Soldeu, Grau Roig, Estany Primer de Pessons i Telecadira de la Cubil

Photo ofSoldeu, Grau Roig, Estany Primer de Pessons i Telecadira de la Cubil Photo ofSoldeu, Grau Roig, Estany Primer de Pessons i Telecadira de la Cubil Photo ofSoldeu, Grau Roig, Estany Primer de Pessons i Telecadira de la Cubil

August 27, 2021
August 2021

near Soldeu, Canillo (Andorra)

Sortida curta, però intensa ja que són 650 mts de desnivell en molt pocs kms.

Sortim des de Soldeu, per un corriol que va paral.lel a la la carretera. Aquest corriol ja té algun tram força empinat i trencat que obliga a posar el peu a terra.

Un cop superat aquest tram, ja arribem al peu de l'estació de Grau Roig i ja es una pista ampla, però no deixa de pujar, de fet puja molt.

Seguim la pista que puja cap al Restaurant de Pessons, les rampes segueixen ben dretes.

Finalment arribem al Restaurant i a l'Estany Primer de Pessons, paga la pena fer una parada per gaudir de les vistes.

Seguim pujant per les pistes d'esquí de Grau Roig fins arribar al cap del Telecadira de la Cubil, que arriba a 2576 mts.

La baixada la fem per les pistes que baixen direcció el Peretol que està passat Grau Roig direcció Soldeu, i allà ja agafem un corriol ben xulo que ens baixa fons Soldeu.

Cal anar en compte ja que la baixada es molt dreta i els frens treballen al màxim, per tant cal vigilar ja que s'escalfen molt i perden eficàcia.

Les vistes de tota la ruta són espectaculars, sempre i quan tinguis un bon dia de sol.