El Circ de GrauRoig 20kms

Very difficult
July 6, 2016
July 2016

near Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

Se surt del sector de Grau Roig, concretament del pàrquing que venint de la carretera ens queda a la dreta.
Comencem a pujar fins al llac de pessons seguint la pista. Un cop arribem al llac, el voregem per la seva esquerra i ens dirigim cap al Pic de Pessons (marques blanques i vermelles).
Després de deixar el llac hi ha una zona de forces roques on intentarem seguir les senyals per fer-nos el camí més fàcil, i posteriorment començarem a pujar pronunciadament fins arribar al coll i posteriorment al Pic de Pessons.
Des d'allà continuarem per la carena i enllaçarem amb el Pic de Montmalús, Pic de Colells, la Manera, Pic d'Engaït, i Pic d'Envalira.
El tram que va desde La Manera fins el Pic d'Envalira és força tècnic i en alguns moments un xic perdedor, és per aquest motiu que he catalogat la ruta com a molt difícil (força exigent i en alguns trams bastant tècnic).
Un cop som al Pic d'Envalira, sols ens queda una baixada inicialment poc pronunciada però quan arribem a la collada dels Izards és més exigent.
Al final de la canal dels Izards, ens deixarà a les pistes de nou, però en aquest cas al sector de Pas de la Casa.
Allà sols ens quedarà una pujada que en alguns moments es pot arribar a fer dura però un cop s'arriba al coll, tenim unes vistes impressionants.
D'allà ens podrem orientar facilment i prenent el camí més evident, ens conduirà de nou a l'inici de la ruta (Sector Grau Roig).
A tenir en compte que tot i que pot ser evident, cal tenir present que no trobarem cap punt per aprovisionar-nos d'aigua, de manera que cal preveure-ho abans d'iniciar la ruta.