(LS) ERMITES (29).- Ermitas de la Provincia de Girona.- Ermita D'Argimon

Photo of(LS) ERMITES (29).- Ermitas de la Provincia de Girona.- Ermita D'Argimon Photo of(LS) ERMITES (29).- Ermitas de la Provincia de Girona.- Ermita D'Argimon Photo of(LS) ERMITES (29).- Ermitas de la Provincia de Girona.- Ermita D'Argimon

4 hours one minute
November 5, 2020
November 2020

near Riudarenes, Catalunya (España)

Una Ermita es una capilla o iglesia pequeña dedicada a un santo o a una advocación mariana, situada generalmente en una zona despoblada, a las afueras de una población, y en la que no suele haber culto permanente.

Serie de rutas dedicadas a descubrir, visitar y documentar las Ermitas catalogadas de la Provincia de Girona, distribuidas y seguidas por sus correspondientes comarcas.

En este caso se trata de la de Argimón y es la número 29 de nuestras rutas por las Ermitas.

Quizás esta sea la ruta más fácil para hacer el trayecto del triángulo que forman Riudarenes-Argimón y Santa Coloma de Farners. La subida a la Ermita es la oficial. El camino de Riudarenes a L’Esparra circula por una pista muy bien arreglada y el ascenso hasta Ca L’Agustí es suave y prolongado.

Salimos de Riudarenes por la carretera asfaltada hacia L’Esparra y la dejamos a la altura de Can Gelats Nou, que es donde empieza la pista que termina en el pueblo antes mencionado que solo dejamos durante unos metros para tomar un desvío más corto en la Barraca dels Caçadors.

La Iglesia de L’Esparra se desplomó por el termporal Gloria y continúa en el mismo estado, en el Way-point, he incluido fotos de como estaba antes.

Pasado este núcleo hemos tomado un sendero de fuerte subida que ahorra unos metros de pista forestal.

La subida a Argimón es de 1.400 metros y una vez arriba hay que subir por escalones naturales entre rocas hasta la terraza principal que hay pegada a la ermita y que produce vértigo al estar colgada del vacío. La parte del campanario de la Ermita está en mal estado igual que la fachada principal, si no lo arreglan ocurrirá lo mismo que en la Iglesia de L’Esparra.

Para llegar a Cal Agustí por el camino antes indicado hay que tener en cuenta que hay que atravesar el Torrent de Vilarrás donde hay un puente que cruza esta riera y a partir de aquí, todos los caminos conducen a esta Masía.

Una vez pasada esta, tomamos la pista principal ancha y algo resbaladiza que termina en la depuradora de Santa Coloma.

Para regresar a Riudarenes hemos salido de la zona Industrial y frente al Hotel Restaurante Mas Solá hemos ido a buscar la pista de BTT nº 8 que hemos seguido hasta llegar a este pueblo.

LA TRADUCCION AL CATALAN ES DEL TRADUCTOR DE GOOGLE.

Una Ermita és una capella o església petita dedicada a un sant oa una advocació mariana, situada generalment en una zona despoblada, als afores d'una població, i en la qual no sol haver-hi culte permanent.

Sèrie de rutes dedicades a descobrir, visitar i documentar les Ermites catalogades de la Província de Girona, distribuïdes i seguides per les seves corresponents comarques.

En aquest cas es tracta de la de Argimón i és la número 29 de les nostres rutes per les Ermites.

Potser aquesta sigui la ruta més fàcil per fer el trajecte de el triangle que formen Riudarenes-Argimón i Santa Coloma de Farners. La pujada a l'ermita és l'oficial. El camí de Riudarenes a l'Esparra circula per una pista molt ben arreglada i l'ascens fins Ca L'Agustí és suau i prolongat.

Sortim de Riudarenes per la carretera asfaltada cap a l'Esparra i la deixem a l'alçada de Can Gelats Nou, que és on comença la pista que acaba al poble abans esmentat que només deixem durant uns metres per prendre un desviament més curt a la Barraca dels Caçadors.

L'Església de l'Esparra es va desplomar pel termporal Glòria i continua en el mateix estat, al Way-point, he inclòs fotos de com estava abans.

Passat aquest nucli hem pres un sender de forta pujada que estalvia uns metres de pista forestal.

La pujada a Argimón és de 1.400 metres i un cop a dalt cal pujar per graons naturals entre roques fins a la terrassa principal que hi ha enganxada a l'ermita i que produeix vertigen a l'estar penjada de l'buit. La part de l'campanar de l'Ermita està en mal estat igual que la façana principal, si no ho arreglen passarà el mateix que a l'Església de l'Esparra.

Per arribar a Cal Agustí pel camí abans indicat cal tenir en compte que cal travessar el Torrent de Vilarras on hi ha un pont que creua aquesta riera i a partir d'aquí, tots els camins condueixen a aquesta Masia.

Un cop passada aquesta, prenem la pista principal ampla i una mica relliscosa que acaba a la depuradora de Santa Coloma.

Per tornar a Riudarenes hem sortit de la zona industrial i enfront de l'Hotel Restaurant Mas Solà hem anat a buscar la pista de BTT nº 8 que hem seguit fins arribar a aquest poble.