IRAN - Khalkhal - Asalem ( خلخال - اسالم )

Photo ofIRAN - Khalkhal - Asalem ( خلخال - اسالم ) Photo ofIRAN - Khalkhal - Asalem ( خلخال - اسالم ) Photo ofIRAN - Khalkhal - Asalem ( خلخال - اسالم )

July 12, 2016
July 2016

near Majareh, Ardabīl (Iran)

سالِم یکی از شهرهای استان گیلان در شمال ایران است.این شهر با جمعیت ۳۹٬۵۷۵ نفر در بخش اسالم شهرستان تالش قرار دارد. در دوره‌هایی نیز مرکزیت شهرستان تالش را داشته‌است.

ناورود از این شهر می‌گذرد، آن را به دوبخش تقسیم می‌کند و پس از طی چند کیلومتر به دریای خزر می‌ریزد. صنایع دستی (گلیم و سفال)، فراورده‌های دامی، چوب و کاغذ این ناحیه شهرت فرامنطقه‌ای دارد. در پیرامون این شهر گردشگاه‌های فراوانی وجود دارد از جمله ساحل و پارک جنگلی گیسوم، مسیر رویایی اسالم به الماس و منزل جلال ال احمد و... اشاره کرد. مردم این ناحیه به زبان تالشی ، ترکی صحبت می‌کنند.

بخشی از طبیعت زیبای اسالم لوکیشن فیلم پرهزینه «حضرت سلیمان» بود تا شهر مشهور «اورشلیم» را به بیننده نشان بدهد.[۳]

• Photo of Masoud m.rezaei
    Masoud m.rezaei May 20, 2018

سلام قربان ... من چند سال پیش این مسیر رو رفتم از طریق راه آسفالته ... میخواستم ببینم شما هم همین راه رو رفتید یا مسیر دیگه ای جز راه آسفالته؟