Ruta al voltant de Terrassa

56 minutes
December 21, 2020
August 2010

near Les Fonts, Catalunya (España)

Contractació excursió:

Empresa: Hípica Los Hermanos
Telèfon: 675 832 953 / 617 917 693
Contacte: Maria Rosa
Preu excursió: a consultar
ASSISTENTS: sortides amb grups de fins a 12 cavalls.. (Disposen de 2 carruatges de 12 places)

[CAT]

Agradable passeig per la serra de les Martines i la serra de Can Guilera, on els boscos de pi blanc s´obren per donar pas als camps de cereal i fer-nos gaudir d’unes bones vistes del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i de la plana vallesana.

Sortim de l’hípica a la dreta, pel camí d’accés. Al començar la pujada, agafem el sender que puja per sota els pins fins al nivell del carrer, passant darrera de les primeres cases. Seguirem paral·lels al carrer pel camí de terra fins desembocar al carrer, que haurem de trepitjar durant uns pocs metres per tal de recuperar la pista ampla, de terreny calcari.

A partir d’aquí, sota els arbres veiem mates de romaní i arbusts de bruc. Més entrats en el camí tenim una bona vista de la zona de Terrassa i Sant Llorenç del Munt i, a la dreta, una gran extensió de cereal, mig amagat per un marge amb alzines petites, algun pi blanc i unes grans mates de ginesta. A l’esquerra podrem veure un enllaç entre el bosquet, amb desnivell, per a escurçar la ruta o fer variant de nivell mig.

En arribar a una cruïlla gran, agafem el camí de la dreta, que baixa seguint el desnivell de la riera que ens queda a la nostra dreta. Tot i no veure l’aigua, podem seguir-ne el curs per la vegetació de fulla caduca, que aprofita el sòl humit per tenir fulles més grans, tendres i la fusta més tova al ser de creixement ràpid: pollancres, algun àlber (les fulles molt tremoloses agafen to platejat), roures i algun arboç, tot lligat per la canya americana.

En aquesta zona més amagada hi ha força caus de conill, per això és freqüent veure’ls al camí i amagar-se sota el brancam així que ens detecten. A mitja baixada, veiem un trencall a la nostra esquerra que permet fer una volta per l’altre vessant, de dues hores de durada.

El camí fa una corba a dreta. De seguida trobem un trencall cap a Sant Muç i, pocs metres més endavant, una cadena que haurem de rodejar pel costat. Ara ens enfilem per camí ample, però sota un bosc jove de pi blanc fins que el terreny s’aplana, s’obre i, darrera els camps de cereal, tornem a tenir una bona vista de Sant Llorenç i de la plana vallesana, ara del sector de Sabadell. Al final del camp veiem un monticle, com en guaret, un bon exemple de la recuperació d’un antic abocador incontrolat. Després el camí ja s’enfila, recuperant el mateix recorregut que hem fet a l’anada.

NO US PERDEU…

Torrent de Sant Muç: torrent de Rubí que recull les aigües de la serra de Can Guilera i del puig Pinós. Passa vora l’església de Sant Muç.

SUGGERIMENTS

L’ermita de Sant Muç és un dels punts d’interès que trobem a prop d’aquesta ruta.

[CAST]

RUTA ALREDEDOR DE TERRASSA

Contratación excursión:

Empresa: Hípica Los Hermanos
Teléfono: 675 832 953 / 617 917 693
Contacto: Maria Rosa
Precio excursión: a consultar
ASSISTENTES: salidas con grupos de hasta 12 caballos.

Agradable paseo por la sierra de les Martines y la sierra de Can Guilera, donde los bosques de pino blanco se abren para dar a los campos de cereal y hacernos disfrutar de unas buenas vistas del Parque Natural de Sant Llorenç del Munt y de la llanura vallesana.

Salimos de la hípica a la derecha, por el camino de acceso. Al empezar la subida, cogemos el sendero que sube por debajo de los pinos hasta el nivel de la calle, pasando detrás de las primeras casas. Seguiremos paralelos a la calle por el camino de tierra hasta desembocar en la calle, sobre la que tendremos que caminar durante unos pocos metros para recuperar la pista ancha, de terreno calcáreo.

