Ruta del Duero 1º Etapa, Duruelo de la Sierra - Soria

Photo ofRuta del Duero 1º Etapa, Duruelo de la Sierra - Soria Photo ofRuta del Duero 1º Etapa, Duruelo de la Sierra - Soria Photo ofRuta del Duero 1º Etapa, Duruelo de la Sierra - Soria

September 23, 2013
September 2013

near Duruelo de la Sierra, Castilla y León (España)

Ja fa uns anys va caure a les meves mans un llibre amb un atraient titol: "La Ruta del Duero" de M.A. Diaz i J.A. Lopez. Des del primer moment vaig pensar que seria una bona base per fer unes vacances amb bicicleta, tenint com a objectiu seguir el curs d'un riu, gaudint dels seus paisatges i en aquest cas tambe de la gastronomia i els vins. Tanmateix tmbe em de pensar en la importancia historica que te el Duero com a frontera durant molts anys, entre els regnes cristians i els musulmans, i mes tard amb Portugal.
No es un recorregut senyalitzat, ni amb carril bici, com molts altres d'Europa, pero com utilitza carreteres secundaries i camins vehinals, es molt puntual els punts de trafic important.
No hem trobat a ningu fent la mateixa ruta, pero si alguns cicloturistes en trams conjunts al "Camino del Cid", "Ruta de la PLata" i "Camino de Santiago Portugues"

En la Primera etapa, sortim de Duruelo de la Sierra no gaire d`hora, la gent de l'hotel son molt amables i ens entretenim una estona. Avui passem per Covaleda, Salduero, Vinuesa, El Royo, Garray i Farem nit a Soria, tenim habitacio en un hostal al mig del "Tubo" de Soria, menys mal que es diumenge i l'ambient es tranquil.
Segurament per entrar a Soria es poden evitar els trams de transit, pero nosaltres desconeixiem com.