A peu - volta circular per Rocacorba. 16-01-2011. Fet 6

Photo ofA peu - volta circular per Rocacorba. 16-01-2011. Fet 6 Photo ofA peu - volta circular per Rocacorba. 16-01-2011. Fet 6 Photo ofA peu - volta circular per Rocacorba. 16-01-2011. Fet 6

January 16, 2011
January 2011

near Biert, Catalunya (España)

Sortida a peu el 16-Gener-2011. Divertida sortida a peu de 5,6 km. i 289 metres de desnivell +. Per les seves característiques, es pot considerar ruta familiar o de baix nivell.
Avui hem deixat el cotxe al Pla de Matí, al costat de la 1ª torre de telecomunicacions, per agafar un camí en direcció a Granollers de Rocacorba, a uns 500 metres, hem trencat a l’esquerra per continuar per un Pr ( marques grogues i blanques ), hem anat pujant per un corriol molt entretingut i de fàcil accés. A mesura que ens apropàvem al Santuari de la Mare de Déu de Rocacorba ,hem començat a veure la imponent roca coronada per una creu sobre la qual s’assenta el temple. Una vegada arribats al pla al costat de la roca hem pres un camí que es converteix en una escala de pedra amb una porta de ferro que tanca el recinte. Avui casualment estava oberta i hem pogut visitar l’interior del temple i el petit campanar.
Desprès de dinar amb unes vistes magnifiques, hem baixat i abans de deixar les escales, ens hem acostat al peu de la roca, en un replà a mà dreta. Des d’allà hem tingut una vista impressionat sobre la plana. A mà esquerra, es distingia l’estany de Banyoles i també la Serra de l’Albera, la Serra de Roda, el Montgri i les Gavarres fins a Girona, a l’extrem dret.
Be, una sortida curta però intensa a prop de casa i amb molt bona sintonia. Fins la propera.

Curiositats:
El santuari de la Mare de Déu de Rocacorba està situat en un penyal del massís que porta el mateix nom, a 929 metres d’altitud. El primer document on apareix data del 1161. Tot i que inicialment va ser l’església del Castell de Rocacorba, posteriorment es va anar obrint al poble. A l’interior s’hi venera una còpia de l’antiga imatge de la Mare de Déu de la Pera, l’original de la qual es conserva al Museu Diocesà de Girona. Si vols visitar-ne l’interior has de demanar la clau al rector de la parròquia de Santa Maria dels Turers de Banyoles, o pujar-hi coincidint amb la missa que s’hi celebra cada primer diumenge de mes, a l’hivern a les 17:00 de la tarda i a l’estiu a les 18:00.