Volta Cap de Creus 2019 bttmania.org

Photo ofVolta Cap de Creus 2019 bttmania.org Photo ofVolta Cap de Creus 2019 bttmania.org Photo ofVolta Cap de Creus 2019 bttmania.org

May 25, 2019
April 2019

near Roses, Catalunya (España)

Edició 2019 de la tradicional Volta al Cap de Creus.

Ha estat uns 6km més curta de quilometratge però mantenint un d.a. similar i conservant tota la intensitat i tècnica d'anys anteriors amb la incorporació de novetats com el GR-92 a Cadaqués sencer i també la remuntada final al Coll de Sant Genís.

Sortint de Roses no triguem en remuntar per camins i pistes fins al Puig Rodó con enllacem amb el primer corriol amb vistes al mar. La primera trialera no es fa esperar i ens baixa cap a Cala Montjoi: tècnica en el tram intermedi amb pedra desfeta i fort desnivell. Des de Montjoi fem l'aproximació al Cap Norfeu per pista amb espectaculars paratges i pugem a la Socarrada amb un parell de trams realment durs. Cal paciència. Un cop a dalt un camí ens durà al corriol aeri del Puig de sa Cruïlla: sensacional com sempre i de fet és un dels sectors que mai pot faltar en una VCC. En aquesta ocasió ens vam un trobar un toro enmig del camí i vam haver d'improvisar un flanqueig pel marge.

Des del Puig de sa Cruïlla tenim nova trialera pedregosa continuant el descens cap a Cadaqués pel GR-92. Ull que té un curts trams amb marcats esglaons i d'altres amb pedra solta: una delícia pels més enduraires!

A Cadaqués aprofitem per recarregar energies i seguim cap a Portlligat amb una pujada per un dels carrers més costeruts de Cadaqués que acaba amb unes escales.
Creuarem la platja de Portlligat i remuntarem fins a la carretera del Far de Cap de Creus que resseguirem fins als desviament del GR-11 cap al Mas de la Birba per camí pedregós i que continua fins a la trialera de Cala Tavallera: descens tècnic amb un parell de curts passos molt tècnics. Petit descans en la cala i llavors tenim uns 15 minuts majoritàriament a peu per recuperar pista GR-11 en excel·lents condicions i continuar pujant per anar a trobar una altra mítica trialera: la de El Port de la Selva. Una combinació perfecta de tècnica i flow: sens dubte una de les millors baixades de la VCC.

Aquest any també hem dinat al Casal de la Selva de Mar: la turistada els ha desbordat i no donaven a l'abast. Sort que el dia ja era llarg. Després de recuperar forces remuntem per pista uns 4km amb un desnivell constant fins que un caminet pedregós surt a mà dreta cap al Coll de Sant Genís. Puja però no és exagerat; crec que ha estat un encert i en pocs minuts ens deixa dalt del coll des d'on es despenja una trialera també pedregosa, no excessivament tècnica, que ens baixa cap a les immediacions de Roses en pocs minuts. El % de corriol per entrar a la població és sorprenentment elevat.

Ruta molt recomanable i tot un repte millorar-la per la propera edició 2020.

Moltes gràcies a tots els que us heu animat a participar!

A continuació muntatge amb una selecció de l'extens material fotogràfic recopilat per la colla. Esperem que us agradi i animi a realitzar-la evitant els mesos més calorosos:

Volta Cap de Creus MTB 2019 from bttmania.org on Vimeo.