Ruta de l'exili (versió centreCAC)

May 23, 2010
May 2010

near la Vajol, Catalunya (España)

Viewed 2029 times, downloaded 46 times

Deixem el cotxe a la Vajol just a l’entrada del pobla hi ha un parking gros visible. Prenem la pista forestal que voreja el parking. Amb uns minuts ens durà al monument de l’exili1. Retornant al parking prenem el primer carrer a l’esquerra i seguim pel carrer Joaquim llanso. El primer a l’esquerra. El seguim tot recta fins que s’uneix amb la carretera que condueix Maçanet. Continuem en aquest sentit fins que trobem la cruilla (esquerra) que ens puja al cim puig de la creu. (antenes visibles). Continuem per aquesta pista. Temim la possibilitat de pujar al cim (molt aconsellable).
Retornem fins la darrera cruilla abans d’enfilar el cim i continuem per una pista amb pitjor estat. Seguint per aquesta pista trobarem un trencall a l’esquerra. Continuar recta. Uns metres més endavant hi ha una cadena. La sobrepassem i seguim per una zona boscosa recentment desbrossada. La pista s’uneix a una altra més gran desprès de sobrepassar, de nou una altra cadena. Continuem uns 200m i ja veiem la Mina d’en negrin2. Continuem amb el mateix sentit per arribar de nou a la carretera que uneix la Vajol –Maçanet. Pasem per davant del mas de can Barris3. Retornem direcció la vajol Passem prop de les escoles per agafar la carretera que condueix al coll de la Manrella. Sobrepassat un restaurant, a uns 200-300 metres cal agafar una pista (esquerra) direcció coll de lli 4 (indicat amb un senyal a). La pista ens porta fàcilment al coll on abandonem la pista per devallar per un estret corriol cap al poble d’Illas (trams no ciclables). Arribats al poble passem pel monument dels republicants 5 . (cal atravessar el poble). Prenem la forta pujada per carretera asfaltada que ens porta al coll de la Manrella6(ben indicat).
Des del coll prenem la carretera que condueix a la Vajol. Passats uns 200 metres prenem una pista a l’esquerra a la primera corva trobem un rètol indicador: “la vajol”. El seguim, passem pel mas la quera i arribem a la carretera, continuem a la dreta i amb uns minuts arribem a la vajol.
Triguem unes 3h.
Alguns punts d’aquest itinerari tenen interès cultural perque estan relacionats amb l’exili republicà.