Πάρνηθα (Άγιος Κυπριανός - πηγή Γκούρας)

Photo ofΠάρνηθα (Άγιος Κυπριανός - πηγή Γκούρας) Photo ofΠάρνηθα (Άγιος Κυπριανός - πηγή Γκούρας) Photo ofΠάρνηθα (Άγιος Κυπριανός - πηγή Γκούρας)

February 1, 2020
December 2019

near Fylí, Attica (Greece)

Αφετηρία και τερματισμός διαδρομής το μοναστήρι Άγιος Κυπριανός στη Φυλή.
Εκκίνηση από μονή Αγίου Κυπριανού με κατεύθυνση ΒΒΔ προς Ψηλό Αλώνι. Κατόπιν διάσχιση κατά μήκος του ρέματος Κόνιαρη με κατεύθυνση στα Χωράφια Γκιόκα και από εκεί για πηγή Ταμίλθι. Συνεχίζουμε την πορεία του μονοπατιού προς βόρεια έχοντας στα αριστερά μας να υψώνεται η επιβλητική ομορφιά του βουνού Άρμα ενώ στις υπώρειες του το ρέμα της Γκούρας (αρχαϊστί π.Κελάδων) ζαλίζει στη θέα του. Στο τέλος του μονοπατιού συνεχίζουμε σε δασικό χωματόδρομο ο οποίος διασχίζει κάθετα το ρέμα Μποντιά στου οποίου τις κοίτες πλατάνια και έλατα δίνουν μια μοναδική πινελιά στο τοπίο. Συνεχίζουμε για το ξωκκλήσι Αγία Παρασκευή στο Ρουμάνι και αφού περάσουμε από την ομώνυμη πηγή κατευθυνόμαστε προς Β. Το πεδίο από εδώ μέχρι την πηγή Γκούρας λόγω της μεγάλης πυρκαγιάς το 2007 είναι κατεστραμμένο ολοσχερώς. Κατά τη διάρκεια της πορείας στα Α εμφανίζεται η βίλα του Παπαδόπουλου. Πηγή Γκούρας, μια όαση μέσα στα καμμένα περιστοιχισμένη από πανύψηλα πλατάνια και βάτα φράχτες. Συνεχίζουμε βγαίνοντας στο δασικό δρόμο ο οποίος μας οδηγεί στο Κλημέντι και από εκεί στην Κιάφα Καλαμαρά. Εδώ θα συνεχίσουμε μέσω μονοπατιού το οποίο καταλήγει σε άσφαλτο 500μ πριν την Μονή Κλειστών. Αφού περάσουμε απέναντι συνεχίζουμε το μονοπάτι περνώντας μέσα από το ρέμα Γκούρας με κατεύθυνση ΝΝΑ στις νότιες υπώρειες του βουνού Αλογόπετρα. Εδώ είναι η χαρά του αναρριχητή καθώς οι περιοχές Τροκάνεζα και Ζάστανη είναι γεμάτες με αναρριχητικές διαδρομές οι οποίες κατακλύζονται από τους πιστούς του αθλήματος. Μοιάζει να είναι σαν την Μέκκα της αναρρίχησης. Τερματίζοντας στη μονή Αγίου Κυπριανού αποθηκεύσαμε τις εικόνες και τους ήχους στα πιο εξελιγμένα τσιπάκια μνήμης.

''Στο μυαλό και στην καρδιά''