Vranica: Fojnica - Tješilo - Matorac - Brusnica - Gruda - Fojnica

Photo ofVranica: Fojnica - Tješilo - Matorac - Brusnica - Gruda - Fojnica Photo ofVranica: Fojnica - Tješilo - Matorac - Brusnica - Gruda - Fojnica Photo ofVranica: Fojnica - Tješilo - Matorac - Brusnica - Gruda - Fojnica

Very difficult
March 31, 2023
March 2023

near Fojnica, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Krenuvši pješačkom stazom označenom za planinarenje, prolazimo kroz ulice Fojnice (590 mnv) prema zapadnom izlazu.
od izlaska na kosu, put se spaja s kolskim putem prema naselju Tješilo (870 m). Laganim hodom kroz naselje koje podsjeća na švicarska alpska sela, s uređenim dvorištima već ispunjenim proljetnim cvjetovima, u pozadini visok greben Matorca ispod sunca bijeli i veličanstven.

Nastavljamo hodati makadamskim putem, a kod vodozahvata, napuštamo ga i ulazimo u markiranu planinarsku stazu koja vodi kroz visoku crnogoričnu šumu do lokacije Lovačke kuće Potočka česma (1213 mnv). Nakon kratkog odmora, krećemo dalje kroz snježnu podlogu koja se sve više povećava s rastom nadmorske visine.

Putem prema Golici, prolazimo pored uređenog prostora kampa Gorevina. Intenzivnim usponom ulazimo u dubok snijeg i šumu visokih bukvi, izlazeći na goli greben prekriven snijegom iz kojeg rijetko izviruju kamenita ostrva. Udaljeni vidici prema dolini Fojnice i vrhovima masiva Vranice, te otvaranje skrivenih bijelih vrhova masiva Čvrsnice, Veleža i Prenja, pružaju veličanstvene prizore. Nastavljamo putem prema najvišem vrhu planine Matorac (1937 mnv), gdje nas dočekuje hladni blagi zapadni vjetar, upozoravajući svojim prisustvom da se radi o ozbiljnom usponu na ovaj veličanstveni vrh.
Nastavljamo kretanje istočno grebenom Konjuh naizmjeničnim valovitim kratkim spuštanjima i usponima prema vrhu Obijest (1861 mnv) iznad lokacije Fratarskih staja prema Brusnici. Uz dalje spuštanje prema lokaciji vikend naselja Poljana i Rekreacionom centar motel Brusnica (1580 mnv).

Vremenska distanca kretanja do motela Brusnica cca 6 sati i usponom od cca 1440 mnv bila je razlog za zaslužan odmor.
Krenuli smo nazad prema prevoju Vrata u 15:30 sati, spuštajući se kroz dubok i omekšani snijeg prema naselju Fojnica, koje je potpuno nestalo kada smo sišli ispod nadmorske visine od 1000 metara. Staza je dalje vodila kroz visoku četinarsku šumu serpentinama prema Franjevačkom samostanu.

Ovaj samostan sadrži sačuvanu muzejsku stalnu postavku koja potječe iz prošlih vremena, a koja prikazuje period srednjovjekovne Bosne kada je ovaj kraj bio razvijeno rudarsko mjesto. Ovdje su se, osim važnih rudnih asortimenata, eksploatirale i velike količine plemenitog metala, poput zlata. Nakon što smo prevalili ukupno 20 kilometara s ukupnim visinskim usponom od gotovo 1450 metara, te isto toliko spuštanja, stigli smo na polaznu točku uspona u 17:30 sati, iscrpljeni od kondicijski zahtjevne staze.