Castell de Gurb

March 9, 2020
March 2020

near Gurb, Catalunya (España)

Des de Sant Andreu de Gurb, i tornada per una pinassa geganta, l'ermita de Sant Roc i el Bosc Encantat.

La ruta alterna caminets molt bonics amb alguns trams de pista, que no es fan gaire pesats.

Ha estat un dia de preprimavera, amb una floració esclatant de violetes, herbes fetgeres i narcisos. Això sí, amenitzat, sobretot al començament, amb una penetrant pudor de purins... ;-(

Hem seguit gairebé fil per randa el track de l'Avi Pep (Wikiloc id=21930346), on trobareu la ruta descrita amb tot luxe de detalls.

El cotxe l'hem deixat aparcat entre l'església de Sant Andreu i el cementiri.

Val a dir que sortint de Sant Roc, val més seguir la pista (indicador), perquè el camí que surt de sota és mésbonic, però després t'has de ficar dintre de la finca del Puig i passar filats elèctrícs que d'altra manera ens estalviaríem.

Pel que fa al "bosc encantat", pse...! No sabria què dir-vos...

Bosc Encantat

Bosc_Encantat Torrent amenitzat amb figuretes de fusta i obra

Can Serra de l'Om. Mas semiruïnós

Camí esquerra

Camí_esquerra (PR)

Collet

Collet al capdamunt de pujada. Poc més endavant deixem la pista per un corriol a l'esquerra.

Creu

El Puig

El Puig (gran masia)

Esquerra

Font del Puig

PR

Una pinassa singular per la seva alçària

Pista

St Roc

Ermita de Sant Roc Amb una gran esplanada al davant, amb bancs per seure. L'indicador senyala la ruta per la pista. Nosaltres vam seguir el camí per les margues de sota l'ermita, però val més no fer-ho perquè després, a l'alçada del Puig quedatallat per diverses tanques elèctríque i es fa incómode de seguir.