Raquetes Coll de la Creuta Collada de Tortes 13 Març 2018

Photo ofRaquetes Coll de la Creuta Collada de Tortes 13 Març 2018 Photo ofRaquetes Coll de la Creuta Collada de Tortes 13 Març 2018 Photo ofRaquetes Coll de la Creuta Collada de Tortes 13 Març 2018

March 14, 2018
March 2018

near Castellar de N'Hug, Catalunya (España)

Raquetes Coll de la Creueta Coll de Tortes
Carretera de la collada a la Molina, Pistes d’Alabaus i seguir aquesta carretera que va fins Castellar de N’Hug fins el Coll de la Creueta on aparquem.
El recorregut serà Coll de la Creueta, Coma del home mort, torrent de l’avellanosa, Pleta dels Xais, Barraques de Rus, Coll del Tossal de Rus, Baga de Rus, Collada de Tortes, Pla de Rus, Barraques de Rus i desfem el camí. Un total de 11 Km. i 300 metres de desnivell.

1 Coll de la Creueta

El Coll de la Creueta és un coll de muntanya a 1.921,7 metres d'alçada sobre el nivell del mar (el rètol de l'administració de Carreteres al Coll posa 1.888 metres) que fa de divisòria entre el cim de Pla Baguet a l'oest, i el tossal de La Creueta a l’est. La seva situació es troba al límit entre les comarques del Ripollès (Toses) i del Berguedà (Castellar de n’Hug), a la divisòria d’aigües entre les conques del Riu Ter i Llobregat. En concret pel nord, hi ha el torrent de la Creueta, tributari del torrent del Pla de Rus, que ho és a la vegada del riu Rigart, i aquest al riu Ter. Pel sud, hi ha el torrent de la font del boix, tributari del riu Llobregat. La vessant berguedana està inclosa al Parc Natural Cadí-Moixeró. El Coll de la Creueta és un lloc de pas important de diferents rutes i camins. Hi creua la Carretera BV-4031. Sender de gran recorregut GR3. Camí ramader. Diferents camins d'accés a les pastures del Pla d'Anyella, com el Camí ramader del Lluçanès al Ripollès.

PictographRuins Altitude 6,223 ft

2 Corral ruines

PictographPhoto Altitude 0 ft

3 Barraques de Rus

4 Collada de Tortes

Collada de les Tortes. Es tracta d'una collada poc definida que, pel vessant S, baixa ràpidament cap al Berguedà. Collada del municipi de Castellar de n’Hug (Berguedà).