Barcelona-Badalona- Mongat-Masnou-Ocata-Premià-Vilassar-Cabrera-Mataró

Photo ofBarcelona-Badalona- Mongat-Masnou-Ocata-Premià-Vilassar-Cabrera-Mataró Photo ofBarcelona-Badalona- Mongat-Masnou-Ocata-Premià-Vilassar-Cabrera-Mataró Photo ofBarcelona-Badalona- Mongat-Masnou-Ocata-Premià-Vilassar-Cabrera-Mataró

-13 ft
June 3, 2024
June 2024

•   5 10 Reviews

near la Vila Olímpica del Poblenou, Catalunya (España)

Avui volia estirar les cames i he escollit una ruta fàcil i planera, Barcelona -Mataró. No m’agrada anar per asfalt i sempre busco rutes fora dels llocs transitats per vehicles a motor. Aquesta ruta en principi no tenia que trepitjar asfalt, però m’han obligat a fer-ho certs imprevists.
La festa del Sonar té tancada tota la zona de l’estació fotovoltaica. Jo sempre agafo el Pont del Fòrum per sortir a la platja del Camp de la Bota. Avui he tingut que anar per la carretera de la incineradora fins a la cruïlla que va a l’entrada del port.
Passem per l’estació de Sant Adrià, les Xemeneies de la FECSA, seguim trams amb bicicarril senyalitzat i trams sense, però la carretera marca velocitat màxima de 30 km/h i no hi ha perill. Després del port de Badalona fins al final del terme municipal el camí és deliciós, ben senyalitzat, amb un terra perfecte i gaudint de les platges de Badalona
Un altre punt conflictiu, que sempre havia passat sense problemes, ha estat en Montgat, el camí de ronda està tallat a l’alçada de la Torre de ca l’Alzina. Segons m’ha explicat un veí estan descontaminant la zona de la platja doncs han trobat restes d’abocaments de l’antiga fàbrica. Primer he intentat passar per la platja, no es pot! He reculat i he baixat caminant per un pas soterrani, he sortit a un carrer sense circulació a l’altra banda de les vies. Una mica més endavant, he agafat un altre pas soterrani a prop de l’estació de Montgat nord, per trobat de nou la ruta que havia deixat a l’altra banda de les vies del tren. M’ha costat pujar de nou al camí de ronda, les escales que baixen a la platja estaven enlairades per manca de sorra, he fet uns metres de drecera per un camí de roques i sorra que estava trepitjat, segurament no he estat el primer en pujar per aquí.
Continuem, passem el Masnou i fins a Premià el camí és ample i agradable, amb fonts i algunes zones d’arbres que ens permeten descansar a l’ombra. Passat el port de Premià, el camí s’acaba, si baixem cap a la platja de Llevant encara podrem fer dos centenars de metres per un terra dur, però de seguida la sorra solta de la platja impedeix el pas. En aquest punt hi ha un pas soterrani que he baixat caminant fins a sortir a la N-ll per la que m’he vist obligat a circular uns minuts i just al costat de l’estació de Vilassar he baixat un nou pas soterrani i he tornat al passeig marítim.
Ara aquest camí ja et porta fins a Mataró, ara bé, arriba un moment que una gran tanca metàl·lica talla el camí i posa prohibit el pas. A l’esquerra hi havia un pontet i he estat temptat de sortir de nou a la carretera, però he vist un ciclista que venia de la tanca i m’ha dit que havia una porta i es podia passar.
Fins a Mataró he trobat altres dues portes i en dos ocasions he tingut que baixar de la bici per salvar dues torrenteres. Prop del port de Mataró el camí torna a ser còmode. Passat el port he fet un bon aperitiu en un xiringuito a prop del mar.
Després de tornada he passat per una via soterrada amb rampa, que m’ha deixat just a l’estació de Mataró

Marina - Torres Mapre

Riu Besós

PictographMooring point Altitude 29 ft

Port Badalona

Pont del petroli-Anís del mono

PictographBeach Altitude 28 ft

PictographMooring point Altitude 16 ft

PictographTrain stop Altitude 36 ft

PictographIntersection Altitude 17 ft

A la tanca que posa prohibit el pas hi ha una porta, tothom passa.

PictographDoor Altitude 22 ft

• annacabu Jun 3, 2024

Estem en forma!

poset63 Jun 3, 2024

Les meves cames ja no són el que eren, s'ha de ser positiu i acceptar que amb l'edat tenim mancances, però no ens hem de rendir mai.

• Photo of MPuet
    MPuet Jun 6, 2024

Una estupenda ruta n bici, nunca hay que rendirse.
    Un abrazo

poset63 Jun 6, 2024

Gracias Mpuet per tu valoración. No te preocupes que les viejos rokeros aguantamos. Ara como Machado hago camino al andar, cantando como el Dúo Dinàmico" resistire"
    Suerte con tu operación?

• Jordi Lopez Sanchez Jun 12, 2024

Bona ruta

poset63 Jun 16, 2024

Moltes gràcies Jordi per la teva valoració

• Photo of juan.sanchez.prior

nandomoneda Jul 8, 2024

quizás yo me quedaría mas tiempo en el Xiringuito Makarena......saludos

poset63 Jul 8, 2024

Gracias por valorar. Totalmente de acuerdo. Después de una ruta, la recompensa de una cerveza en un buen sitio es impagable.

• Photo of Tetititu
    Tetititu Jul 28, 2024

Excel·lent ruta amb bici entre Barcelona i Mataró. Molt bones fotos i explicacions. Una forta abraçada.

poset63 Jul 28, 2024

Moltes gràcies Tetititu per la teva valoració I comentari.

• Photo of Oscar Upegui
    Oscar Upegui Jul 28, 2024

Una ruta muy agradable por estos bellos parajes, gracias Poset63 por compartir el trazado acompañado de un buen registro fotográfico y una excelente información.

• Photo of Alfredo Barberan
    Alfredo Barberan Aug 16, 2024

Bonita ruta con buenas fotografías.
    Muchas gracias por compartirla.
    Saludos.

poset63 Aug 23, 2024

Muchas gracias Óscar por tu valoración y comentario. Esta ruta queda pequeña al comparar con las que tu haces.

Muchas gracias Alfredo tu amable comentario y valoración.

• Photo of Francisco Javier Garcés Aso
    Francisco Javier Garcés Aso Sep 19, 2024

Qué recorrido más chulo por toda la costa!!!! Enhorabuena, makinaaaaa!!! ❤️❤️❤️❤️❤️

• Photo of emilio viejo
    emilio viejo Oct 16, 2024

Escelente recorrido disfrutando del entorno y de muchas cosas que ver. Un abrazo