(navarra) 2021-11-10 -sierra-de-abodi-pikatua-mendilatz beteteros

December 5, 2021
November 2021

near Orbaizta, Navarra (España)

La sortida d’avui, és la més llarga que haurem fet a Irati. Aquesta nit, ha gelat de valent.
De la sortida fins al pantà d’Irabia, hem trobat tots els bassals amb una crosta de gel. Aquesta sortida, té dues parts molt diferenciades: la primera, tota una fageda que, en el últim tram i fins l’estació d’esquí nòrdic d’Abodi, s’hi barregen els avets. A partir d’aquí ens enfilem per una carena que ens farà arribar als 1.500m. Recomanació: si fa vent deixeu-la per un altre dia. Tota la carena te unes vistes espectaculars, sobretot el pic d’Abodi, 1.532m. El cim és coronat amb una reproducció d’un refugi amb miniatura. Tot el recorregut de la cresta és pastura, tot i que no hi hem trobat cap vaca, però si algun cavall. La pista, que l’hem trobat molla, esdevé un veritable fangar. Per tant, ens obliga a allargar l’itinerari, anant per un prat esquitxat de pedres, fent un consum de bateries extra.
Tècnicament tot son pistes i corriols, no pas difícils, però algun amb un risc elevat i dues trialeres no pas massa difícils.