صعود قله زردکوه (دربید) ازدیواره جنوبی

Photo ofصعود قله زردکوه (دربید) ازدیواره جنوبی Photo ofصعود قله زردکوه (دربید) ازدیواره جنوبی Photo ofصعود قله زردکوه (دربید) ازدیواره جنوبی

33 minutes

1-یاسرفرزادپور
2- علیرضادهقان
موقعیت مکانی : N32.11167° E54.58829°
حدود 2 سال بودکه صعودقله دربید را از دیواره جنوبی درسرمیپروراندم.
باهم اندیشی برآن شدیم که راس 6:00 بامدادازیزدحرکت نموده وپس از رسیدن به گردنه آبشوروسرازیرشدن وارد جاده خاکی مسیرنرمال شده وتابالاترین نقطه ماشین رو آمدیم.
پس ازبستن هارنس وچیدمان ابزارها به واردمسیرتراکینگ قله دربیدشده وپس از گذر ازگُرده های ابتدائی وتراورس و پایکوب مسیرنرمال ارتفاع گرفته تا به نقطه موردنظر رسیدیم.
(دیواره ای ازجنس سنگ گرانیت و سخت)
برای صعود ازدیواره کُرده شدیم و شوربختانه یاخوشبختانه مجبور به ابزارگذاری به شیوه کوبشی شدیم.

طول اول که 25 متربودبا 4 میانی به سلامت به پایان رسیدوپس از رسیدن نفر حمایتچی و ورودبه کارگاه نیمه راحت اصلی به ادامه مسیروطول دوم که 20 متربود با شیب حدود 75 درجه که آنهم به شیوه ابزارگذاری کوبشی با 4 میانی به اتمام رسید.
طول سوم را آغازنمودیم ومیانی اول کوبشی
میانی دوم کوبشی
میانی سوم غیرکوبشی وبه آخردیواره رسیده واینجابودکه تمام محاسباتمان اشتباه از آب در آمد!
یک پرتگاه ویک دیواره حدود۲۵متر که برای نصب اولین میانی سرطناب بعداز6مترصعودپاندول شده و12 متر را زیباسقوط
ومجبوربه فرودشدیم به دلیل آنکه
ابزارهای موردنیاز رابه همراه نداشتیم.
بامیدخداوند درآینده ای نه چندان دور این مسیر را تاپ نموده وبه صعود قله منتهی.

وردنیاز رابه همراه نداشتیم.