The Best Gravel Bike Trails in Madagascar

Photo of Etapa 10: Ranomafana - Fianarantsoa Photo of Etapa 5: Mandoto - Ambatomena Photo of Etapa 11: Fianarantsoa - Reserva Anja
  • Etapa 10: Ranomafana - Fianarantsoa

Gravel Bike
    near Masomanga, Vatovavy Region (Madagasikara)
    Photo ofEtapa 10: Ranomafana - Fianarantsoa Photo ofEtapa 10: Ranomafana - Fianarantsoa Photo ofEtapa 10: Ranomafana - Fianarantsoa

Per la nit vam fer visita nocturna per veure camaleons i lemurs nocturns. Al endemà ens llevem amb el dia tapat i plovisquejant, agafem la bici i comencem ruta. Els primers kilòmetres (aprox.15km) son de pujada i acumule...

• Etapa 5: Mandoto - Ambatomena

Gravel Bike
    near Mandoto, Vakinankaratra (Madagasikara)

Avui continuem per la N-34, hem de fer uns 120km per arribar a Mandriavazo, la capçalera del riu on volem agafar una canoa per seguir la ruta pel riu. La carrerera seguwix sent un puja i baixa molt dur, i la calor es imp...

• Etapa 11: Fianarantsoa - Reserva Anja

Gravel Bike
    near Fianarantsoa, Haute Matsiatra (Madagasikara)
    Photo ofEtapa 11: Fianarantsoa - Reserva Anja Photo ofEtapa 11: Fianarantsoa - Reserva Anja Photo ofEtapa 11: Fianarantsoa - Reserva Anja

Avui sortim de Fianarantsoa per anar cap a la Reserva de Anja. Al matí està tapat i fins i tot fa una mica de fresqueta així que rodem molt bé. La etapa no té gaire desnivell positiu i cap a les 12:00h arribem al hotel q...

• Etapa 8: Kirindy - Morondava

Gravel Bike
    near Tanambao, Menabe (Madagasikara)

Avui ens llevem ben aviat per sortir a les 6:30h i evitar una mica la calor. Toca anar fins a Morondava passant per l’avinguda dels Baobabs. La pista es molt complicada, hi ha molta sorra i es fa difícil poder pedalar. ...

• Etapa 6: Ambalavao - Ambalavao

Gravel Bike
    near Tsaraotana, Menabe (Madagasikara)

Acabem el descens del riu Tsiribinha i desembarquem a Ambalavao. Desde aquí la idea era anar cap a Belo Tsiribinha en bici però la dificultat del camí junt amb la calor extrema i que ens equivoquem de camí (el Mapsme ens...

• Etapa 1: Hotel Aeroport- Antananaviro

Gravel Bike
    near Ivato, Analamanga (Madagasikara)
    Photo ofEtapa 1: Hotel Aeroport- Antananaviro Photo ofEtapa 1: Hotel Aeroport- Antananaviro Photo ofEtapa 1: Hotel Aeroport- Antananaviro

Primer dia a Madagascar, hem dormit al hotel Fly-Inn, bastant bé, molt a prop del aeroport i amb transfer gratuït. A més ens guarden les caixes de les bicis per la tornada. Avui fem pocs kms perquè ens hem llevat tard i ...

• Etapa 13: Ihosy - Isalo

Gravel Bike
    near Morarano, Ihorombe (Madagasikara)

Falta carregar la etapa 12 que vam anar de la Reserva de Anja fins a Isaho, en total 131 Km amb 1.376 m de desnivell. La primera idea era anar fins el primer hotel que es troba a la N7 de camí a Isaho, però com el hotel ...

• Etapa 14: Toliara - Ifaty

Gravel Bike
    near Toliara, Atsimo-Andrefana (Madagasikara)

Desde Ranohira (parc de Isalo) decidim agafar un Taxi-Brush per anar directament fins a Toliara. Son uns 230 km que com a experiència de com viatgen la gent d’aquí està bé, però que jo no recomano fer-ho. Fa moltes parad...

• Etapa 3: Ambohimandroso - Antsirabe

Gravel Bike
    near Ambohimandroso, Vakinankaratra (Madagasikara)
    Photo ofEtapa 3: Ambohimandroso - Antsirabe Photo ofEtapa 3: Ambohimandroso - Antsirabe Photo ofEtapa 3: Ambohimandroso - Antsirabe

Avui continuem per la N-7 uns quants kilòmetres fins arribar a un desviament on sortirem de la carretera principal per anar cap a Antanifotsy una petita població rural. A partir d’aqui, la carretera deixa d’estar asfalta...

• Etapa 9: Antsirabe - Ambositra

Gravel Bike
    near Antsirabe, Vakinankaratra (Madagasikara)

Dormim al mateix hotel que l’altra vegada, el Flower Palace, l’habitació està molt bé i el sopar molt bó. No es dels hotels baratos, però ens costa uns 80€ els tres, dormir i sopar. Cap a les vuit del matí ens posem en m...

• Etapa 2: Antananaviro - Ambohimandroso

Gravel Bike
    near Ambalavao Isotry, Analamanga (Madagasikara)
    Photo ofEtapa 2: Antananaviro - Ambohimandroso Photo ofEtapa 2: Antananaviro - Ambohimandroso Photo ofEtapa 2: Antananaviro - Ambohimandroso

Sortida de Antananaviro per anar a buscar la N-7, la sortida de la ciutat es caòtica… bicicletes, motos, cotxes,camions, gent amb carros, etc tothom compartint el mateix i únic carril de carretera. Anem molt lents al com...

• Etapa 4: Antsirabe - Mandoto

Gravel Bike
    near Antsirabe, Vakinankaratra (Madagasikara)

Avui agafem la nacional N-34 per anar cap al oest. La carretera està en bon estat i els primers kilòmetres es fan molt bé perquè son de baixada. A partir del km 20 es un puja i baixa constant que junt amb la calor fa que...

• Etapa 7: Anada a Reserva Kirindy

Gravel Bike
    near Tanambao, Menabe (Madagasikara)

Desde l’hotel Relais Kirindy que es on estem allotjats (un hotel amb puscina i amb bungalows molt confortables), anem amb bici fins al parc on farem visita al parc (guia obligatori)