Castellar del Vallès

September 20, 2019
September 2019

near Castellar del Vallès, Catalunya (España)

RUTA TORRENT DELS COLOBRERS

L’itinerari circular comença davant l’escola Sant Esteve de Castellar del Vallès direcció sud. Caminant pel carrer del Prat de la Riba cap a baix, recte fins arribar al costat d’una rotonda. A la rotonda giraràs a la dreta cap el carrer ronda de Tolosa direcció sud, el camí està asfaltat i amb bones vistes, i agafa camí cap a Sant Pere D’ullastre que està a prop molt a ,l’esquerra quan arribis a Sant Pere d’Ullastre on es poden trobar oques, gallines, cabres, ases, gats, etc. També el camí està asfaltat i fa pujada direcció nord. Pel camí es pot veure can Casamada i quan vegis can Casamada estaràs el bosc, en el bosc hi ha 2 camins però no fem cas, segueixes recte i no canvis de camí, el camí és de sorra i amb vegetació. En el camí Ens trobem un mirador molt bonic on es veu Montserrat, el Tibidabo, la Mola i si et dones la volta es veu Can Casamada. Després canviem de camí cap al sud al km 4.

Segueixes endavant fins arribar a una cruïlla, si després canvies de camí direcció oest pots veure una barraca, i tornes al mateix camí direcció sud fins a una cruïlla que et desviares a la dreta direcció sud-oest. Seguiràs el camí fins a una altra cruïlla i allà agafes el camí de la dreta direcció sud-oest. Després d’un llarg camí arribaràs a can Moragues! Segueix investigant el camí i et trobaràs una cruïlla, allà et desviares cap al sud on trobaràs un Pont. On tens que continuar el camí, que un rato més tard arribaras al Torrent De Colobrers. Per acabar la ruta i tornar cap a l’escola, trobaràs la Font de la Tosca. Quan tornes de la Font, et trobaràs la Torre Turull que està a l'esquerra.

Dirección Sant Pere Ullastre

El camí és de sorra i han una mica de arbres pocs la meguria pins i en un forat una rata morta que vam trobar a la tornada, el cami fa una mica de pujada, també des de el camí es pot veure un camp d'oliveres. Direcció nord una vegada vem arribar vam trobar el cami de can casamada amb mes vegetacio que de sant pere d'ullastre.

PictographPhoto Altitude 986 ft

Sant Pere d'ullastre

El camí és de sorra direcció sud, i seguin el cami arribant a sant pere d'ullastre la vegetacio i plantes de romani i farigola que va aumentant fins arribar a sant pere d'ullastre allà hi ha moltes oques gallines i tots aquest animal les cuida una senyora. Sant Pere d'ullastre és una masia a la meitat per una part és una casa que té animals i per l'altre és una capella. l'ermita romana forma part del patrimoni arquitectònic des de 2004. L'ermita té una sola nau coberta de canó, i la masia es diu can sant Pere, des de 1466, té pintures del segle XVII=17 i XVIII=18.

Mirador

El camí és rocós de terra, direcció sud. En aquest mirador es pot veure la Mola, Montserrat, el Puig de la Creu i, si mires darrere,també pots veure Can Casamada i el Tibidabo. A la dreta pots trobar un bosc de pins.

PictographPhoto Altitude 958 ft

La barraca de pedra seca

En el km 3 hi ha una barraca a la dreta, direcció est. El camí és de sorra i amb molta vegetació com roures,pins,farigola,arigul,etepa blanca i alsines molta. La barraca de pedra seca ha estat creada al segle XV=15.

PictographPhoto Altitude 728 ft

Torrent de colobrers

Per fi vam arribar al torrent dels Colobrans, hi passava un aire fred i estava ple de vegetació, a sobre se sentien sorolls molt tranquil·litzadors com: El riu passant a través de les muntanyes, els ocells cantan etc. direcció sud. Allà hi ha una cascada no molt gran però molt bonique de molsa també està la foradada que és una arcada espectacular orèada en 1860, és un túnel artificial creat amb una tècnica de construcció que es diu pedra seca, la foradada va ser creada amb el odjectiu del pas de l'aigua.

PictographPhoto Altitude 691 ft

Font de la tosca

Una font molt bonique, el camí de sorra un lloc on has d'anar amb la família direcció nord. La font de tosque és coneguda pels degollats a la paret de pedra. gràcies a l'abundant aigua de la font el riu ripoll té tanta aigua com podem veure.

