CHAMONIX-Mont Blanc-Tour du Montblanc, VTT.

Photo ofCHAMONIX-Mont Blanc-Tour du Montblanc, VTT. Photo ofCHAMONIX-Mont Blanc-Tour du Montblanc, VTT. Photo ofCHAMONIX-Mont Blanc-Tour du Montblanc, VTT.

Very difficult
August 28, 2011
August 2011

near Le Tour, Rhône-Alpes (France)

Travessa circular factible en 4 dies de pedal intens, amb uns 190km acumulats i uns 8000m de pujades, alguna molt intensa. El transport de la maleta i roba neta ho hem fet amb un taxi llogat per aquest fí.
Molt recomanable, els paisatges son fantàstics i la baixada del coll Ferret cap a Itàlia, un goig per a qualsevol bbteru amb una mica de nivell.
INFORMACIÓ GENERAL:
Nosaltres vam estar del 16 al 21 d’agost de 2011. En btt els dies 17,18,19 i 20.
La primera nit la vem fer a Argentière, mes amunt de Chamonix en un refugi un pèl cutre però acceptable i vam dormir tots 10 en una mateixa chambre. També hi fan el sopar i esmorzar. El lloc es diu Refuge Le Moulin, en el gràfic al inici del track blau. En aquest lloc al reservar, ens van donar l’adreça d’un amic seu i ens va fer el transport de la bossa amb roba neta, recanvis, etc., doncs es millor no portar alforjes ni res semblant, només les coses del dia i ajustant el pes. Ens va anar molt bé, cap problema.
Després van dormir a Suïssa a la Gite Bon Abri, molt millor que a França en un xalet molt xulo.
El dia següent van anar a dormir al refugi italià Monte Bianco, al final del track verd. S’hi menja molt bé i bona cervesa. Vistes del vessant sud del mt. Blanc.
El tercer dia de ruta vam dormir en un lloc molt rupestre però es on millor vàrem menjar, es el Plan de la Lai, final del track vermell. Es al mig de la muntanya i a peu de carretera, a mi em va agradar molt, molt campestre.
Nosaltres som una colla que també fem muntanya i alpinisme i això dels refugis ja ho tenim assumit però hi ha gent que no els agrada.
La ruta.
En el nostre cas, al disposar només de 4 dies van trepitjar trams d’asfalt cada dia doncs si ho vols fer per muntanya necessites més temps doncs vas mes lent.
Tot i així és una bona pencada i hi ha pujades força llargues que possen a prova la teva integritat ‘mental’, però es deixa fer.
En general cada dia toca una bona pujada i una bona baixada. La mes espectacular es la del coll del Trient, a 2500m i baixes fins a Itàlia per camí de muntanya, es fa bé i si cal es baixa algun tram a peu, no cal córrer.
Els camins son bons en general, ja sigui pista o corriol en algun cas s’ha d’empenyar força, a peu.
L' últim dia es fa la pujada més bèstia doncs després de 2 colls queda la última pujada fins al cremallera del mt. Blanc, el coll de Voza amb pendent de mes del 20% i força mantingut. Nosaltres van pujar-ho tot fins al poblet de Bionassay i després combinat a peu i bici. A dalt hi ha un bar i et pots refer molt bé. Des d’allà es tot baixada fins Chamonix, porteu pastilles de recanvi doncs baixa moltíssim.
El primer dia només començar ja tens un pujadot però s’ha de prendre en calma i anar fent mica en mica i no deixar-se impressionar.
Porteu roba d’abric, nosaltres vam pillar un dia en un coll una bona pedregada però després res.
Nosaltres paràvem cada migdia a dinar en algun lloc, de plat i cervesa i la veritat es que va molt bé, també fèiem una siesteta de 15’.
PEP
Llocs on vam dormir:

Gite Le Moulin, de Montroc: http://www.gite-chamonix.com/
Gite Bon Abri, de Champeux d'en Haut: http://www.gite-bonabri.com/
Refugi Monte Bianco (CAI): http://www.rifugiomontebianco.com/
Refugi de Plan de la Lai (CAF):

Servei de taxi que vam utilitzar:

Besson Transports: www.taxi-montblanc.com taxibesson@hotmail.com

Ref Plan Lai

• Photo of Fitor
    Fitor Jan 20, 2013

Bones, tenim moltes ganes de fer la volta al Mont-Blanc en BTT, em pots donar alguna web o alguna informació addicional per contactar amb el transport del equipatge i els llocs per dormir.
    Moltes gracies ...

• Photo of jsalvador
    jsalvador Feb 13, 2013

Hola Pep. Al igual que en Fitor, també tenim ganes de fer-la aquest proper inici d'estiu. La mateixa informació que li passis a ell pots enviar-me-la a mi ?. Moltes gràcies.

• Photo of Iranzo70
    Iranzo70 Mar 19, 2013

Hola, aquest estiu volem fer la volta al igual que el Fitor tens alguna informació sobre els llocs de dormir i transport.
    Molt Agraït.

• Photo of Cara nord
    Cara nord Jul 10, 2013

Bones Pep!
    Em sembla genial la ruta ! Ja tenim ganes de fer-la, segurament a finals d'estiu, cap a l'agost...

Podries passar-me algo d'informació per a realitzar aquesta ruta? Lloguer de taxi, refugis/ hotels etc...
    Moltes gracies !

• Photo of Billchen28
    Billchen28 Apr 16, 2014

好线路,赞一个。经常在youtube看到这条线路,看来这辈子是没机会去体验了,羡慕。

• Photo of RNL_it
    RNL_it Nov 28, 2017

Ciao!
    Voglio affrontare questo percorso seguendo la tua traccia, in solitario e solo in tenda, mai rifugio se non per acqua in caso, e ogni tanto cibo.
    E se proprio capita una doccia, bene.
    Voglio andare d'estate.
    Voglio sapere se secondo te è possibile evitare qualciasi tipo di rifugio o se in alcuni punti la cosa è obbligata.
    Non voglio nemmeno fare una prestazione da campione, ergo dimmi pure se secondo te qualche tappa può essere spezzata perchè merita ed allungare è bene.

• Photo of Pep Caballé.
    Pep Caballé. Dec 26, 2017

Hola RNL-it.
    Creo que este tipo de ruta no es recomendable para efectuarla con alforjas. Deberias ir lo mas ligero posible pues hay muchos desniveles a salvar.

Suerte en tu excursion!!!
    Saludos, Pep.

• Photo of RNL_it
    RNL_it Dec 30, 2017

Grazie fratello, terrò lo zaino leggerissimo, fondamentalmente ho 3.5kg di peso base + alimenti, acqua, e alcool per il fornello.

• Photo of jaumepb
    jaumepb Mar 17, 2023

Bon dia.
    Nosaltres la volem fer al setembre.
    Em podries dir més o menys els km, desnivell i temps de cada dia?
    És per fer-nos una idea.
    A la descripció parles dels colors del track però no sé distingir els colors, per això demano.
    Pinta molt xula la volta.