Aareböötle Thun - Berna (SUP i barqueta)

Photo ofAareböötle Thun - Berna (SUP i barqueta) Photo ofAareböötle Thun - Berna (SUP i barqueta) Photo ofAareböötle Thun - Berna (SUP i barqueta)

August 21, 2023
August 2023

near Schwäbis, Canton de Berne (Switzerland)

Deixem la furgo a Thun i agafem un bus fins a l'entrada oficial al riu Aare.

La Dominique comença amb la barqueta i jo amb el SUP. Ens anem tornant al llarg de les quasi tres hores que no tenen cap complicació –excepte al pont d'Uttiger-Schwelle, on cal anar una mica en compte amb els remolins.

Dia assolellat aigua més calenta que mai, a 22ºC. Fem la meitat del descens nedant, veient com les muntanyes nevades del Berner Oberland s'allunyen a poc a poc.

A mesura que ens acostem a Berna, el riu es va inundant de nedadors amb una bossa estanca. També apareixen grups d'adolescents (i no tant) amb matalassos inflables i flotadors en forma d'unicorn. Malauradament, molts van amb l'altaveu bluetooth per recordar als quatre que a tot arreu hi ha idiotes (tot i que la Dominique em fa notar que gairebé cap és suís sinó alemany).

Quan veiem el Bundeshaus del país helvètic, ens posem a la llera esquerra del riu per sortir-ne civilitzadament, assecar les embarcacions i preparar-nos per agafar el tren de tornada Thun.

Un clàssic estival dels suïssos del cantó de Berna que, si ets per aquí, no pots deixar passar. Més informació, aquí: https://www.bern.com/en/aare-river/the-ultimate-aare-rafting-guide