Btt - Viladrau - Sant Julià de Vilatorta - Viladrau. Fet 8. 07-05-2011

Photo ofBtt - Viladrau - Sant Julià de Vilatorta - Viladrau. Fet 8. 07-05-2011 Photo ofBtt - Viladrau - Sant Julià de Vilatorta - Viladrau. Fet 8. 07-05-2011 Photo ofBtt - Viladrau - Sant Julià de Vilatorta - Viladrau. Fet 8. 07-05-2011

5 hours
1924
May 8, 2011
May 2011

•   4 3 Reviews

near Viladrau, Catalunya (España)

Btt. Sortida en btt de 46.500 metres i 1.180 metres de desnivell + .
Avui 07-Maig-2011, hem fet una ruta per la comarca d’Osona. La comarca d'Osona, situada a l'extrem nord-est de la depressió central Catalana, està rodejada pel prepirineu (al nord) la serralada transversal al nord-est, la serralada prelitoral al sud-est, i al nord-est la Depressió Central. La seva capital és Vic. Limita amb les comarques següents: al Nord amb el Ripollès, la Garrotxa i el Berguedà, a l'Oest amb el Bages, a l'Est amb la Selva i al Sud amb el Vallès Oriental. Com a curiositat, ressaltar que aquesta comarca conté 51 municipis, 3 d'ells pertanyents a la província de Girona (Espinelves, Vidrà i Viladrau) i els 48 restants a la província de Barcelona.
Bé, deixem-nos de Viquipèdia i seguim amb la sortida.
100 % ciclable, amb diverses zones de corriols i pistes de fàcil accés.
En aquest moments, advertir a tots els que vulguin fer aquesta ruta que a causa de les obres del desdoblament de l’Eix Transversal C-25, a l’alçada del km. 190, el GR-2 queda tallat i s’han de fer “filigranes” per poder passar.
No sé perquè avui tenia la sensació que l’excursió seria una mica ensopida. Per començar, em vaig despertar a les 6 amb el soroll de la pluja i evidentment un mal auguri. A les 7 tots al Pavelló, perfecte, però per només ser 5, hem tingut que anar amb tres vehicles, ( 2 volien tornar abans, sense dinar), en Gabi anava sol amb la furgoneta, el temps penjat d’un fil per la pluja, arribem a Viladrau, i ens fiquem en un aparcament privat. (sort que la propietària ens va deixar quedar-nos i no va tancar el portal..... .... no sé.... no estava fi.
Sortíem a ¾ de 9 mati de Viladrau en direcció a Sant Sadurní d’Osormort ( baixant més que pujant ), fins l’Eix, continuem en direcció a Folgueroles ara si amb forces pujades, de forma premeditada, vaig estirar el ritme per poder arribar una mica abans e intentar dinar tots plegats ( la festa del dinar es tant o més important que la festa del pedal).. Algú es queixava, de bon rotllo, però la ruta anava agafant color, en Bonet amb les seves històries, en Vives a tot drap, en Xiqui (no molt inspirat ) però anar-hi anant, en Gabi sobrat (com es nota que els dijous entrena en carretera), i jo com sempre mig aquí i mig allà.
Desprès de deixar a la dreta Folgueroles, ens hem dirigit cap a Sant Julià de Vilatorta per un corriol molt divertit, tan divertit que de cop ens hem trobat amb la tanca de les obres de l’Eix que he comentat abans, hem travessat com hem pogut i hem continuat el corriol fins al santuari de la Mare de Déu de Puig – l’Agulla. Hem continuat per pistes fins arribar a la carretera de Viladrau a Seva i ens hem tornat a enfilar per una de les rutes d’en Serrallonga cap a l’Ermita de Déu de l’Erola. Abans d’arribar hem girat a l’esquerra i ara si, tot o quasi tot baixada fins a Viladrau.
Hora d’arribada ¼ de 2 ( bona hora per dinar TOTS PLEGATS i tornar cap a La Bisbal, Puigventòs i Canapost, que falta gent.
Salut i fins la propera. Propera que serà més llarga i dura, segurament amb bocata per dinar, seguint les indicacions del Sr. Vives. Els pedals de León s’acosten i tenim que començar a preparar-nos.

• Photo of tulu
    tulu May 26, 2011

Una ruta maquíssima pels paratges que trobem. L´únic inconvenient que vaig veure, com has comentat, és quan s´ha de creuar l´eix transversal. Ara ja no es pot passar per on teniu marcat el track i vam haver de fer més que mil filigranes per tornar a enllaçar el Gr-2, i sense voler ens vam ficar en una finca privada ja que era l´unic pas que vam trobar (gràcies que era un dia entre setmana i no ens va veure ningú, jejeje). Tot i aquest fet és una ruta que m´ha agradat moltíssim i que rectificant aquest tram hi tornaria amb la colla per disfrutar-la tots (va ser ruta de reconeixement del terreny, i ja trovaré un pas, jejejee) Gràcies!!! Per cert, només es pot travessar ara l´eix transversal per un pont petit que hi ha a la sortida del poble de St. Julià de Vilatorta (carretera).

Fitor May 27, 2011

Gràcies per la teva informació. No descarto tornar a fer aquesta ruta una vegada les obres hagin finalitzat i poder tornar-la a penjar sense entrebancs. Salut.

• XEVI 29 Feb 2, 2013

Les obres ja estan finalitzades

Fitor Feb 4, 2013

Gracies per l'informació...

• Photo of jordicarmona81
    jordicarmona81 Oct 5, 2019

molt maca la volta ,pero al km 11´8 ara esta tot ballat es una granja de pavaos cuidado amb els gossos !!!

Fitor Oct 7, 2019

Gràcies per la teva informació jordicarmona81.

• joan ag dil Oct 13, 2019

Ruta molt agradable, algun lloc de baixada molt tècnic

Fitor Oct 13, 2019

Gràcies per la teva valoració Joan ag dil.

• Photo of siset67
    siset67 Jul 11, 2020

A partir de la primera masia(la que surt la colla a la foto) després del pont de la C 25, està tancat amb filat,anavem tard.Ja hi tornarem un altre dia.Hi ha una pista més amunt que pel mapa sembla que entronca en el km 13 de la vostra ruta.De Viladrau al pont molt entretinguda

Fitor Jul 11, 2020

Gràcies per la teva informació 👍