HALF DRAC RACE 2024

December 8, 2022
November 2022

•   3.3 1 review

near Mura, Catalunya (España)

Ja és a punt la nova edició de la Vallès Drac Race, amb diferents recorreguts per a totes les edats i nivells de preparació, organitzada pel Centre Excursionista de Terrassa.

Half Drac Trail de 24 km i +824 m de desnivell positiu, ha estat dissenyada en un 90% per corriols amb l’objectiu de donar a conèixer els espectaculars paisatges del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac.

Es tracta d’una travessa des del poble d’essència medieval Mura fins a Terrassa recorrent els darrers 24km del recorregut de Vallès Drac Trail. Un fantàstic recorregut des d’on s’obté una perspectiva aèria dels cims de la Mola i el Montcau, a més de vistes impressionants a Montserrat i els Pirineus.

El recorregut posa l’èmfasi en la descoberta dels paisatges del Parc Natural:

La travessa del poble és magnifica i ens convidarà a tornar-hi un altre dia per visitar-lo. Sortim per la Riera de Nespres, enfilant-nos cap a les proximitats del Puig de la Balma i des d’allà seguim en pujada pel camí que mena a les Coves de Mura fins arribar al camí Ral de Terrassa a Mura, on podrem gaudir d’unes de les millors vistes de la jornada.

Arribats a la carena principal de l’Obac i el GR5, passem a prop de la Coma d’en Vila i l’Alzina del Vent, i deixant enrere el Coll de Boix ens desviem cap al Coll de Tanca. Continuem per corriols frondosos que ens porten a la font de la Pola i la Balma de la Porquerissa, per arribar a al coll de Tres Creus

Retornats a la carena principal, deixem a l’esquerra l’impressionant serra de Castellsapera i a la dreta unes vistes magnífiques del Paller de Tot l’Any i Montserrat. Passem per collet Estret i ens arribem al Pou de Glaç de l'Estepar, des d'on iniciarem un descens per camins inèdits i poc freqüentats, fins al coll de la Riba.

Del coll de la Riba estant, afrontem l’últim tram de pujada fins al coll de les Foradades, per baixar tot seguit per la famosa Diagonal, en el flanc oest de la serra de les Pedritxes fins al collet de Can Roure amb un pas previ pel Turó de Sant Joan amb vistes majestuoses de tot el Vallès.

D’aquí un trepidant descens ens portarà fins a la ciutat del cinema i per sota els plans del Bonaire on ja tindrem a tocar la línia d’arribada

El parc, un entorn fràgil a preservar

Vallès Drac Race se suma a potenciar les mesures per evitar danyar l’entorn i guardar el màxim respecte envers la flora, la fauna, el manteniment dels camins i les propietats privades. La ruta s’ha dissenyat d’acord amb la Normativa d’Ús del Parc Natural i en consens amb els seus gestors, així com amb el vist i plau dels propietaris de les finques forestals de propietat privada.

• Photo of quimikh
    quimikh Feb 27, 2023

una ruta, per a mi, un tan obaga