A peu - Congost de Mont-Rebei. Fet 9. 22-04-2011

April 23, 2011
February 2009

near Girbeta, Aragón (España)

Magnifica sortida a peu de 7 km aprox. i 256 metres de desnivell +. La ruta d’avui es pot fer sense gaire complicació ( sempre que els participants no pateixin de vertigen ).
Es una ruta molt senzilla que passa per uns paratges esplèndids.

La travessa del Congost de Mont-Rebei és probablement una de les propostes més sorprenents que ens depara la muntanya catalana. Com si es tractés d’una destral, el riu Noguera Ribagorçana ha provocat un tall impressionant a la Serra del Montsec, deixant el Montsec de l’Estall a la seva dreta i el Montsec d’Ares a l’esquerra, divisòria que avui en dia coincideix amb la línia que separa Aragó i Catalunya, sent curiós, tanmateix, que una de les entrades al congost es faci per la comarca del Pallars Jussà i l’altra per la Noguera.
No hi ha cap possibilitat de pèrdua, tota vegada que les indicacions són molt clares i la senda prou evident, seguint en tot el trajecte les marques vermelles de l’històric G.R. 1, que surt de Sant Martí d’Empúries (Alt Empordà) i arriba a Galícia, passant per Aragó, Navarra, Euskadi, Castella-Lleó, Cantàbria i Astúries.
Per iniciar la nostra ruta, en el sentit que aquí es descriu, ja que es pot fer a l’inversa, cal agafar la carretera N-230 en sentit a la Vall d’Aran i tot just abans d’arribar al Pont de Montanyana, travessar la Noguera Ribagorçana pel pont de la carretera que duu a Tremp. Tot just passat el pont, i després d’un revolt tancat, s’ha de trencar per una carretera local que surt a la dreta en direcció a Catissent, on hi ha un rètol que avisa del camí al congost.
Més endavant, tornem a trobar una desviació i agafem la pista que surt a la dreta (tots els trencalls s’han de fer a aquesta mà), passarem pel Mas de Mont-Rebei, on la pista de terra ens duu a una zona que passa pel costat d’una immensa roca, que en pocs metres ens acosta a la zona habilitada per estacionar els vehicles.
Seguint el muret de pedra que tanca el pàrking, veiem els senyals de la reserva natural, tenint al davant nostre les darreres aigües del pantà de Canelles i un turó on hi destaquen l?església de la Mare de Déu del Congost i la torre del Castell de Girbeta.
Salut i fins la propera.