Ruta del Císter

70 mi
September 30, 2021
September 2021

near Santes Creus, Catalunya (España)

Ruta que seguint el GR-175 enllaça els tres monestirs cistercencs: Santes Creus, Poblet i Vallbona de les Monges.

La ruta està agafada del company +50: https://ca.wikiloc.com/rutes-btt/ruta-del-cister-no-empujing-gr-175-15826457

Ruta sense dificultat tècnica, però la considero exigent físicament si es fa en un sol dia, com va ser el cas. El total de kilòmetres és de 120, amb uns 2500 metres de desnivell positiu acumulat.

Tota la ruta és ciclable menys uns petits trams de baixada (100-200m): tram pedregós abans de Vallbona, tram pedregós abans de Forès, i petit sender descompost per la pluja de baixada del Puig de Gaigs. Només hi ha un petit tram de pujada amb força pedra i pendent que cal fer a peu abans d'arribar a aquest Puig de Gaigs.

El paisatge de la ruta és força interessant, passant per poblets i camps d'ametllers i vinyes. Recomano fer-la en dos dies per tal de poder gaudir del paisatge, ja que en un sol dia vas amb la llengua afora i no pots fer massa parades.