PictographPhoto Altitude 764 ft

Can Moragues

El camí és de sorra, i fa baixada està a la esquera, direcció sud. Can moragues és una masia de Sabadell (Vallès occidental) inclosa a l'inventari del patrimoni arquitectònic de Catalunya. història la propietat rústica dels moragues estava enclavada entre els temes de Jonquera, sant julià d'altura i castellar del Vallès, i comprenen diversos masos entre els quals hi ha el propi can moragues en miquel moragues era el fou en junt moragues pomaci que el revenge a carta de gràcia el dia 21 d'agost de l'any 1864 a Isidor pons Ponça. característiques masia amb teula desde dues vessants que donen aigües les façanes laterals. està construïda en bona part amb tàpia en colrada i té dues finestres renaixentistes. Tambe hi han molta vagetació com pins,farigola i rumani

PictographPhoto Altitude 863 ft

Torre Turull

La torre Turull es la casa de la família Turull. El senyor Turull era un empresari, polític i ell va crear les fàbriques tèxtils. La família pensava que el treball de la terra o tindria que fer un elefant i no els animals com els burros, i amb tota la seva riquesa van portar un elefant de la índia per comprovar si la seva teoria era veritat, però estavan equivocats, els burros eren millor. El camí era rocós de sorra direcció sud. La torre Turull va ser construïda al segle XIX=19 i és faran reformes a començats del segle XX= 20 al limit meridional del terme municipal a llevant de la carretera B-124 i a sud del polígon industrial del pla de la burgera la finca di aposta de grans extensions de la burguera can Bages can santpere i can pagès de pen can moragues. La torre turull no hi ha molta vageteció hi ha pins i roures descripció finca de grans dimensions limitada per la carretera a ponent a nord pel polígon industrial, i a sud pel limit termenal propietat extensiva i plana de conreus de cereals amb franja de bosc contigua a la carretera conjunt edificat, amb jardins de la finca en recinte recinte rectangular inclos per camí per pen d'incloure, la carretera amb del recinte amb dos pilars quadrats de maó ornamentals.

PictographPhoto Altitude 902 ft

Fàbrica de vidre

Després vam sortir del bosc i vem entrar en el polígon industrial, i tot seguit vam sortir del polígon per tornar la masia de Sant Pere d'Ullastre i fer el mateix recorregut fins tornar a l’escola sant Esteve. direcció nord.

PictographPhoto Altitude 924 ft

Refugio antiaéreo

El progressiu increment dels bombardeigs, en particular sobre Barcelona a partir de març de 1938, van motivar la construcció d’un camp d’aviació militar per a La Gloriosa -nom en què és coneixia popularment a les Forces Aèries de la República Espanyola, (Faré)- a Castellar del Vallès per reforçar la rereguarda. La construcció es va iniciar el mateix març del 1938 en unes parcel·les expropiades a la zona plana de La Bruguerola. El govern municipal, que encapçalava el cenetista Vicenç Roca, va mobilitzar tota la població, sota la coordinació de l’arquitecte Niubò i l’enginyer, i aviador Tomàs López Navarro, per construir i condicionar dues pistes en un temps rècord de 12 dies. El mateix any es va crear a Castellar del vallès. Una delegació del SAF-16 de l’aeroport de Sabadell. La delegació del SAF-16 (Servei d’Aviació fabricació), l’organització tècnica encarregada de la fabricació i manteniment de l’equip aeri, de les Faré al Vallès. va ubicar-se a la fàbrica tèxtil Viuda de José Tolrà a Can Barba. L’aeròdrom, que depenia de l’aeroport de Sabadell, va donar suport a les unitats de caces que defensaven l’espai aeri de Barcelona, va rebre els avions que es destinaven al front, va fer verificacions tècniques als avions i va formar pilots. El destacament militar del camp va ser format per un centenària soldats i aviadors soviètics que s’allotjaven al poble. L’activitat de l’aeròdrom que va cessar a finals de gener de 1939, davant de l’avanç de les tropes franquistes. La construcció de les dependències militars al poble va comportar, també, la creació d’un nou sistema de defensa passiva: el refugi antiaeri. L’únic refugi que es conserva es troba situat al xamfrà que actualment forma el carrer del Bages, i el carrer del Solsonès, prop del Parc de Bombers. El refugi antiaeri de l’aeròdrom és un túnel subterrani en forma d’U, de volta de canó de maó. massís i està excavat iamagat en una pineda. Direcció est.