A partir de aquí, bajo los árboles vemos matas de romero y arbustos de brezo. Más adentrados en el camino tenemos una buena vista de la zona de Terrassa y Sant Llorenç del Munt y, a la derecha, una gran extensión de cereal, medio escondido por un margen con encinas pequeñas, algún pino blanco y unas grandes matas de retama. A la izquierda podremos ver un enlace entre el bosquecillo, con desnivel, para acortar la ruta o hacer variante de nivel medio.

Al llegar a un cruce grande, cogemos el camino de la derecha, que baja siguiendo el desnivel de la riera que queda a nuestra derecha. Aunque no se vea agua, podemos seguir el curso por la vegetación de hoja caduca, que aprovecha el suelo húmedo para tener hojas más grandes, tiernas y la madera más blanda al ser de crecimiento rápido: chopos, algún álamo (las hojas muy temblorosas cogen tono plateado), robles y algún madroño, todo ligado por la caña americana.

En esta zona más escondida hay bastantes gazaperas de conejo, por eso es frecuente verlos en el camino y esconderse bajo el ramaje cuando nos detectan. A media bajada, vemos un desvío a nuestra izquierda que permite hacer una vuelta por la otra vertiente, de dos horas de duración.

El camino hace una curva a derecha. Enseguida encontramos un desvío hacia Sant Muç y, pocos metros más adelante, una cadena que tendremos que rodear por el lado. Ahora nos enfilamos por camino ancho, pero bajo un bosque joven de pino blanco hasta que el terreno se allana, se abre y, detrás de los campos de cereal, volvemos a tener una buena vista de Sant Llorenç y de la llanura vallesana, ahora del sector de Sabadell. Al final del campo vemos un montículo, como en barbecho, un buen ejemplo de la recuperación de un antiguo vertedero incontrolado. Después el camino ya se enfila, recuperando el mismo recorrido que hemos hecho a la ida.

NO OS PERDÁIS…

Torrente de Sant Muç: torrente de Rubí que recoge las aguas de la sierra de Can Guilera y del monte Pinós. Pasa cerca de la iglesia de Sant Muç.

SUGERENCIAS

La ermita de Sant Muç es uno de los puntos de interés que encontramos cerca de esta ruta.

[EN]

ROUTE AROUND TERRASSA

Contact:

Company: Horse Riding Los Hermanos
Telephone: 675 832 953 / 617 917 693
Contact person: Maria Rosa
Price: to be consulted
ATTENDEES: departures with groups of up to 12 horses.

A pleasant walk through the mountain range of les Martines and the mountain range of Can Guilera, where forests of white pine are opened to give way to the grain fields and make us enjoy of good views of the Natural Park of Sant Llorenç del Munt and the plain of the Vallès.

We leave the horse riding to the right along the access road. At the beginning of the climb, we take the path which rises under the pine trees up to the level of the street, passing behind the first houses.

We follow the street parallel to the dirt road until reaching the street, on which we have to walk for a few meters to recover the wide track of limestone land.

From here, under the trees we see rosemary bushes and shrubs of heather. Deeper in the way we have a good view of the area of Terrassa and Sant Llorenç del Munt and, on the right, a great extension of cereal, half hidden by a small margin with holm oaks, some white pine and some large clumps of broom.

To the left we can see a link between the grove, with slope, to shorten the path or make a variant of medium level.

When we reach a large crossing, we take the path on the right, which goes down along the slope of the ravine that is on our right. Although no water is visible, we can follow the course by the deciduous vegetation, which takes advantage of the moist soil to have larger and tender leaves and soft wood, since it is of fast growing: black poplars, some poplars (very shaky leaves which catch silver tone), oaks and some arbutus, all linked by the American cane.

In this more hidden area there are quite a few rabbit holes, so it is often to see them in the way and hide under the branches when they detect us. Halfway down, we see a detour to our left that allows making a walk by the other side, with two hours of duration.

