Photo ofCOSTA BRAVA -BTT-02- Tossa de Mar-Sant Grau-Cala Salions-Cala Giverola-Tossa de Mar Photo ofCOSTA BRAVA -BTT-02- Tossa de Mar-Sant Grau-Cala Salions-Cala Giverola-Tossa de Mar Photo ofCOSTA BRAVA -BTT-02- Tossa de Mar-Sant Grau-Cala Salions-Cala Giverola-Tossa de Mar

December 3, 2020
December 2020

near Tossa de Mar, Catalunya (España)

Surto del centre de Tossa i segueixo inicialment el GR92 direcció al Puig de Cadiretes. Nomes pasar la zona esportiva i la depuradora, el cami ja s´enfila. Al principi hi ha una forta pujada amb el terra tou i pedra solta que ja et fa pensar, pero despres el cami millora , continua fent força pujada pero es va fent be.
Depres de pasar la Mare de Deu de Gracia, al cap de poc el GR segueix a lésquerra cap a Cadiretes i jo avui he seguit la direcció de Sant Grau. Esta indicat.
Aproximadament al Km. 5 de la ruta he tornat a trobar un parell de pujades fortes amb força pedra i el cami una mica trencat que m´ha fet posar el peu a terra un petit troset. Superat aixo el cami torna a millorar i al cap de poc ja arribo al punt mes alt , en el que hi trobem Sa Creu de Fusta.
A partir d´aqui el cami baixa una miqueta, paso la casa de El Federal i seguidament torna enfilar una mica , abans d´arribar a Sant Grau , paso per uns carrers que habian començat a urbanitzar, sembla fa molts anys sense acabar-ho i ha quedat tot molt abandonat.
A Sant Grau s´acaba avui el tram de terra, a partir d´aqui la ruta sera per asfalt.
Baixada de Sant Grau per la GIP-6821 que ens porta fins la GI-682, carretera de Tossa de Mar a Sant Feliu de Guixols. Sons uns 6 Kms. de baixada, no he trobat cap cotxe.
Un cop a la carretera m´he desviat 100 metres a l´esquerra per arribarme al mirador que veus la costa fins Sant Feliu de Guixols.
Vista la vista, he agafat direcció Tossa per la carretera, amb l´intenció d´aturarme a les tres cales mes importants, primer he baixat fins Cala Salions, he tornat a la carretera, he parat a la Cala Giverola, i no he pogut entrar a la Cala Pola , ja que ara estan d´obres.
He entrat a Tossa per la Mar Menuda i despres de fer el paseig i arribarme sota la Vila Vella, he tornat per mitg del poble fins l´inici.
Malgrat ser una ruta amb una bona part d´asfalt, comentar que per la carretera , des de Cala Salions fins a Tossa de Mar, avui dijous 3 de Decembre, nomes m´ha adelantat un cotxe. De Cara he trobat potser una dotzena de motos i 7 o 8 cotxes mes. En fi.. avui, molt baixa intensitat de transit