Photo ofBanyoles-Fontcoberta-Pujals Cavallers-Pujals Pagesos-Vilamarí-St Pere Juïgues-Mas Gimbernat-Vilademí-Martís-Puig St Martirià Photo ofBanyoles-Fontcoberta-Pujals Cavallers-Pujals Pagesos-Vilamarí-St Pere Juïgues-Mas Gimbernat-Vilademí-Martís-Puig St Martirià Photo ofBanyoles-Fontcoberta-Pujals Cavallers-Pujals Pagesos-Vilamarí-St Pere Juïgues-Mas Gimbernat-Vilademí-Martís-Puig St Martirià

December 27, 2016
December 2016

near Banyoles, Catalunya (España)

Bona ruta pel Pla de l'Estany on es van combinant bons corriols amb trams de pista i gairebé gens d'asfalt llevat del tros final al veïnat d'Usall que vaig agafar la via ràpida per baixar a Banyoles sense fer la volta a l'Estany.
És una ruta on quedareu ben enfangats i molls de peus a menys que porteu botes de gore-tex, així que avisats quedeu. Surto de Banyoles i pujo un tram per asfalt fins que hem desvio per anar a agafar el camí que porta a Fontcoberta, que està molt enfangat i amb moltes roderes de tractor. De Fontcoberta agafo el divertit corriol que passa per l'Alzina de Puig Saguàrdia i vaig a sortir a la carretera de Vilavenut. Aquest tram l'herba és molt alta i amb la gebrada del matí i el sol fa que quedis ben moll de peus.
Creuo la carretera d'Orriols i vaig a en direcció cap a Pujals dels Cavallers i després creuo la carretera que baixa a Cornellà de Terri per agafar la pista que passant al costat del Mas Batllori hem porta fins a Pujals dels Pagesos.
D'aquí tram de pista fins a trobar el trencant que amb bona baixada i després pujada suau pel mig del bosc hem porta fins a Vilamarí.
Creuo la carretera i vaig a buscar el corriol que va paral·lel a la pista per anar remuntant. Just a la corba segueixo recte i deseguida hem desvio per fer UN TRAM PEL MIG DEL CAMP perquè no hi ha camí i anar a buscar el corriol que porta fins a Sant Pere de Juïgues.
Agafo la pista que surt de les ruïnes del Mas Güell i puja fins a sortir a l'Hostal Sec on faig uns 100m de la carretera que va de Vilavenut a Galliners per desviar-me deseguida a l'alçada de Can Motes per una pista que passant a tocar de Can Codony primer i després a Can Soler hem porta fins al Mas Gimbernat.
D'aquí pista cap avall fins a sortir a la pista d'Ollers amb una forta pendent final. Aquí giró a l'esquerra i per pista que passa al costat del Mas Minguet vaig cap a Can Batlle i després vaig a buscar el GR-1 fins a passar al costat de Cal Tonet.
Uns metres més amunt hem desvio a l'esquerra per agafar un primer tram de corriol ample fins que hem desvio per agafar el corriol ja més embardissat que puja fins al Bon Aire. Baixo uns metres i agafo el corriol que va cap a Vilademí. Avui estava molt ple de forats dels senglars i cal estar atent.
Un cop a tocar de Vilademí giro a la dreta per agafar la pista que puja cap a Can Canet i després just a la corba agafo la pista per anar a buscar el corriol que baixa fins a Martís.
Creuo el Pla de Martís i vaig cap a Sant Cristòfol d'Usall i d'aquí ja giro a l'esquerra per agafar asfalt i anar cap al Puig de Sant Martírià i Banyoles.