Τύμφη (Μικρό Πάπιγκο - Καταφύγιο Αστράκας - Δρακόλιμνη - Γκαμήλα)

Photo ofΤύμφη (Μικρό Πάπιγκο - Καταφύγιο Αστράκας - Δρακόλιμνη - Γκαμήλα) Photo ofΤύμφη (Μικρό Πάπιγκο - Καταφύγιο Αστράκας - Δρακόλιμνη - Γκαμήλα) Photo ofΤύμφη (Μικρό Πάπιγκο - Καταφύγιο Αστράκας - Δρακόλιμνη - Γκαμήλα)

one day 6 hours 34 minutes
August 21, 2022
August 2022

•   5 2 Reviews

near Mikró Pápigkon, Epirus (Greece)

Διήμερη εκδρομή στην Τύμφη, ξεκινώντας από το Μικρό Πάπιγκο. Επίσκεψη αρχικά στις Οβίρες Ρογκοβού λίγο πριν το Μικρό Πάπιγκο. Στη συνέχεια ακολουθούμε το σηματοδοτημένο μονοπάτι Ο3 που οδηγεί στο καταφύγιο της Αστράκας. Μετά από σύντομη ξεκούραση κατηφορίζουμε στην Ξερόλουτσα Τσουμάνη και ακολουθούμε το μονοπάτι που μας οδηγεί στην αλπική λίμνη της Τύμφης. Επιστρέφουμε στο καταφύγιο όπου διανυκτερεύουμε. Τη δεύτερη μέρα κατηφορίζουμε ακολουθώντας το μονοπάτι Ο3 που οδηγεί προς Αστράκα, Γκαμήλα και Τσεπέλοβο. Αφήνουμε την Ξερόλουτσα Τσουμάνη στα αριστερά μας και ακολουθούμε τη σήμανση. Βγαίνουμε σε οροπέδιο κάτω από την Αστράκα και σύντομα αφήνουμε το μονοπάτι Ο3 και στρίβουμε αριστερά περνώντας από φαρδιά νεροφαγιά. Περνάμε από διαδοχικές παγετωνικές λάκκες και βραχινους σχηματισμούς που προήλθαν από τη διάβρωση του εδάφους. Ανηφορίζουμε από τη βάση του Πλόσκου ακολουθώντας το ευκρινές μονοπάτι με κατεύθυνση τον μικρό αυχένα μεταξύ του Πλόσκου και της Γκαμήλας I. Συνεχίζουμε τραβερσάροντας τη δυτική πλευρά της Γκαμήλας Ι και ακολουθεί η τελική ανάβαση με Βόρεια κατεύθυνση ακολουθώντας την σήμανση σε βατό πεδίο. Καλύπτουμε εύκολα τα τελευταία 100 μέτρα της υψομετρικής διαφοράς και φτάνουμε στην κορυφή. Η επιστροφή έγινε ακολουθώντας την ανάποδη πορεία.
Η συγκεκριμένη διαδρομή είναι ο πιο εύκολος τρόπος πρόσβασης στα δύο πιο γνωστά σημεία του βουνού και δεν έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις. Νερό υπάρχει σε αρκετά σημεία που αναφέρονται στο ίχνος της διαδρομής. Τέλος η διανυκτέρευση στο καταφύγιο της Αστράκας είναι άνετη και παρέχει τις μέγιστες ανέσεις που μπορεί να συναντήσει κανείς σε καταφύγιο στην Ελλάδα.

PictographInformation point Altitude 2,176 ft

Οβίρες Ρογκοβού

Φυσικές πισίνες στο ρέμα Ρογκοβού ανάμεσα στους δύο οικισμούς Πάπιγκο και Μικρό Πάπιγκο

PictographLake Altitude 2,610 ft

Ιερός Ναός Ταξιαρχών στο Μικρό Πάπιγκο

Έχει νερό όλο το έτος

Βρύση Ανταλκη

PictographPicnic Altitude 4,629 ft

Δεν έχει νερό

Photo ofΔιασταύρωση του μονοπατιού Ο3 με το μονοπάτι που οδηγεί στην Αστράκα περνώντας από το Σπήλαιο Προβατίνας Photo ofΔιασταύρωση του μονοπατιού Ο3 με το μονοπάτι που οδηγεί στην Αστράκα περνώντας από το Σπήλαιο Προβατίνας

