RUTA DEL CISTER CICLABLE 2021

April 25, 2021
April 2018

•   4.2 2 Reviews

near Santes Creus, Catalunya (España)

El itinerario que unifica estos 3 monasterios,nos llevará por algunos de los paisajes más solitarios de la Catalunya interior. Paisajes silenciosos sembrados por campos de cereal y fincas de almendros, restos de antiguas barracas de piedra seca, espacios trazados por pistas que llevan a pequeños pueblos adaptados al terreno entre terrazas de viñas y olivos.

La Ruta del Cister en su versión senderista es un itinerario circular con un recorrido de 104 km que discurren a través del sendero de Gran Recorrido GR 175. En su versión de bicicleta, este itinerario tiene diferentes variantes que intentan salvar las partes más complejas de la orografía, por lo que amplia ligeramente los kilómetros. En la versión que presentamos hemos adaptado el itinerario para hacerlo ciclable en su práctica totalidad. En función del perfil de los grupos éste itinerario se puede adaptar más o menos, buscando las cotas más altas de las sierras que atraviesa o rodeando estas partes más abruptas.

La ruta se plantea en tres etapas que reparten sus aproximadamente 120 km en jornadas asequibles, permitiendo compaginar la práctica del ejercicio con la contemplación de los pueblos y los monasterios que recorreremos. Al final o principio de etapa, la furgoneta de asistencia nos trasladará al alojamiento.

En ruta encontraremos poblaciones con bares y restaurantes donde podremos parar a comer a media jornada. Alguna de las dos tardes, si el grupo tiene interés, buscaremos tiempo para acercarnos a Montblanc.

• Petit Navire May 20, 2022

Agradable y diversa.

Àlex Pevi Jan 8, 2023

La hice en un día, descripción perfecta de la ruta. Muy variada pero durilla en algún momento. 100% ciclable. Gracias por compartirla!!

BICIS EN RUTA Jan 8, 2023

Hola Àlex. M'alegro que l'hagis gaudit. Si és durilla, però aquesta em va portar un temps per treure les parts més poc ciclables. L'original és durilla de veritat. Salutacions. Ismael

Àlex Pevi Jan 8, 2023

Hola Ismael, suposo que evites els senders, ja vèia cartells del gr que a vegades els seguia i a vegades no. Les vistes són molt maques, a més vaig agafar els camps de cereals recent sembrats i verds!! Sens dubte 100% recomanable!! Salutacions

BICIS EN RUTA Jan 8, 2023

Si Àlex. Evito alguns trams de senders difícils de ciclar amb seguretat encara que tinguis tècnica, com l'arribada original a Vallbona de les Monges. Maca però molt desfeta. L'arribada original a Forès també és molt maca, però per un sender amb un cert risc si no es té tècnica. I aixì en uns quants trams més on la dificultat no justifica l'esforç o el risc. Només hi ha un tram que em sap greu no poder incorporar. La pujada a la Serra Carbonera des de Figuerola del Camp. La pujada és compromesa però ciclable, es pot fer bé si estàs entrenat. Les vistes són un premi. Però la baixada cap a Prenafeta requereix tècnica i molta cura. Hi ha trams trencats i cal estar disposat a baixar-se si no es veu clar. Tens la possibilitat de repetir-la per la versió més oficial un altre cop : https://ca.wikiloc.com/rutes-btt/ruta-del-cister-version-mtb-96171567.
    Salutacions

Àlex Pevi Jan 8, 2023

Okey me la guardo. Jo pujant vaig fent, però les baixades sóc de fer-les amb cura i si no ho veig clar peu al terra. A més anant sol i la bici és una rígida... moltes gràcies i Salut!!!

• Photo of Jordi Tool
    Jordi Tool May 13, 2023

Bones, felicitats per la ruta; està molt ben indicada i és totalment ciclable, pràcticament sense cap trialera i tot just algún corriol, de fet ens vam trobar una bici de gravel... Molt recomanable si no et vols complicar amb baixades més tècniques ni pujades descompostes i que et permet mantenir una previsió dels temps. Salut!

BICIS EN RUTA May 14, 2023

Gràcies, Jordi. Ens va portar un temps trobar una ruta que fos ciclable tallant els trams més complexos, però sense perdre l'essència de la ruta. M'alegro que l'hageu gaudit. Salut! Ismael