Photo ofCircular Otsagabia - Sierra de Abodi - Paso de las Alforjas - Ntra. Señora de Muskilda. Photo ofCircular Otsagabia - Sierra de Abodi - Paso de las Alforjas - Ntra. Señora de Muskilda. Photo ofCircular Otsagabia - Sierra de Abodi - Paso de las Alforjas - Ntra. Señora de Muskilda.

March 4, 2021
August 2020

near Ochagavía, Navarra (España)

A proposta d'un biker/enciclopèdia anomenat Robert Larrandaburu (a continuació l'enllaç a la seva biblioteca de rutes a wikiloc)
ens disposem per gaudir d'una matinal mítica, de les que fan afició de la bona del BTT, curta però 100% variada i recomanable des de qualsevol punt de vista que es miri.

Sortim per la carretera d'Otsagabia en direcció a l'entrada de la Selva de Irati, hem sortit d'hora però ja hi pugen cotxes. Se'ls sent arribar tranquil·lament i la carretera és bona.

Quan s'arriba a la collada, s'abandona la carretera per enfilar-se, de la millor manera que es pugui, dalt de la carena de la Sierra d'Abodi. Fins ara tot era bonic però és que a partir d'aquí ... Impresionant! tota la Serra d'Irati d'Oest a Est s'estén als teus peus, és enorme!

Anem pedalant còmodament mirant a un costat i a l'altre de la Serra d'Abodi, no seria descabellat pedalar la Serra sencera fins al final però al trobar el Collado de las Alforjas ens llancem cap avall. Nou canvi de terreny, ara més tècnic, la Qnillet va posant els peus a terra de tant en quant però ho fa tot sobre la bici.

Arribem a Muskilda després d'un petit tram de pujada. A partir de l'Església de N.S. de Muskilda el camí està empedrat i té varis trams d'amples escales. Aquesta serà la part més tècnica de la ruta i ens deixarà al bell mig d'Otsagabia una altra vegada.

Vinga, Cap a la Sagardotegia (sidrería> Excel·lent)

• Photo of Lufay
    Lufay Aug 23, 2021

Buena ruta!
    Más técnico de lo que esperaba.