The road bends right. Right away we find a detour toward Sant Muç, and a few meters ahead, a string that we will have to border on the side. Now we line up by a broad path, but under a young forest of white pine until the ground is flattened, it opens and, behind the grain fields, we have a good view of Sant Llorenc and the Vallès plain again, now of the Sabadell sector. At the end of the field we see a fallow mound, a good example of the recovery of an old uncontrolled dumping site. After that the way lines up, recovering the same route as we did on the way.

DON’T MISS…

Torrent of Sant Muç: torrent of Rubí that collects water from the mountain range of Can Guilera and the mount Pinós. It passes close to the church of Sant Muç.

SUGGESTIONS

The chapel of Sant Muç is one of the points of interest that are close to this route.

[FR]

CIRCUIT DANS LES ENVIRONS DE TERRASSA

Réservation excursion :

Entreprise : Club hippique Los Hermanos
Téléphone : 0034 675 832 953 / 0034 617 917 693
E-mail : info@centrohipicoloshermanos.com
Contact : Maria Rosa
Prix de l’excursion : à consulter
PARTICIPANTS : sorties pour des groupes jusqu’à 12 chevaux.

Agréable promenade dans les environs de la Sierra de les Martines et la Sierra de Can Guilera, où les bois de pins d’Alep s’ouvrent pour laisser place aux champs de céréales et nous faire profiter de jolies vues sur le Parc Naturel de Sant Llorenç del Munt et la plaine du Vallès.

Vous sortirez du club hippique sur la droite par le chemin d’accès. En commençant la montée, empruntez le sentier qui monte en dessus des pins au niveau de la rue en passant derrière les premières maisons.

Suivez le chemin de terre parallèle à la rue jusqu’à déboucher sur la rue que vous devrez suivre pendant quelques mètres pour récupérer la piste large de terrain calcaire.

À partir de ce point, sous les arbres, vous pourrez voir des buissons de romarin et des arbustes de bruyère. Plus engagés sur le chemin, vous aurez une bonne vue sur la zone de Terrassa et Sant Llorenç del Munt et, sur votre droite, une grande étendue de céréales, à moitié dissimulée par une marge de petits chênes vers, quelques pins d’Alep et quelques buissons de genêt.

Sur la gauche, vous pourrez voir un lien entre le bois, avec un dénivelé, pour raccourcir le circuit ou réaliser la variante du niveau moyen.

En arrivant à un grand croisement, prenez le chemin de la droite qui descend en suivant le dénivelé de la rivière qui sera sur votre droite. Même sans voir l’eau, vous pourrez suivre le cours grâce à la végétation de feuille caduque, qui profite du sol humide pour produire des feuilles plus grandes, plus tendres et un bois plus mou du fait de sa croissance rapide : des peupliers, quelques peupliers blancs (les feuilles très tremblantes prennent un ton argenté), des chênes et certains arbousiers, tous unis par le bambou.

Dans cette zone plus dissimulée, on peut trouver un grand nombre de terriers de lapin, c’est pour cela qu’il est fréquent d’en voir sur le chemin, qui se cachent sous la ramure dès qu’ils détectent notre présence. À mi-chemin de la descente, une déviation sur votre gauche vous permettra de passer sur l’autre versant si vous voulez suivre le circuit de deux heures.

Le chemin présente un virage à droite. Vous trouverez tout de suite après une déviation conduisant à Sant Muç et quelques mètres plus loin, une chaîne que vous devrez contourner sur le côté. Vous vous engagerez sur un chemin plus large, dans une jeune forêt de pins d’Alep jusqu’à ce que le terrain s’aplanisse, s’ouvre et derrière les champs de céréales, vous offre une belle vue sur Sant Llorenç et sur la plaine du Vallès, dans le secteur de Sabadell. Au bout du champ, vous trouverez un monticule, qui semble être en jachère, un bon exemple de récupération d’une ancienne décharge non contrôlée. Ensuite, le chemin s’engage sur le parcours que vous avez suivi à l’aller.

NE MANQUEZ PAS…

Torrent de Sant Muç : torrent de Rubí qui récupère les eaux de la Sierra de Can Guilera et du Mont Pinós. Il passe près de l’église de Sant Muç.

SUGGERIMENTS

L’ermitage de Sant Muç est l’un des points d’intérêt que vous trouverez non loin de ce circuit.