Photo ofشکر دره سی از مسیر روستای سلطان آباد (1402.10.29) / shakar dare si from soltan abad village route Photo ofشکر دره سی از مسیر روستای سلطان آباد (1402.10.29) / shakar dare si from soltan abad village route Photo ofشکر دره سی از مسیر روستای سلطان آباد (1402.10.29) / shakar dare si from soltan abad village route

January 19, 2024
January 2024

near Solţānābād, East Azerbaijan (Iran)

هر موقع که در جمع ما اسمی از برنامه شکر دره سی به میان بیاید ، ناخودآگاه لبخند و شادی محسوسی در وجود تک تک ما نقش میبندد که ناشی از شدت علاقه و دوست داشتن زیباییهای این مسیر منحصر به فرد است
از ابتدای هر سال منتظر بارش اولین برف زمستانی میمانیم و به محض باریدن برف ذوق کرده و اولین برنامه گروه را برای پیمایش این منطقه بکر و جذاب میچینیم
چون اینجا زیباییهایش با وجود برف صدچندان میشود و رویایی میشود
تقریبا از تمامی مسیرهای ممکن این برنامه را اجرا کرده ایم و اینبار نیز یک مسیر متفاوت و جالب توجه را برای پیمایش در این منطقه انتخاب کرده و پیمودیم
استارت برنامه از روستای سلطان آباد بود و در ادامه با گذر از روستای رج به شکر دره رهسپار شده و موقع برگشت ، مسیر میانبری که به حدفاصل دو روستا میرسد را در پیش گرفته و پیمودیم
امسال برف کمی نسبت به پارسال بود ، البته این مقدار هم از روستای سلطان آباد به بعد بود و در گردنه صائین و سراب اصلا آثاری از برف دیده نمیشد
مسافت کل پیمایش امروز یازده کیلومتر بود که موقع رفت دو ساعت و نیم طول کشید و برگشتنی هم دو ساعته به روستا رسیدیم ، البته که در فصول گرم سال حداکثر با سه ساعت هم میشود این مسیر را پیمود
نکته ای که هست حتما در نظر داشته باشید در فصل زمستان این مسیر را تنهایی یا حتی با تعداد نفرات کم پیمایش نکنید که واقعا خطرناک هست و محل جولان گرگ ها میباشد ، موقع پیاده روی باید حواستتن کاملا جمع باشه و مدام تپه ها و دره های اطراف را زیر نظر بگیرید تا در صورت رویت گرگ آمادگی کامل داشته باشید ، ما همواره در پیمایش این مسیر سعی میکنیم حداقل پنج ، شش نفر باشیم و همیشه محض احتیاط با خودمان خنجر یا هر سلاح سرد دیگری بهمراه داریم تا خدای نکرده در مواقع لزوم و بروز خطر احتمالی مواجهه با گرگ ها و دیگر حیوانات وحشی و گرسنه در این موقع از سال بتوانین از خودمان محافظت کرده و حداقل با آرامش خاطر این مسیر زیبا و جذاب را طی کنیم
نکته بالا را نه برای ترساندن و نگران کردن شما که ، برای آگاه ساختن و امنیت جانی شما عزیزان برایتان گوشزد کردم تا خدای نکرده با عدم رعایت ملاحظات ایمنی خطری شما را تهدید کند
در پایان برای همه شما دوستان و همنوردان عزیز آرزوی سلامتی و آرامش کرده و از خدای بزرگ میخواهم همواره شما را بدور از بلایا و ناملایمات نگاه دارد

Every time the name of Shekar Dareh Si program is mentioned in our group, a smile and a tangible happiness are unconsciously reflected in each one of us, which is caused by the intensity of interest and love for the beauty of this unique route.
From the beginning of every year, we wait for the first winter snow, and as soon as it snows, we get excited and make the first group plan to explore this pristine and attractive area.
Because here, its beauty increases a hundredfold despite the snow and it becomes a dream
We have implemented this program from almost all the possible routes and this time we chose a different and interesting route to navigate in this area.
The start of the program was from the village of Sultan Abad, and after passing through the village of Raj, we left for Shekar Dara, and when we returned, we took the shortcut route that reaches the border between the two villages.
This year there was little snow compared to last year, of course this amount was from Sultan Abad village onwards and there were no traces of snow at all in Sain and Sarab pass.
The total distance traveled today was 11 kilometers, which took two and a half hours to go, and we reached the village in two hours on the way back. Of course, during the hot seasons, this route can be covered in a maximum of three hours.
One thing that you must keep in mind is that you should not travel this route alone or even with a small number of people in the winter season, it is really dangerous and it is a place where wolves roam. Keep an eye on the surroundings so that you are fully prepared if you see a wolf. We always try to be at least five or six people on this route and we always carry a dagger or any other cold weapon with us as a precaution, so that, God forbid, in case of need and There is a possible risk of encountering wolves and other wild and hungry animals at this time of the year.
I have mentioned the above point not to scare and worry you, but to inform you and for the safety of your lives, so that, God forbid, you may be in danger by not observing safety precautions.
In the end, I wish health and peace to all of you, my dear friends and companions, and I ask God to always keep you away from calamities and misfortunes.

