Photo ofMaresme de baix a dalt: Platja de Canet de Mar - Turó d'en Vives (sostre Maresme)+2 creus de Canet + Sant Martí Mont + Turó Gros Photo ofMaresme de baix a dalt: Platja de Canet de Mar - Turó d'en Vives (sostre Maresme)+2 creus de Canet + Sant Martí Mont + Turó Gros Photo ofMaresme de baix a dalt: Platja de Canet de Mar - Turó d'en Vives (sostre Maresme)+2 creus de Canet + Sant Martí Mont + Turó Gros

Very difficult
5 hours
November 15, 2021
November 2021

near Sant Iscle de Vallalta, Catalunya (España)

Ruta a on ens fan els 2 cims més alts del Montnegre (Turó Gros amb la torre de guaita i Turó d'en Vives, sostre comarcal i del Montnegre), passant per Sant Martí del Montnegre - 2 cops per Sant Iscle de Vallalta, 2 cops per la Creu de Canet i arribant a la platja de Canet de Mar.
Sortida de Urbanització Font del Montnegre. Es puja fins al parc i mirador de la urbanització, però no pel camí més directe des del punt de sortida. Quan s'arriba al Parc infantil, s'agafa el camí que puja cap amunt cap a la Font. Es passa la font i s'arriba al camí principal. Es gira a la dreta i es continua pel principal. Es passen diferents bifurcacions i, fins una cruïlla de 4 camíns: recte pel principal, esquerra i baixada i esquerra enrera i pujada! S'agafa aquest últim i s'arriba dalt el turó de La Tanyada, a on hi ha l'estació metereològica. Es segueix recte i, a la cruïlla, a l'esquerra, i la següent, a la dreta i amunt, fent la última rampa que porta al cim del Turó Gros, a on hi ha la torre de guaita d'incendis. Es baixa pel pincipal. Quan s'arriba a la cruïlla GR5, es gira a ma dreta i es continua pel camí apte de cotxes fins que, després d'una fortíssima baixada, hi ha una cruïlla a on el camí principal baixa a l'esquerra, hi ha un corriol que va a la dreta i un altre que va anla dreta i enrera. Es va pel segon i es troba un corriol que porta al camí de Hortsavinyà a St Martí fent diferents trencalls. A l'arribar al camí de St Martí a Hortsaviny es va a l'esquerra i s'arriba al parking i mirador del Restaurant Montnegre. Es va cap a Vallgorgina però s'agafa el trencall que va al Pareire (es passa per camí entre columnes i després, a la següent bifurcació, a l'esquerra. S'arriba a la cruïlla Terra Negra. 200 m més amunt, a on hi ha una forta curva esquerra pel camí principal i un corriols que va amunt i recte, es segueix recte seguint el GR. Més amunt, en una nova bifurcació, no es gira a l'esquerra i es va amunt recte. Es segueix sempre per corriol principal fins cruïlla amb xamí principal. Allà, es gira amunt a l'esquerra i a la següent cruïlla també. Es fan 3 fortes rampes amb molta pedra relliscosa fins trobar el trencall a la dreta que porta a fer el cim del Turó d'en Vives. Si es segueixen les piques s'arriba al cim, a on ens alguns trams s'ha d'anar amb la vici al costat. Es torna enrere fins camí i es segueix amunt, 50m, i llavors planeja i baixa. Anem recte. Seguim pel principal i arribem altre cop al GR 5. Es va a la dreta i es baixa fins a lq primere bifurcació, i s'agafa el camí que baixa a l'esquerra i enrera. Es continua per aquest camí fins que mort a un camí principal, que es el que puja de la urbanització. Es va avall, a la dreta, i s'arriba al parc de la urbanització. Es passa pel parc, i es passa pel pubt de sortida. Es continua avall i es gira a l'eaquerra, agafant el carrer, que ws torna camí, fins que acaba sobre el camí principal asfaltat. Es gira a la dreta i es baixa (ràpid...avui hi ha pressa) fins al poble de Sant Iscle. Llavors, es gira a l'esquerra i, passat el polígon, abans d'arribar a la benzinera, s'agafa un trencall a la dreta. Seguint el camí principal, s'arriba directe a la de Canet! Tot seguit es baixa a Canet per la ruta que passa prop del castell de Santa Florentina, es a dir, sortint de la Creu a la dreta, i la baixada és directe. Arribat a Canet, es segueix avall fins arribar a la N-II i el pas nivell que va a la platja: s'arriba fins mateixa línia de mar, aconseguint l'objectiu de la ruta! Ara cal tornar, i es puja pel camí que passa sobre de l'autopista (l'autopista passa per un pont). Pujant sempre pel principal s'arriba a la casa que a on hi ha font al costat de la Creu. Es baixa a Sant Iscle, seguint el GR. Un cop allà, es continua amunt també pel GR Pujant es fa de nit i no es porta un focus, si no només una llum no massa adequada. Quan el GR es bifurca per seguir GR (tram pedrera) o pujada a la urbanització, es gira a la dreta cap a la urbanització. Les rampes fortes d'aquest tram amb les pedres grans pel camí i la poca llum, sumat al cansament, fa que s'hagin de fer diverses parades...però s'arriba i es torna al punt de sortida! RUTA COMPLETADA I OBJECTIUS ACONSEGUITS!