Coll de la Creueta – Barraques de Rus

Photo ofColl de la Creueta – Barraques de Rus Photo ofColl de la Creueta – Barraques de Rus Photo ofColl de la Creueta – Barraques de Rus

March 12, 2024
March 2024

near Castellar de N'Hug, Catalunya (España)

Caminada amb raquetes de neu, amb sortida des del coll de la Creueta, per seguir el camí del pla de Rus fins a les barraques de Rus, amb uns molt bons gruixos de neu, però també amb molt de fred i un vent gelat que ens ha obligat a desistir de pujar al cim del Tossal de Rus i fer la tornada passant pel cim del Pla de Baguet.

Desprès d’arribar a las barraques de Rus i començar el camí de tornada, passada la Pleta, ens hem trobat amb la sorpresa que el vent ha anat afluixant i el sol s’ha imposat, oferint-nos una tornada esplèndida, en la que hem anat gaudint de les bones vistes que hi ha durant el recorregut.

Entre els molts cims que hem vist, hem pogut identificar, el Puigllançada, Tossal de Rus, Tossal d’Orriols, Serra d’Ensija amb la Gallina Pelada, Cap del Verd, els cims dels Rasos de Peguera, la serà del Catllaràs, etc., i ja sobre el punt de sortida, la Creueta amb tota la serra de Montgrony, la Tosa d’Alp, els cims de la Cerdanya, Puigpedrós, Tossa Plana de Lles, Carbassa, Muga, Carlit, etc.

Par allargar un xic, la marxa, hem fet una pujada al petit cim que hi ha prop de l’arribada, des d’on hem tingut també molt bones vistes i així, hem pogut allargar una mica aquesta bona caminada amb raquetes de neu, que si bé, l’hem començat amb recança per les adverses condicions climàtiques, finalment hem pogut gaudir-la plenament.

Photo ofSortida i arribada - Coll de la Creueta Photo ofSortida i arribada - Coll de la Creueta Photo ofSortida i arribada - Coll de la Creueta