روستای رج

اینجا روستای رج هست که در فصول گرم و بدون برف میشه براحتی تا این روستا با ماشین امد و برنامه را از اینجا استارت زد

نهر آب

اینجا باید از روی نهر آب عبور کنید که با وجود برف زیبایی خاصی به خودش گرفته و جذاب است البتع که در فص های گرم سال مکان مناسبی برای شستن پاها و رفع خستگی و خنک کردن بدن میباشد

دورنمای سلطان ساوالان

تصاویری جذاب از سلطان ساوالان با عظمت و با ابهت

خروج از جاده

اینجا دو راهی هست که باید از جاده خاکی خارج شده و ادامه مسیر بدهیم ، پاکوب مشخص هست و فقط باید حواستان باشه که به موقع تغییر مسیر بدهد این جاده خاکی در نهایت به میانه میرسد

نقطه اوج مسیر

مرتفع ترین نقطه مسیر امروز با تصاویری جذاب از مناظر اطراف

دو راهی

دو راهی که باید مسیر پاکوب سمت چپ که وارد دره میشود را در پیش گرفته و ادامه دهید مسیر سمت راست بطرف روستاهای شکر دره و وانق منتهی میشود

شکر دره سی

فضای هموار

فضای هموار و بسیار خوش منظره مخصوصا در فصل بهار که اینجا کاملا سرسبز شده و چشمنواز میشود

دو راهی مسیر رفت و برگشت

تلاقی مسیر رفت و برگشت که گمی پایین تر از روستای رج میباشد و دقیق حدفاصل روستاهای رج و سلطان آباد عسهست ت

روستای سلطان آباد

رسیدیم به روستای سلطان آباد و محل پارک ماشین ها

پایان

پایان برنامه جذاب و لذتبخش امروز که با وجود بارش برف هر چند اندک نسبت به سال گذشته ، واقعا جانانه و پر از انرژی بود و در کنار دوستان عزیز گروه کوهنوردی آخار به زیبایی هر چه تمام اجرا گردید

• Photo of Axar group
    Axar group Jan 29, 2024

برنامه جذاب شکر دره سی که مثل همیشه جانانه از آب درامد و با وجود بارش هر چند اندک برف نسبت به پارسال ، لذتبخش بود و ماندگار شد
    البته که دلیل و راز اصلی همه این یادگاریهای دوست داشتنی گروه آخار وجود و همراهی ارزشمند همنوردان عزیز و دوستداشتنی گروه بوده که در سایه همراهی آنها این روزهای زیبا برایمان به یادگار میمانند و تاریخ ساز میشوند
    ❄❄🌹🌹🌹❄❄
    ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

• Photo of Jamal.amani
    Jamal.amani Jan 29, 2024

ممنون از گروه آخار و همنوردان عزیز که باعث و بانی دلخوشی های ما هستند ، امیدوارم همیشه خوشحال و سلامت باشید دوستان عزیز گروه کوهنوردی آخار
    😍😍😍♥️♥️♥️

👌👌👌😘😘😘🌹🌹🌹

• Photo of salim.r2168
    salim.r2168 Jan 29, 2024

به به ، درود و خداقوت همنوردان عزیز، مثل همیشه عالی هستید و فوق العاده با عکسهای بینظیر و جذاب از طبیعت زمستانی
    امیدوارم حال دلتان همیشه مثل امروز خوش باشد و سلامت باشید

به امید تکرار چنین مسیر های زیبا باهمه دوستان آخار

• Photo of Behnam.mousavi
    Behnam.mousavi Jan 30, 2024

واقعا مناظر رویایی و بسیار زیبایی وجود داره ، امیدوارم دفعه بعد شرکت تو این برنامه مهیج قسمت من هم بشه 😅😅😅😍😍😍

• Photo of ebadollhzadhamin1387

😍😍😍👌👌👌👌

• Photo of wilfred.jons
    wilfred.jons Jan 30, 2024

incfedible views!!! and the mountains are awesome!
    Congratulations mehdi and Axar team

• Photo of Rezaebadollhzadeh
    Rezaebadollhzadeh Feb 2, 2024

یاشاسین گروه آخار، پیاده روی برفی فوق العاده زیبا و جذاب بهمراه همنوردان عزیز و گرامی، مثل همیشه خوش گذشت و عالی بود
    😍😍😍🌹🌹🌹👌👌👌

• Photo of californiagymsama
    californiagymsama Feb 2, 2024

Hermosa ruta circular muy montañera y disfrutando de un cielo azul y la nieve.
    Estupendas fotografías.
    Felicidades Amigo.

• Photo of yaser masoumi یاسرمعصومی
    yaser masoumi یاسرمعصومی Feb 3, 2024

بسیار عالی👏👏👏

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Feb 5, 2024

دوست عزیز، تجربه سفر مهدی تاپیبوند در مسیر شکار دره سی از ده سلطان‌آباد بی‌نظیر بود! مناظر طبیعی شگفت‌انگیز و مسیر آرامش‌بخشی که او به اشتراک گذاشته، حتماً شما را جلب خواهد کرد. پیشنهاد می‌کنم به تورهای آینده با او بپیوندید و لحظاتی پر از ماجراجویی را تجربه کنید! 🌄🚵‍♂️ #مسافرت_با_مهدیTabibvand

• Photo of migueleloi
    migueleloi Feb 5, 2024

Wonderful this winter walk.
    Always great landscapes, and beautiful photos.
    Thanks for sharing,

بهترین مسیر و عکسهای جذاب

• Photo of nandomoneda
    nandomoneda Apr 4, 2024

Bonita ruta y excelente reportaje.....saludos