LLENGUADOC. Volta a l'Estany de Gruissan

Photo ofLLENGUADOC. Volta a l'Estany de Gruissan Photo ofLLENGUADOC. Volta a l'Estany de Gruissan Photo ofLLENGUADOC. Volta a l'Estany de Gruissan

32 minutes
1970
May 29, 2017
May 2017

near Gruissan, Occitanie (France)

Rue Roger Salengro - Canals de Sainte-Marie i Canal du Grazel - Pont - Area de Picnic - Passeig Maritim - Quai de l'Étang - Quai Duquesne - Rue du Fort - Rue Roger Salengro

Ruta circular al voltant de l'Estany de Gruissan, a la regió de l'Aude, a tocar de Narbona (França). La ruta es apta per a fer caminant, en BTT o corrent. Fer-la corrent és una molt bona opció ja que es una ruta molt plana i a més es força curteta.

Arribarem a Narbona des de Catalunya per la A-9 o N-9 passant per Perpinyà. Un cop a Narbona anirem vers Narbona Platja i arribarem a Gruissan després de pocs quilòmetres. Deixarem el nostre vehicle en un dels molts aparcaments que hi ha al voltant de l'estany (nosaltres el vam deixar en un que hi havia a tocar del port esportiu i en el qual havies de creuar un petit pont per salvar un dels canals).
Ens situarem al costat del port i després de creuar un petit pont de fusta agafarem el camí que va entre els canals de Sainte-Marie i Canal du Grazel que es tot de terra i roca i arribarem fins quasi el quilòmetre dos a un pont metàl·lic que empalma amb una altra ruta circular anomenada de Capoulade. Creuarem el pont de metall i anirem a la dreta tot seguint per asfalt o terra, ja que durant quasi un quilòmetre aniran les dues pistes paral·leles una de l'altra. La pista asfaltada veurem que s'acaba i seguirem per la pista de terra amb clapés d'asfalt. Trobarem un petit refugi d'ànecs i una mica més endavant una àrea de picnic amb unes poques taules i bancs per poder seure a l'ombra d'uns pins. Seguirem endavant sempre a la rivera de l'estany fins arribar a un parking al costat de la carretera que dona accés a Gruissan i Narbona platges. Seguirem pel costat de la carretera per uns pocs centenars de metres fins trobar un trencall a la dreta per on anirem pel que debia ser la carretera vella que ara està en desús pels vehicles. En aquest tram trobarem nombrosos bancs i lloc per seure al voltant de l'aigua. Arribarem ja a la ronda que dona la volta al poble i que és un passeig de grava que ens portarà fins al punt on hem inicial la nostra ruta.

PictographCar park Altitude 20 ft

Bifurcació

• Photo of núriabp
    núriabp May 29, 2017

És una ruta assequible caminant, corrent i en bicicleta. Ideal per fer-la amb nens fins i tot amb cotxet.
    L'entorn és genial tant pel que fa a la flora com la fauna que s'hi pot observar.
    Pel camí hi ha poca ombra però als laterals d'aquest hi trobarem l'ombra que necessitem gràcies als arbres que ressegueixen una gran part del recorregut i fins i tot algunes petites zones de pícnic amb bancs i taules.