cor de fer aquesta pujada, la drecera et dona l'opció de tornar al camí. Al final de la pujada és un bon punt per fer un petit descans i beure un glop d'aigua.

Photo ofLes roques que van caure del Castellvell Photo ofLes roques que van caure del Castellvell Photo ofLes roques que van caure del Castellvell

Les roques que van caure del Castellvell

Quan de petit em deien que era “més valent que les roques que van caure”, quedava tot satisfet pensant que m’estaven dient que era molt valent. Amb els anys vaig entendre que el que m’estaven dient era tot el contrari, doncs les “roques que van caure” no eren tant valentes com semblaven, perquè tenien algun punt feble que les va fer caure. Aquesta broma per a nens també els hi feien als meus pares de petits. Ara ja no l’escolto, suposo que pels nens actuals les roques que van caure han deixat de formar part del seu imaginari. Amb tot, a mi em continuen semblant molt fortes les roques que van caure, sobre tot quan en trobes unes de tant impressionants com aquestes. En aquest punt podeu veure i gaudir d'unes roques que van caure a la costa del Castellvell.

Photo ofCamí de l'obaga de la Rasa del Masnou Photo ofCamí de l'obaga de la Rasa del Masnou Photo ofCamí de l'obaga de la Rasa del Masnou

Camí de l'obaga de la Rasa del Masnou

Aquest camí l'hem fet avui per primera vegada, i és realment agradable de fer, amb una vegetació espectacular.

Rasa de Masnou

En aquest punt s'ha de vigilar, si ho hi ha secada, en no posar els peus en el aigua i fang que s'amaga sota l'herba. Es pot passar bé per la part baixa on hi ha les pedres. Després hi ha la bifurcació, que cal tirar cap a la dreta per anar cap a la Talaia.

La Talaia

La Talaia és una masia situada al municipi d'Olius a la comarca del Solsonès, amb unes excel·lents vistes a la vessant obaga del serrat del Castellvell. En aquest punt hi ha una bifurcació de camins, el de l'esquera porta cap a Pallarès de Dalt i de baix, des d'on es pot tornar cap al Masnou o a la Font dels Frares passant per la font de Sant Ferran. Nosaltres agafem el camí de la dreta que porta directe cap a l'entrada de la font dels Frares. Gaudiu de la vista, sense molestar als que viuen a la casa ni fer malbé res del que hi ha a la casa o als horts.

Entrada a la Font dels Frares

No entrem a la Font dels Frares, poso quest punt com de referència per situar el punt en que arribem a la carretera de Solsona a Bassella. Continuem per la carretera, uns cinquanta metres, fins arribar al trencant de la Mare de la Font.

Miravella

En aquest punt hi ha el camí que porta a la Mare de la Font, el de la dreta. El del mig que porta fins a la Creu Blanca, que és el que agafem. i el que porta a la casa (o el que queda) de Miravella, que es el nom que tenia abans la Mare de la Font: la font de Miravella.

Mirador de ca la Miquela

Tot el camí és un mirador, he escollit el nom de ca la Miquela perquè és la casa que està a mig camí i perquè m'agrada el nom de la casa.

La Creu Blanca

La Creu Blanca (al nord) i cal Llarg (al sud-oest) són els dos únics barris que queden separats del nucli urbà de Solsona.