Viladordis km0- Caminada i visita a productors locals (Festa del tomàquet 2020)

Photo ofViladordis km0- Caminada i visita a productors locals (Festa del tomàquet 2020) Photo ofViladordis km0- Caminada i visita a productors locals (Festa del tomàquet 2020) Photo ofViladordis km0- Caminada i visita a productors locals (Festa del tomàquet 2020)

3 mi
July 20, 2020

near Viladordis, Catalunya (España)

Caminada a l'entorn de Viladordis, tot recorrent el regadiu de la Séquia i camps de cultiu.
Si no has pogut gaudir de la visita guiada duta a terme en el marc de la Festa del Tomàquet 2020, t'oferim l'alternativa de fer-la autònomament i consultar els vídeos dels espais més representatius

La caminada s'inicia a la parada d'autobús de Viladordis. Recomanem fer-la en sentit anti-horari.

Trencall a Can Calafell

Deixem la carretera de Viladordis, i entrem a la finca de Can Calafell

Si estàs participant de la ruta indicada per conèixer detalls i espais de l'horta manresana i la Sèquia, aquí et presentem Horta Can Calafell. Uns vídeos que s'han elaborat en el marc de la Festa del Tomàquet del Bages que se celebra cada any a finals del mes de juliol a Manresa.

Can Garcia

A l'alçada de Can Garcia deixem la carretera i anem cap al camí del mig de Viladordis

Séquia de Viladordis

La Sèquia de Manresa rega l'horta des de fa 600 anys. Si en vols conèixer més detalls, mira't el vídeo adjunt

Si mireu al vostre voltant, veureu que malgrat l'existència de la Sèquia, molts dels camps del vostre entorn es dediquen al cultiu de secà. Aquest vídeo us explicarà algunes de les causes del retrocés de l'horta, i la voluntat de revertir aquesta situació.

Vols saber quines són les tasques del sequiaire? Aquest vídeo te n'explica tots els detalls

Can Canyelles

En arribar a la casa, la voltem i prenem el primer camí a mà esquerra

Carretera del Pont de Vilomara

Si feu el recorregut sense guiatge, mireu el vídeo de les Arnaules i contempleu els camps que teniu al davant. Per evitar entrar a la finca, podeu anar pel marge esquerre de la carretera en direcció al pont de Vilomara fins a trobar-vos amb el camí de la Salut de Viladordis, que prendreu en direcció a l'ermita de la Salut.

Camí de la Salut de Viladordis

Trenqueu a l'esquerra direcció a l'ermita de la Salut de Viladordis

Ca l'Ustrell

Agafeu el camí de ca l'Ustrell

Camí entre camps

Continuem pel camí de ca l'Ustrell, que discorre en direcció nord sud entremig de camps de conreu

Trencall al camí de Mas de'n Roca

Trenquem a mà dreta en direcció al camí de Mas de'n Roca, que passar entre les cases del barri de Viladordis

Mas de'n Roca

Continuem en direcció a la parada d'autobús de Viladordis, on hem començat la ruta