Asalem

June 6, 2020
June 2020

near Khames, Ardabīl (Iran)

Forouzan, [۱۶.۰۶.۲۰ ۱۷:۵۷]
این برنامه رو به روح پاک جنگلهای ایران تقدیم میکنیم و امیدواریم همگی ما در پاکیزه نگهداشتن و حفظ این میراث جهانی کوشا باشیم.
با یه برنامه ریزی خوب توسط دوست خوبم حسین و یاری و همکاری همه دوستان همراه، خاطره ایی شد بیادماندنی
عصر سه شنبه مقارن با رو جهانی دوچرخه با دو خودرو و شش نفر حرکت کردیم سمت ماسال، حدود یازده شب رسیدیم و کنار پارک ساحلی کمپ زدیم و پس از سرو شام استراحت کردیم و صبح ساعت شش بیدار شدیم و ساعت نُه از ارتفاع ۳۴۸ متر از سطح دریا(#سلیم_آباد) استارت زدیم و با شیب بسیار زیاد و پشت سر گذاشتن ییلاقات و روستاهای #تالارگاه در ارتفاع ۱۳۹۶ #اولِسبِلانگاه ۱۶۴۶ متر #سوئه چاله ۱۶۲۷ متر #الاوراکن ۱۶۹۳ متر #خاله اسپیت ۱۷۳۷ متر #تانیان در ارتفاع ۱۸۶۷#شنبه_راه ۱۹۵۲ متر ارتفاع که همینجا نهار خوردیم و تا ساعت پنج عصر صبر کردیم که گرمای شدید هوا و آفتاب سوزان اون منطقه رو پشت سر بذاریم سپس مجددا حرکت کردیم و پس از پشت سرگذاشتن#بیلگادول ۱۹۱۶ متر در ارتفاع ۲۱۲۲ اتراق کردیم و شبمانی که انتهای جاده آسفالت بود
تقریبا مرز بین استان گیلان و اردبیل که حدود ساعت هفت عصر شد و بعد از جانمایی و برپایی کمپ شام و خوردیم و خوابیدیم تا ساعت پنج و سی دقیقه صبح پنج شنبه
پس‌از جمع آوری لوازم و کوله و خداحافظی با آقا مجتبی و مهدی عزیز که جمع آوری کمپ رو هم تقبل کردن و قرار شد بیان ابتدای جاده اسالم؛ من و حسین و پرویز و احمد عزیز هم سریع حرکت کردیم به سمت گردنه گیلوان کمی سربالایی سخت و سپس دیدن آخرین لاله های کوهستانی و تنفس عطر مست کننده گیاهان کوهستان مسیر #چالشی رو تجربه کردیم
حدود ساعت ده پس از پشت سر گذاشتن روستای #خانگاه در ارتفاع ۱۶۷۹ رسیدیم #گیلوان ارتفاع ۱۶۹۷ و سرو صبحانه و دوباره حرکت که تازه حس سختی برنامه داشت خودش و نشون میداد ؛از طرفی گرمای شدید و آفتاب و از طرفی فراز و فرودهای های پی در پی ، خلاصه ما که تصمیم گرفته بودیم تیک برنامه رو بزنیم با گذر از روستای #شال در ارتفاع ۱۴۳۷ #کلور با ۱۶۶۷ متر ارتفاع #درو ۱۷۱۲ متر ارتفاع #اِسبو ۱۷۲۲ متری( اینجا در رودخانه کنار جاده تنی به آب زدیم که خیلی عالی بود و باعث شد خستگی مون در بره) #اِسکِستان ۱۷۸۷ متری #خَمِس ۱۹۲۲ #مجره ۱۹۸۹حدود ساعت چهار عصر رسیدیم به دوراهی #پونل-اسالم می تونستیم پونل و بریم که نزدیکتر میشد ولی با تصمیم گروهی #اسالم رو انتخاب کردیم و با اقتدار کامل کمر مسیر رو شکوندیم و رسیدیم به ابتدای سرازیری جنگل اسالم که از صبح منتظرش بودیم😍😍😍
اولین جایی که میشد نهار خورد ایستادیم و پس از سرو نهار که حدود ساعت پنج عصر بود گازش و گرفتیم و از مسیر جنگل آمدیم ‌پایین و رسیدیم به مهدی و مجتبی عزیز و پایان برنامه با دل خوش و کلی خاطره خوب😚😚😚
و یک ‌تشکر ویژه از مجتبی عزیز بخاطر وعدهای غذایی خوبی که برامون تدارک دیدن 😍😍😍

پ.ن.

↩️برنامه بدون رعایت اصول بهداشتی و با حداکثر ریسک انجام شد🤗↪️
از نکات خوبی که در این مسیر کسب شد رفتار بسیار خوب و عالی مردم این خطه بود که بسیار محترمانه بود
علاوه بر تشویقهای بی دریغ و دوستانه شون اصلا از پشت سرمون بوق نمیزدن و فقط برای تشویق، خودروهایی که از روبرو میامدن برامون بوق میزدن و تشویق و خسته نباشید میگفتن
درود بر مردمان خطه دوست داشتنی #گیلوان#مجره#خمس#
مجموع مسیر طی شده ۱۵۰ کیلومتر
ماکسیمم ارتفاع ۲۴۵۰ متر
ماکسیمم ارتفاع کسب شده از سطح دریا ۳۴۴۰ متر

این برنامه هم با موفقیت انجام شد و تیکش خورده شد✔️
تشکر ویژه از

⤵️در پایان متاسفانه متوجه شدیم‌ یکی از همرکابان بانو ونوس خاکزاد بر اثر بی احتیاطی یک راننده بی فکر فوت شدن که لازم دونستیم خدمت خانواده، همسر و فرزند محترم شون و جامعه دوچرخه سواری تسلیت عرض نموده و برای بازماندگان صبر و شکیبایی آرزو کنیم
از رانندگان محترم تقاضا داریم با ما دوچرخه سوارن مهربان باشن و فاصله یک و نیم‌متری رو رعایت کنن🙏🙏🙏