Βρύση Κρούνα

Έχει νερό όλο το έτος. Μικρή ροή παγωμένου νερού

Καταφύγιο Αστράκας

PictographLake Altitude 5,794 ft

PictographLake Altitude 5,737 ft

Λάκκα Ριζίνα

Βαλτωδης λεκάνη λίγο πριν την τελική ανάβαση προς την αλπική λίμνη της Τύμφης

PictographLake Altitude 6,525 ft

Photo ofΘέα από την βορειότερη πλευρά της αλπικής λίμνης της Τύμφης Photo ofΘέα από την βορειότερη πλευρά της αλπικής λίμνης της Τύμφης Photo ofΘέα από την βορειότερη πλευρά της αλπικής λίμνης της Τύμφης

Θέα από την βορειότερη πλευρά της αλπικής λίμνης της Τύμφης

Στα δεξιά κατηφορίζει το μονοπάτι που οδηγεί στην Γκαμήλα. Ευθεία κατηφορίζει το μονοπάτι που οδηγεί στη Δρακόλιμνη

Photo ofΔιασταύρωση με το μονοπάτι που έρχεται από τη Δρακόλιμνη Photo ofΔιασταύρωση με το μονοπάτι που έρχεται από τη Δρακόλιμνη Photo ofΔιασταύρωση με το μονοπάτι που έρχεται από τη Δρακόλιμνη

Διασταύρωση με το μονοπάτι που έρχεται από τη Δρακόλιμνη

Συνεχής μικρή ροή παγωμένου νερού

Συνέχεια πορείας ανεβαίνοντας βραχώδες πέρασμα

Αλλαγή κατεύθυνσης

Πέρασμα από πυκνούς βράχους που έχει δημιουργηθεί από τη διάβρωση του εδάφους

Το ευκρινές μονοπάτι ανηφορίζει από τη βάση του του Πλόσκου με κατεύθυνση τον μικρό αυχένα μεταξύ του Πλόσκου και της Γκαμήλας I

Μονοπάτι πεις Γκαμήλα I

Μικρός αυχένα μεταξύ Πλόσκου και Γκαμήλας Ι

Ανάβαση με Βόρεια κατεύθυνση ακολουθώντας την σήμανση βατό πεδίο στην πλάτη της Γκαμήλας Ι.

Κορυφή Γκαμήλα Ι 2497μ

Photo ofΔιασταύρωση μονοπατιού Ο3 με το μονοπάτι που οδηγεί στην Γκαμήλα Photo ofΔιασταύρωση μονοπατιού Ο3 με το μονοπάτι που οδηγεί στην Γκαμήλα

Διασταύρωση μονοπατιού Ο3 με το μονοπάτι που οδηγεί στην Γκαμήλα

• Photo of stergios zarogiannis
    stergios zarogiannis Aug 23, 2022

Αν και δεν ανέβηκα στην Γκαμήλα από το καταφύγιο και μετά σε ταξιδεύει το βουνό.

• Photo of Τριανταφυλλίδης Δημοσθένης
    Τριανταφυλλίδης Δημοσθένης Aug 23, 2022

Σωστή επιλογή πορείας

• Photo of T_Kon
    T_Kon Jul 7, 2023

Μία ερώτηση: υπάρχουν στη διαδρομή σημεία εκτεθειμένα (απότομος γκρεμός δίπλα σε στενό μονοπάτι) στα οποία άτομο με ακροφοβία θα συναντούσε δυσκολία;
    Ευχαριστώ.

• Photo of Ηλίας Λευκόπουλος
    Ηλίας Λευκόπουλος Jul 7, 2023

H συγκεκριμένη διαδρομή είναι καθαρά πεζοπορική χωρίς τεχνικά περάσματα. Δεν υπάρχουν εκτεθειμένα σημεία.