Σκουλιαριώτικο Μονοπάτι.13.3.2020

2074
March 13, 2020
March 2020

near Velventós, West Macedonia (Greece)

Ξεκινάμε από το ξύλινο γεφύρι του "Αγιαντώνιου" στον βόρειο περιφερειακό δρόμο του Βελβεντού. Προσπερνάμε μεγάλη δεξαμενή νερού και αγροτόσπιτο (φωτο 1)και σε 36' κατεβαίνουμε αριστερά στην κοίτη του ρέματος "Λάφιστα". Σε12' βγαίνουμε σε ξέφωτο σε διασταύρωση μονοπατιών (όπου ταμπέλα: Αριστερά Σκούλιαρη, - δεξιά Βελβεντό - φώτο 2 ). Μετά από 5' βρισκόμαστε σε διασταύρωση μονοπατιών (όπου ταμπέλα : Αριστερά Αγία Κυριακή - δεξιά Σκεπασμένο - φώτο 3).Πάμε αριστερά και ξανακατεβαίνουμε στη "Λάφιστα" την οποία περνάμε απέναντι από παλιό Τσιμεντένιο γεφύρι (φωτο 4). Κινούμαστε για 10' μέσα στο ρέμα σε πλατανόδασος (φωτο 5) και μετά αριστερά ανηφορικά σε τμήμα του Μονοπατιού που έχει υποστεί κατολίσθηση στο χείλος της οποίας διασώζεται λιθόκτιστο τμήμα του παλιού μονοπατιού (φωτο 6 - 7). Σε 8' από κει φτάνουμε στην άσφαλτο που πάει στο χωριό Αγία Κυριακή (Σκούλιαρη - φώτο 8). Δεν την ακολουθούμε. Πάμε δεξιά σε χωματόδρομο. Τον ακολουθούμε για λίγο και ανηφορίζουμε αριστερά σε παλιό μονοπάτι (φωτο 9). Πλησιάζουμε παλιές στάνες (Στεριόπουλου) και φτάνουμε σε άλλο χωματόδρομο (φωτο 10),ο οποίος ανηφορικά και δεξιά μας οδηγεί στο ξωκλήσι της Αγίας Κυριακής (φωτο 11). Παίρνουμε το κατηφορκό μονοπάτι για το Σκεπασμένο, στην αρχή του οποίου συναντάμε Πέτρινο Εικονοστάσι (φωτο 12) και φτάνοντας στο ρέμα την μικρή ξύλινη γέφυρα (φωτο 13). Ακολουθούμε το αυλάκι και αμέσως μετά το Σκεπασμένο κομμάτι του, συνεχίζουμε δεξιά (φωτο 14) και λίγο πιο κάτω από τη θέση θέας του μεγάλου καταρράκτη, αφήνουμε το χωματόδρομο και μπαίνουμε δεξιά σε εγκατελειμένα χωράφια (φωτο 15). Σε λίγο μπαίνουμε ξανά στο μονοπάτι (φωτο 16) και κινούμαστε πλέον στο χείλος του γκρεμού, έχοντας δεξιά μας τη "Λάφιστα".
Φτάνουμε ξανά στη διασταύρωση μονοπατιών (όπου ταμπέλα - φώτο 3). Εκεί ανηφορίζουμε αριστερά σε μονοπάτι που γρήγορα οδηγεί στα πρώτα χωράφια του Βελβεντινού κάμπου (θέση Κρανιές) και τελικά σε παλιά υδρογέφυρα στην τοποθεσία "Αγία Παρασκευή". Πάμε δεξιά προς "Αη-Πνεύματα" και αμέσως μετά σε χωματόδρομο, που περνά από την τοποθεσία "Πουρνάρι" (όπου Προσκυνητάρι - φώτο 17). Τέμνουμε άλλον ασφάλτινο δρόμο, συνεχίζουμε στον χωματόδρομο και πριν το ξωκλήσι του Αγίου Σπυρίδωνα στρίβουμε δεξιά στα χωράφια και σε τμήμα παλιού μονοπατιού μέχρι να ξσναβγούμε στο δρόμο πολύ κοντά (μόλις 7')στο ξύλινο γεφύρι του "Αγιαντώνιου".

Περιγραφή : Σιόμος Κώστας (συνοδοιπόρος).